Iemand weleens een cursus Kinderpsychologie gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hoi, het lijkt me zo leuk om een cursus Kinderpsychologie te doen. Gewoon om te leren begrijpen hoe je kind denkt en hoe je bepaalde dingen beter aan kunt pakken.

Nu zou ik het liefst wel een cursus willen doen met een klassikale les. Maar ik kom dan eigenlijk alleen op Scheidegger/Ncoi of hbo instellingen uit. En deze zijn een paar duizend euro. Loi, of andere onderwijsinstellingen hebben alleen een thuisstudeer pakket.
    Ik denk niet dat ik voor dat laatste geschikt ben. Het werkt het beste als ik voor een bepaalde datum dingen gedaan moet hebben.

Wat is jullie ervaring en hoe was de cursus?

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Geen cursus maar dit zit (als het goed is) ook in elke lerarenopleiding. Sommige opleidingen bieden contractantenonderwijs aan, dan koop je ahw een aantal vakken. Dan moet je idd bij een onderwijsinstelling zijn. misschien de vrije universiteit of volksuniversiteit ook nog wel.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vond zelf de cursus kinderpsychologie van de NTI echt erg simpel en eigenlijk niet zo erg de moeite en zijn geld waard. Natuurlijk stonden er dingen in die me onbekend waren of interessant, maar bij het vak ontwikkelingspsychologie dat ik gevolgd heb via de open universiteit heb ik vele vele malen meer opgestoken. Betaalde er ook wel meer voor en blijft zelfstudie, maar erg interessant!

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik zal eens zoeken of er hier in op de volksuniversiteit nog iets gegeven wordt.

5. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik heb de cursus Kinderpsychologie van het NTI gedaan. De cursus was 'maar' 300 euro. Het was wel interessant, maar erg veel diepgang zat er niet in. De cursus bestond uit 2 modules (boeken).
    Leuke huis- tuin- en keukencursus.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zou dan inderdaad eens gaan rondkijken voor ontwikkelingspsychologie.
    Vaak zijn er ook wel open gastcollege's over interessante onderwerpen. Je kunt de agenda wel vinden op de site van een universiteit of hogeschool in de biirt.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hier helaas geen aanbod voor zo'n cursus bij de Volksuniversiteit. Kan het ook niet terugvinden op de site van hoge scholen.

NCOI ziet er wel heel goed uit, maar is wel erg duur. Als ik dat zou doen zou ik het meer met als doel moeten doen om er later ook werk in te vinden...

8. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb de cursus via NHA gedaan. Het is meer het beter leren begrijpen van hoe n kind zich ontwikkeld, dan dat je begrijpt waarom n kind op n bepaalde manier reageert... Idd, veel te simpel voor wat je er van kan en mag verwachten gezien de koste. Maar vond t wel leuk om te doen..

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik heb de cursus wel gehad met 4 kinderen vind ik.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    NHA is dus geen optie als het zo simpel is. Kun je net zo goed een boek erover kopen.

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Denk dat je meer aan een pedagogische cursus hebt.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ontwikkelingspsychologie?

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
  14. muis26

muis26 Fanatiek lid

bij de JGZ geven ze ook vaak cursussen he, omgaan met je peuter en kleuter, dat soort dingen. is dat niks voor je ? is vaak in de avonduren.

ik heb een heel boek ontwikkelingspsychologie moeten doorwerken maar dat is toch best pittig hoor. Het is lastige stof en het klinkt leuk maar het is soms heel taai om te lezen.
    Het is niet zo dat als je het even leest dat je meteen weet waarom een kind op een bepaalde manier denkt.

:)

15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik heb toen via de LOI de cursus gedaan. Dat was best wel uitgebreid. Ik stuurde wel mijn huiswerk in, maar uieindelijk niet meer en verliep de hele toestand. Inmiddels wordt deze cursus ook niet meer gegeven. Ik heb het nu in de kast staan als een naslagwerk eigenlijk. Ik vind het handig en er staan goede dingen in. Heb er wel wat van geleerd eigenlijk. Maar de volgende keer zou ik meer gaan voor een praktijkgerichte situatie. Dat past beter bij me.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Je zou inderdaad ook eens kunnen beginnen met het lezen van boeken. Er zijn zoveel leuke en interessante boeken om te lezen!

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Kinderpsychologie via de NHA, maar erg makkelijk. Wel interessant overigens.

Deel Deze Pagina