Zo blij maar toch ook zo onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jellebel, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jellebel

jellebel Lid

15 jul 2010
    39
    0
    0
    Huismama en meehelpend in de zaak van mijn vriend
    Boxtel
    Op 22 maart heb ik een miskraam gehad, was toen precies 12 weekjes zwanger van ons 3e kindje. Dolgelukkig was ik met de zwangerschap en al snel was mijn buikje goed zichtbaar. Helaas is gebleken dat ons kindje bij 8 weken al niet meer leefde.. zo erg! Heb dus 4 weken rondgelopen met idee dat ik zwanger was en dat straalde ik ook uit. Zo oneerlijk dit...

Inmiddels na een verdrietige periode, heb ik gisteren een test gedaan (eigenlijk stiekem 3..) en een wazig maar aanwezig 2e streepje was daar! De 1e dag van mijn laatste menstruatie was 12 juni. Samen met mijn partner ben ik wel blij, maar durf niet op tafel te springen/dansen van blijdschap omdat ik heb gemerkt dat het zeer zeker niet vanzelf gaat. Kan het bijna niet geloven dat het zover is, maar ben zo vreselijk bang voor de komende risico volle weken.

Hopelijk kom ik de weekjes een beetje door en maak ik mezelf niet te gek. Ik wil gewoon graag ECHT blij zijn, maar daar ben ik nu te onzeker voor....

Hellup!!!!!!!!

xxxxxxx

2. Niekie

Niekie Lid

5 okt 2006
    73
    0
    0
    Zelf ben ik 26feb gecurreteerd bij 12 weken. Ook bij mij bleek het hartje bij 8 1/2 week gestopt te zijn. Het was de zesde miskraam. Nu ben ik 15 weken en nog kan ik het niet helemaal loslaten. Genieten begint langzaamaan wel te komen, maar er blijft dat stemmetje dat het mis kan gaan. Heb een doppler gehuurd bij Bellytalk en luister iedere dag even naar het hartje. Dit helpt wel. Ik begrijp je gevoel helemaal, en hoop dat deze zwangerschap eindgt met een prachtig beebje.

Groetjes,
    Niekie

3. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Heel logisch hoor na een miskraam. Ik heb ook een miskraam gehad in jan. bij 8 weken. Ben nu 9 weken en ben ontzettend onzeker en angstig dat het weer mis gaat, dat zit er nou eenmaal in. Kan alleen maar zeggen probeer er toch een beetje van te genieten en erop te vertrouwen dat het goed komt hoe moeilijk dat ook is. Succes in ieder geval.

4. jellebel

jellebel Lid

15 jul 2010
    39
    0
    0
    Boxtel
    Bedankt voor jullie reacties! Hebben jullie wel meteen met de vk gebeld?? Bij hoeveel weken mag je nu precies komen?
    Kan eigenlijk niet wachten....

xx

5. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Dat is nogal verschillend bij elke vk. Ik ben afgelopen dinsdag pas geweest wat voor haar al eerder dan normaal was terwijl ik ook bij meiden lees die met 6/7 weken al mogen komen. Het risico is dan alleen dat ze misschien nog niks kunnen zien en dat je alleen maar meer in onzekerheid brengt. Dit hoeft niet zo te zijn hoor maar er is een kans. Maar dit is natuurlijk geheel aan jou en je vk. Ik heb bij week 7 pas de vk gebeld.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb het zelf gelukkig niet meegemaakt maar kan goed begrijpen dat je bang bent! Ik zzou om extra echo's vragen en eventueel zelf nog wat pretecho's regelen. Al was het maar zodat je een beetje gerustgesteld word. Dat is ook heel wat waard toch?

7. jellebel

jellebel Lid

15 jul 2010
    39
    0
    0
    Boxtel
    Jazeker!! Heb de vk al gebeld en mag dinsdag 27 juli al komen! Ben blij dat ik zo snel al terecht kan. Inderdaad, er zal in zo'n begin stadium misschien weinig te zien zijn maar voor mijn gevoel is het wel prettig! Ik ben dan ongeveer 6,5 week zwanger. Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik met 7.4 dagen en is het een week later misgegaan. Ik ga ook echt vragen of ik nog mag komen voordat ik op vakantie ga, 13 aug. Anders duurt het wachten wel heeeeeeeeeel lang.

Mijn vriend en ik hebben het er iedere dag over en we zijn gemeend super blij, maar de onzekerheid is gewoon groot. Nooit zo bij stilgestaan voorheen. Gisteravond gewoon emo en traantjes.
    We hebben heel veel aan elkaar en we slepen ons er samen zo positief mogelijk doorheen. Des te blijer zijn we over een paar weekjes!!

xxxx

Deel Deze Pagina