Ziekmelding door zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Vlindertje23, 18 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje23

Vlindertje23 Actief lid

15 dec 2013
    102
    0
    16
    Hoi meiden,

Even jullie advies nodig. Ik ben nu iets meer dan 7 weken zwanger van een tweeling. Ik heb vorige week de hele week bloedverlies gehad, spoedecho gehad en alles zag er goed uit maar het advies om rustiger aan te doen.
    Dit ook op werk aangegeven, ik werk op een zware somatische afdeling in verpleeghuis, leidinggevende snapte het volkomen en heeft mij voor 50 % ziek gemeld, ik doe aangepaste werkzaamheden maar ben in principe wel de hele dienst aanwezig. Volgens gynaecoloog zal het bloedverlies onschuldig zijn als het een week afwezig is. Nu 3 dagen al geen bloed gezien.

Word maandag gebeld door het UWV.
    Denken jullie dat het slim is om me vanaf volgende week weer beter te melden?
    Vind het zo vroeg en wil niet overkomen tot een aansteller...

Graag ontvang ik jullie tips!
    Liefs
    Vlindertje23

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ga in overleg met uwv ende bedrijfsarts
    Dat je nu niks meer hebt gezien aan bloed komt ws door dat je aangepast minder zwaar werk doet. Zou het niet forcefen nu

3. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Inderdaad nog even rustig aan doen.... kijk of het zo blijft en dan kan het alsnog! Waarschijnlijk zul je toch al vroeg met verlof doordat je een tweeling draagt.

Succes en nog gefeliciteerd natuurlijk!

4. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    en wat nou als nu rustig aandoen ervoor zorgt dat je kindjes het redden? Uiteindelijk ben jijzelf en je kindjes alleen maar belangrijk. Rest werd bij mij vanzelf bijzaak. Als je de keuze of werken of een doorgaande zwangerschap krijgt, is die keuze makkelijk gemaakt. Iedereen zou kiezen voor een makkelijke zwangerschap zonder rustig aan te hoeven doen, maar helaas zit die keuze er niet altijd bij...

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zou nog even wat meer rust pakken. Je bent aanwezig op je werk en doet aangepast werk. Dat getuigd echt wel van inzet en verantwoordelijkheidsgevoel. En kijkend naar je onderschrift, je hebt al zo lang gestreden voor deze wens, zorg goed voor jezelf.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zou me nog niet beter melden. Gewoon rustig opbouwen. Ik was laatst ziek en maakte me een beetje zorgen om het telefoontje van het UWV, maar ze waren heel makkelijk en raadden me aan om in overleg met werk gewoon op te bouwen op een manier die ik goed volhoud. Je bent al goed in overleg met je leidinggevende, geeft duidelijk aan dat je graag wil werken en dat zal het UWV helemaal prima vinden.

7. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hou goed contact met gyn een luister naar je lichaam. Ik ben uiteindelijk met 17 weken thuis komen te zitten omdat ik volledig oververmoeid was. Ik ben dus te lang doorgegaan. Bij mij was het voornamelijk stress op het werk. Ik ben nu ruim 22 weken en de rust begint nu een beetje te komen. Ik vind het belangrijker dat ik een de kindjes het goed doen, dan dat ik eerder thuis zit. Hierdoor kan ik ook af en toe en keer shoppen voor de kleintjes, wat toch echt onderdeel uitmaakt van het genieten. En dat vind ik zelf belangrijker. UWV was heel aardig en deed er niet moeilijk over. Daarnaast moest ik sowieso volledig stoppen met 26 a 28 weken. Dus ja dat is iets eerder geworden. Maar daardoor kan ik het wel beter volhouden. Hou contact met de gyn en de bedrijfsarts en luister naar je lichaam. Een tweeling is topsport heb ik inmiddels begrepen (en ondervonden).

8. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Kies voor jezelf en je kindjes!! Je kunt het maar één keer goed doen he? ;)
    Een gewone zwangerschap kan al pittig zijn maar n tweelingzwangerschap helemaal meid!

9. Tebby

Tebby Actief lid

20 okt 2015
    400
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zit 100 procent thuis vanaf week 5 en juist het uwv doet totaal niet moeilijk!
    juist de arbo arts probeert elke keer dat opbouwen mogelijk is.
    kies voor je kindjes!

10. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Kies inderdaad voor je kindjes! Ik ben ook al vanaf week 8 ziek gemeld. En vanaf 17 weken ongeveer volledig! Kies voor jezelf...
    Uwv is heel relaxt met zwangerschappen en ziek zijn. Mijn arbo arts trouwens ook... Ik kon amper lopen ivm bekkenklachten dus het was ook wel zichtbare klacht.
    Probeer je niet te laten overhalen als jij t niet ziet zitten.

Sterkte en hopelijk voel je je snel beter.

11. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    hier al vanaf 6 weken bij huis ivm zeer vroeg ontstane zwangerschapsdiabetes die inmiddels ernstige vormen heeft aan genomen. Mijn ervaring is dat zowel de arbo de uwv als mij werkgever heel mee levend zijn en dus ook alle 3 akkoord gingen dat ik al vroeg 100% de ziektewet in ging ivm veel voorkomende hypo's ( te lage bloedsuikers)

Deel Deze Pagina