Gezocht: positieve (thuis)bevallingsverhalen 3e (etc) kindje ♥️

Discussie in 'De bevalling' gestart door milou1991, 25 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Hello hello! Ik heb het hele internet afgestruind en alle verhalen al opgeslurpt verder… ook hier op zwangerschapspagina kwam ik vele topics tegen met meestal prachtige verhalen! Maar de topics die ik vond waren vaak al wel wat ouder. In de afgelopen 5 jaar moeten er vást méér positieve verhalen van derde bevallingen te typen zijn toch? ;)

    Ik ben echt heel benieuwd en kan er geen genoeg van krijgen en met mij vast meer vrouwen!

    Mijn eerste bevalling was een inleiding met 42 weken. Door de kille zakelijke benadering in het ziekenhuis helaas traumatisch voor mij en zoontje.
    Bij de tweede dacht ik: dát moet anders kunnen! Verdiepte me in vrije geboorte, hypnobirthing, methodes om eerder te bevallen en ik sprak zelfs af met de vk dat ik eventueel over de 42 weken thuis zou bevallen als dat veilig was qua gezondheid. Dat was niet nodig, want met 39+4 ben ik in nog geen 3 uurtjes tijd thuis in bad bevallen van een prachtige dochter.

    Ik ben nu dus heel benieuwd hoe de derde zal gaan en hoe die bij anderen ging! Was de derde nóg sneller? Zowel qua termijn als in uren bevalling? Of is het echt zo dat de derde -wat de vk zegt- er vaak een beetje tussenin zit qua uren?
     
  2. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    799
    507
    93
    De 3e was hier het snelst. Qua uren en qua termijn (evenver als de 1e).
    Maar volgens mij is dat geen gegeven. Elke zwangerschap en bevalling is anders. Een volgende bevalling gaat vaak wel makkelijker en is daardoor korter qua duur. Maar ook dat hoeft niet.
     
    milou1991 vindt dit leuk.
  3. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.356
    890
    113
    Vrouw
    Ik kan je nog geen ervaring vertellen want zwanger van derde. Heb het wel gevraagd en ook aan bekende die verloskunde arts is. Mijn eerste 2 bevallingen waren namelijk vrij vlot..vanaf allereerste signaal tot baby geboren 7 uur en 4 uur. En krijg nu geplande keizersnede maar wel pas op een termijn dat de andere kids er al waren dus wat huiverig dat de kleine zich dan al aandient in no time. Ze wisten mij te vertellen dat meestal een derde sneller gaat (>50%) maar zeker niet altijd. Situaties waarin het vooral niet sneller gaat hangt af van ligging baby, of het dezelfde partner is of niet en hoeveel tijd er tussen nummer 2 en 3 zit. Als dat meer dan 4-5 jaar is kan het opeens weer heel anders zijn. Hier zit er meer dan 5 jaar tussen en andere partner dus ben heel benieuwd :)
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.174
    1.088
    113
    Termijn derde was vergelijkbaar als eerste en tweede (41.3, 41.5 en 41.0).
    Eerste was 4 uur, de tweede 2 uur.
    De derde was 8 uur en viel erg tegen. Ik had pech bij die bevalling. Vliezen gebroken bij niet ingedaald kindje, platte bedrust ivm gevaar van uitzakken, daarna wel weeën maar die waren weinig effectief, ontsluiting daarom tergend langzaam (na 7 uur een kleine 3 cm).

    Voor een goede vlotte ontsluiting heb je druk nodig op de baarmoedermond, een ingedaald hoofdje of uitpuilende staande vliezen of zwaartekracht. Ik had geen van drieën, daarom ging het niet zo goed... Na die 7 uur was ze beetje ingedaald en mocht ik wel staan. Zodra ik dat deed (zwaartekracht) kwam ik in heftige weeën storm en is ze 45 minuten later geboren in 2 persweeën.

