Hee meiden! Wij gaan waarschijnlijk in januari starten met clomid (hoop natuurlijk dat het niet nodig is). Ik lees op internet dat het bij 80% van de vrouwen aanslaat. Als ik echter de verhalen op forums lees blijkt het lang niet bij iedereen iets te doen... Omdat ik soms een beetje moedeloos wordt en de hoop verlies, graag verhalen van meiden waarbij clomid wel zorgde voor een eitje, en nog beter, die ook zwanger werden!
Wat versta je onder aanslaan? Als je er onder verstaat dat Clomid bij 80% van de vrouwen voor een eisprong zorgt, dan zal dat wel ongeveer kloppen. Als je eronder verstaat dat het in 80% van de behandeling een zwangerschap oplevert, dan klopt dat helaas niet... Hier is het helaas niet gelukt met Clomid alleen, maar bij ons spelen drie medische problemen bij het zwanger worden. Als het bij jullie alleen om de eisprong gaat, maak je wel een goede kans als alle andere omstandigheden goed zijn. Succes!
Hier alleen eisprong problemen en dmv clomid 4x zwanger en 3 kindjes op de wereld kunnen/mogen zetten. (3e x was een bbz). Veel succes!
Met 'aanslaan' bedoel ik inderdaad dat het voor een eisprong zorgt. Ik hoor om mij heen alleen maar verhalen dat er alsnog geen eisprong was... Waar is die 80% denk ik dan? Ik begreep dat het van die 80% bij 30% van de vrouwen voor een zwangerschap zorgde... Of we alleen een eisprongprobleem hebben moet nog uitwijzen. Man moet nog onderzocht worden, ik ben verder wel helemaal nagekeken. Heb ook geen overgewicht etc. (wel op de grens van ondergewicht trouwens)
Nou ja hier in die zin een positief verhaal dat de clomid meteen aansloeg, maar uiteindelijk ben ik er niet zwanger mee geraakt. Ik heb clomid 50 gebruikt, en had een perfecte reactie hierop, heb het 9 maanden gebruikt, en elke keer een cyclus gehad van 29 dagen, met op precies dezelfde dag een eisprong. Ik had ook geen last van teveel eitjes. Echt volgens het boekje dus, op de laagste dosering. Heb wel 1 keer een cyste gehad door de clomid, maar die was de cyclus daarna weer weg gelukkig. Succes!! Hoop dat het niet nodig is, en anders maar 1 keer (want last van bijwerkingen had ik wel! Pfjieuw!)