Ivf wza/umcg

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Teigetje84, Sep 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Teigetje84

Jul 3, 2009
    27
    0
    0
    Drenthe
    Hoi allemaal,

Vorig jaar ben ik dmv ICSI in het UMCG zwanger geworden, we willen nu graag beginnen voor een 2e. Sinds vorig jaar is het ook mogelijk om in Assen een gedeelte hiervan te doen en dat de punctie en tp in het UMCG plaatsvinden. Omdat voor ons Assen dichterbij is ben ik benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Ik hoor het graag!

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb geen ervaring met Assen, maar wel met het doen van een behandeling in twee ziekenhuizen. In ons eigen ziekenhuis waren we officieel onder behandeling (MCL Leeuwarden), IVF-ICSI wordt in samenwerking met het UMCG gedaan. In ons eigen ziekenhuis hadden we de gesprekken, onderzoeken, echo's en punctie.

Na de punctie moest mijn man met de buisjes met eicellen naar het UMCG rijden. Daar moest hij vervolgens zijn bijdrage doen. De terugplaatsingen hebben we daar ook gehad en de cryo's liggen daar ook opgeslagen.

Op zich even een heen en weer gerij. Want ik bleef na de punctie in ons eigen ziekenhuis om bij te komen, ze hebben daar een speciaal kamertje voor met een heerlijk bed. En je wordt verwend met thee, aandacht en zorg. Meestal heb je wel buikpijn en ik werd altijd behoorlijk beroerd en duizelig van de morfine. Maar sommige vrouwen voelen zich zo goed dat ze mee kunnen. Leeuwarden-Groningen is ongeveer een uur rijden, dus dat was voor mij niet zo'n succes. En mijn man moest sowieso de speciale warmtebox, waar de buisjes in bewaard worden, diezelfde dag weer terugbrengen naar ons ziekenhuis.

Dus meestal vertrok hij na de punctie naar Groningen en kwam hij daarna weer naar Leeuwarden om mij op te halen en de box terug te brengen. Op zich hebben we daar goede ervaringen mee en is dat wel te doen.

3. Teigetje84

Jul 3, 2009
    27
    0
    0
    Drenthe
    Bedankt voor je reactie!

In Assen zullen ze, zoals ik het begrepen heb, alle echo's ed doen en de punctie en tp zal dan in het UMCG plaatsvinden. We zullen IVF(ICSI) in eigen cyclus doen, waardoor het traject tussen stimulatie en punctie dus korter zal zijn. We hoeven dus gelukkig niet op en neer te rijden wanneer de punctie heeft plaatsgevonden, zoals jullie dat hebben gedaan.

Omdat we vorig jaar ook een dochter hebben gekregen via IVF in eigen cyclus maar toen nog het hele traject in het UMCG hebben gevolgd weten we dus hoe alles werkt. Sinds halverwege vorig jaar is het dus mogelijk omhet eerste gedeelte in Assen te doen.

De echo's ed zullen plaatsvinden in het Medisch Centrum, maar voor bloedprikken moet je bijvoorbeeld weer naar het ziekenhuis zelf (zo'n beetje aan de andere kant van Assen). Ik ben benieuwd hoe mensen dit ervaren en omdat de samenwerking dus vrij nieuw is ben ik benieuwd hoe die samenwerking wordt ervaren.

4. MSC

MSC Actief lid

Aug 27, 2011
    109
    0
    0
    Kleding verkoop, in mijn vrijetijd:fotografie, wan
    In mooi Drenthe
    Hallo teigetje84,

wij beginnen zeer binnenkort met IUI bij MCW, ik moet zeggen dat ik het alles behalve vervelend vind om de ene keer hier en de andere keer daar heen te gaan, als je over de europaweg gaat is het minder dan 10 min rijden.
    de onderzoeken die we gehad hebben, zijn bij ons allemaal op een andere dag geplaatst dus voor mij geen heen en weer gereis.
    wie weet komt het nog nu we de volgende stap nemen.
    veel succes met jullie 2e wonder dat hij/zij maar snel blijft plakken. :)

groetjes MSC

Share This Page