    Als de vliezen niet als eerste gebroken waren, was bevalling waarschijnlijk meer zoals mijn tweede geweest (waar mijn vliezen braken bij 10 cm).
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.465
    4.023
    113
    noord holland
    Bij mij was de 3e het snelst. En er zat zelfs 10 jaar tussen de 2e en 3e (ik had gelezen dat na zoveel tijd je lichaam het niet persé hoeft op te pikken als herkenbaar en het zelfs weer langer kon duren maar dat viel gelukkig enorm mee).
    Hier was het
    38+ 2, ongeveer 4,5 uur (in t ziekenhuis)
    40+4, ongeveer 4 uur (thuis)
    40+0, ongeveer 2 a 2,5 uur (ziekenhuis)
     
    milou1991 vindt dit leuk.
  6. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Bij mij hadden ze gezegd dat de 3e waarschijnlijk meer zoals de 1e bevalling zou zijn, omdat er 13 jaar tussen 2e en 3e bevalling zat.

    maar niets was minder waar, de 3e bevalling was vlot en “soepel” en ik ben thuis op de baarkruk bevallen. Wel was de bevalling natuurlijk weer anders dan de eerste 2. Ik weet nooit zo goed vanaf wanneer ik moet rekenen met aantal uren.

    1e 41+3 thuisbevalling, duurde laaaaaang, een hele dag, veel pijn, rugweeen, ik wilde eigenlijk wel dat ze me bewusteloos zouden slaan, persen was een verademing, ook 2 uren geperst.

    2e 41+0 thuisbevalling, ging veel vlotter, vanaf de eerste serieuze wee tot geboorte zo’n 5 uren, ook hier keek ik uit naar het persen ivm rugweeen, kort geperst maar wel schouderdystocie (gelukkig goed afgelopen)

    3e 40+6 thuisbevalling, ivm schouderdystocie bij vorige mocht ik niet liggend bevallen, tussen 1e serieuze wee en geboorte zat zo’n 3 uur, ik had een TENS ivm eerdere rugweeen maar heb ze niet gehad óf niet gevoeld door de TENS, heerlijk, ik vond echter daardoor het persen niet zo prettig als de vorige bevallingen, want ik had veel minder pijn gehad, hij was er overigens heel snel, de VK hoefde niets te doen, ging allemaal natuurlijk en ik kon hem meteen aanpakken omdat ik op de baarkruk zat. M’n man zat achter me, ik leunde op hem, we deden het écht samen en dus ik vond dit wel een hele mooie bevalling/geboorte!
     
    milou1991 vindt dit leuk.
  7. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik heb ons er even afgeknipt maar als ik dit zie voelt het ook echt alsof we het samen deden, hier had ik hem net omhoog getild.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mammavantwee vindt dit leuk.
  8. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Haha die van jou ben ik echt oooooveral tegen gekomen inderdaad. En elke keer dacht ik weer: oh jee dit wil ik echt niet! En vervolgens las ik jouw bekende onderschrift. Lijkt me inderdaad superheftig om mee te maken! Bij mijn eerste werden de vliezen gebroken om in te leiden en ik vond dat hele heftige weeen geven in mijn rug en benen, mede omdat hij een sterrenkijker bleek en niet echt meer goed kon gaan liggen ivm de gebroken vliezen. Dus ik kan me goed voorstellen dat dat mega tegenvalt na zo’n mooie tweede!
     
  9. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Oh wauw! En waren de weeen niet heftiger dan, door zo’n stortbevalling? Mijn jongste en deze in mijn buik schelen ook 6 jaar. Hopelijk snapt mijn lijf het allemaal nog.
     
  10. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Wat prachtig!!!
     
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.465
    4.023
    113
    noord holland
    Ja zeker, ik vond het enorm heftig :oops:. Je lijf gaat gewoon sneller dan je hoofd, en de weeën zijn intens. Ik ging binnen 10 minuten van 5 naar 10 cm ontsluiting :eek:. Over de naweeën maar niet te spreken, pfff :oops:.
    Daarnaast weet ik dat er natuurlijk ook vrouwen zijn die uren en uren in die ellende zitten, dus gevoelsmatig mag je dan ook weer niet klagen. Maar eerlijk, ik vond bevallen echt de hel o_O:cry::roflmao:.
     
