beetje vervelend gevoel (stage) :(

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik loop momenteel stage (in de verpleging)
    En nu heb ik afgelopen dinsdag mijn eindbeoordeling gehad met mijn twee begeleidsters. GEHAALD!!! was een heel leuk gesprek waar ik veel complimentjes heb gekregen en ook goeie bruikbare tips voor een volgende stage.
    Helemaal gelukkig was ik..... (en ben ik nog hoor), want het was loodzwaar. 5 maanden stage 3 dagen in de week, daarnaast nog bergen opdrachten en 2 kleine kindjes van anderhalf en 3..... overlijden van schoonvader tussendoor... en kind met waterpokken..... pittig dus.

Maargoed, na het gesprek geen 1 collega die vroeg hoe het was gegaan (terwijl ze wisten dat ik mijn eindbeoordeling had.) mijn begeleidster heeft na 2 dagen zelfs op het web gezet MUIS HEEFT HAAR STAGE GEHAALD HOERAAAAA... maar zelfs daar geen reacties op......

geen felicitaties etc. Terwijl ik de laatste tijd bijna altijd ondertallig sta en echt ontzettend mijn best doe om iedereen uit de brand te helpen.

Ik heb helemaal geen lekker gevoel erover nu. en heb helemaal geen zin meer om nu stage te gaan lopen...... ligt het nou aan mij? verwacht ik te veel misschien????? :(:(:(:(:(

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Gewoon stage gaan lopen, hoofd omhoog en borsten vooruit. Je moet proberen boven zulke mensen te staan. Laat je niet gek maken.

Laat je blijdschap niet verzieken door een stelletje van die soep kippen.. Gewoon je goede beoordeling in je hoofd houden en denken '' jullie kunnen me wat '' :D

Top prestatie van je !

3. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer hoor! Mja probeer de leuke feedback van je begeleidster vooral te herinneren. Super leuk ook dat ze het bericht op de site heeft geplaatst!

En van harte hoor met zn prestatie! Werk zelf in de zorg weet hoe het gaat met leerlingen!

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik ben bang dat je teveel verwacht. Helaas.

Ik herken het wel hoor. Ik studeer ook en loop ook stage. En dan hoop je wel eens dat een docent of een begeleider je een extra compliment of iets geeft, want het is toch anders dan wanneer je nog lekker thuis woont.

Maar helaas....ook hier is dat niet zo. Ja...meiden uit mn klas zegen altijd wel dat ze respect voor me hebben en dat zij het niet zouden kunnen, maar van 'meerdere' hoor ik het ook zelden.

Ik heb er mee leren leven. Ik ben nu op de helft (als ik volgende week al mijn onderzoeken haal en op tijd kan inleveren, wat me nu erg veel moeite kost, omdat ik me vreselijk moe en misselijk voel) en ik verwacht ook eigenlijk voor de laatste helft niet dat dat heel erg gaat gebeuren.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    ik denk dat je teveel verwacht eerlijk gezegd.
    Voor jou is het een hele prestatie ( en dat vind ik ook hoor, heb zelf hbov gedaan zonder gezin dus petje af voor jou) maar voor anderen is het maar een stage. ben ook nooit super uitgebreid gefeliciteerd met het halen van een stage. zelf als ik wegging werd daar niet al te lang bij stil gestaan. ( bij een stage gelukkig wel)
    Als het nu de hele opleiding is ligt het nog anders.

6. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Gefeleiciteerd!! Ik vind niet dat je teveel verwacht, 'n felicitatie of compliment over je prestatie is niet teveel gevraagd, en al helemaal als iedereen 't weet... Vind 't niet meer dan normaal eigelijk kom op zeg... In ieder geval neus omhoog en met trots verder gaan en met een big smile iedereen aankijken ;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sta er boven!

Je hebt complimenten van je begeleiders, het is zelfs op de site gezet. Je weet nu in elk geval meteen wat je aan je collega's hebt...

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind helemaal niet dat je te veel verwacht...ik vind het niet meer dan normaal dat je iemand feliciteerd.. heel jammer zulke mensen. Zou er zelf ook minder zin in hebben.

9. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Je bent een bikkel meid, hartstikke gefeliciteerd. Misschien is het hen echt ontgaan, in de zin van dat ze niet doorhebben dat het een hele prestatie is, maar ze hadden op zijn minst wat kunnen zeggen.
    Trek het je niet aan, je begeleider vindt het top, en daar gaat het om!

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vind ook niet dat je teveel verwacht. Mensen met een beetje fatsoen feliciteren je!

Super gedaan hoor! Je mag trots op jezelf zijn!

11. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Trots zijn op jezelf! Top gedaan!
    Hier ook een HBO-V studerende mama en het is gewoon loodzwaar.
    Je hebt een topprestatie neergezet en daar mag je best voor gefeliciteerd worden.
    Als collega's dat niet doen zegt dat meer over hun dan over jou hoor!

12. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.623
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Die stage deed je voor jezelf toch,niet voor een ander?
    Wees dus trots op jezelf en de rest...lekker boeiend...laat lekker gaan.

13. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Doorgaan met je stage hoor. Sta erboven..Super knap gedaan hoor. Topper..

14. Linana

Linana Niet meer actief

Allereerst: gefeliciteerd :D
    Echt knap van je!

Ten tweede, je verwacht niet teveel hoor. Ik heb ook stage gelopen en kreeg nog een leuk vaarwel pakket ook mee. Is gewoon fatsoen hebben wat sommige missen ;)
    Niks van aantrekken, gewoon doorgaan.
    Uiteindelijk doe je het voor jezelf en niet voor die kippies daar

15. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Meid, gefeliciteerd.
    Het is zeker een hele prestatie wat je geleverd heb en je mag daar zeker trots op zijn.
    Maar wat je 'collega's' betreft, het lijkt me beter dat je helemaal niets verwacht.
    Als men uit zichzelf je willen feliciteren, is dat hartstikke leuk. Maar verwacht het niet.
    Je moet bij jezelf blijven, uitgaan van je eigen kunnen, en niet van wat anderen doen of zeggen.
    Als iemand je wil feliciteren (of welke vorm dan ook: vriendschap aanbieden, begrip tonen, steun bieden........ ga zomaar door) dan moet dat spontaan uit die persoon komen. Je mag zoiets nooit afdwingen (niet dat jij dat doet) of verwachten oid. Dat is dan aan die persoon.
    Ja het is jammer, maar als je niets verwacht, dan doet het ook geen pijn als het er niet is, of is het juist extra speciaal als het er wel is.
    Blijf dicht bij jezelf en weer verzekerd over je eigen kunnen.
    'collega's' zijn ook niet meer dan dat......collega's.
    Vrienden vind je in je vrije tijd
    (en als ze op je werk ontstaan -vriendschappen- is dat leuk maar niet een vereiste.
    ;)

Deel Deze Pagina