  12. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Nou ja dat uren in de ellende twijfel ik dus over. Ik vond die 3 uur bij de tweede al heftig door de weeenstorm aan het einde… geef mij maar een bevalling van 6 uur waarbij de weeen mooi verspreid zijn er waar je na elke wee een pauze hebt weet je wel:p
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.233
    15.831
    113
    Ik speel een beetje vals, want ik ben bij alle drie ingeleid. Mijn derde bevalling duurde (gelukkig!) langer dan mijn tweede, waarschijnlijk vanwege haar sterrenkijker ligging. Ik was vooraf vrij bezorgd dat ik nog sneller zou bevallen.
    Maar ik vond mijn derde bevalling echt het relaxed. Zou ‘m zo 10 keer over doen. Ik wist waar ik aan toe was, vertrouwde volledig op m’n eigen lijf en kunnen. Ook heb ik haar als enige van de drie kunnen aanpakken. Magisch vond ik dat :)

    Mijn eerste bevalling duurde, vanaf de eerste wee tot baby op buik, 3u50min (38+0), de tweede 47min (37+6) en nummer drie duurde 1u20min (37+5).
     
    milou1991 vindt dit leuk.
  14. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.174
    1.088
    113
    Tja, het was gewoon pech hebben, ongelukkige samenloop van omstandigheden. En eerlijk gezegd op dat moment maakte ik me weinig druk, zelfs niet toen VK het had over insturen. Ik kon me overgeven aan 'het gaat zoals het gaat'. En uiteindelijk is het best een positieve bevalling, hoor. Ze is thuis geboren zonder complicaties en ik heb voor eerst in mijn leven ook mijn gehele kraamtijd in mijn eigen bed/huis kunnen doorbrengen. Dat was uiteindelijk het belangrijkste... (bij mijn tweede moest ik na thuisbevalling meteen naar ziekenhuis, dat was ook echt niet leuk. Maar ja. Ook daar was het, het gaat zoals het gaat)
     
    milou1991 vindt dit leuk.
  15. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    1e inleiding 41.3 was een hele lange bevalling
    2e thuis bevallen 41.3 na breken vliezen. Zoontje was er met 4 uurtjes. Zou deze bevalling zo weer over doen, wat een verschil met in het ziekenhuis bevallen.
    3e thuis bevallen. Zou ik ook zo weer overdoen. Ook geboren met 41.3 na breken vliezen en een bevalling van 6 uur.
     
    milou1991 vindt dit leuk.
  16. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.194
    273
    83
    Mijn 3e bevalling is al even geleden, maar was de beste bevalling. Eerste twee zijn geboren in het ziekenhuis met infuus met weeënopwekkers (38+6 en 38+2). Duurde vanaf 1ste wee tot geboorte 18 en 9 uur.
    Nummer 3 was met 40+5 thuis. Ik had ‘s middags bij controle vk al 4 cm ontsluiting, niks van gemerkt. Vk heeft gestript, buik werd wat onrustig maar naar mijn idee werd het pas rond 22 uur serieus, vk gebeld, kwam een uurtje later omdat ze nog bezig was en kon gelijk alles klaar gaan zetten. Toen alles klaar stond, een paar keer flink persen en baby was er. Echt zo makkelijk, totaal niet te vergelijken met eerste twee. Was echt fijn en ontspannen, begeleid door eigen verloskundige.
     
    milou1991 vindt dit leuk.
  17. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Oh wauw wat fijn!!!!
     
  18. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Klinkt top!
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  19. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.708
    113
    Vrouw
    Ik ben 3x ingeleid.
    De eerste duurde 7 uur
    De tweede 4 uur
    De derde ook 4 uur

    Ik vond de 3e wel heftiger dan de tweede, maar ik had bij de meiden rugweeen en bij mijn zoon buikweeen.
    De 3e was wel het kleinste van allemaal.. 2915 gram en maar 48cm.
    In vergelijking met de broer en zus(je) die allemaal rond de 3600 gram wogen en 52cm waren was zij echt een ukkie:p
     
    milou1991 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina