Voor mijn verjaardag (waar ik laatst een topic over startte omdat er veel af belden .maar waar ik met de overgebleven mensen iets gezellige van ga maken)wil ik onder andere van die wrap reepjes maken. Ik ken de zalm/roomkaas/sla versie en de kipfilet / roomkaas / tomaat /basilicum versie maar ben benieuwd wat nog meer populaire smaken zijn. Ook is er een vegetariër dus tips zijn ook welkom. En dan mischien beetje rare vraag maar wij hebben een labrador en dat is net een stofzuiger . Alles op de grond word opgegeten als het lekker ruikt. Nu ben ik dus wel beetje huiverig voor de cocktail prikkers . Als er daar namelijk een van op de grond valt die in zo een wrap heeft gezeten dan schrokt ie hem zo naar binnen . Nu kan je daar op een verjaardag natuurlijk niet goed zicht op houden en de hond in de gang zetten vind ik ook zo wat. Is er nog een fantastisch goed alternatief voor cocktail prikkers of zeg ik nu iets heel raars .
De combinatie serranoham (iig een ham met lekkere zoute smaak), mangochutney, rucola en geroosterde pijnboompitten, vinden wij ook ontzettend lekker. Als je de wraps strak oprolt, evt. met folie erom tijdje in koelkast laat liggen, en de opening naar beneden op het bord legt, dan hoeft er in principe geen prikker in.
Tapenade / parmaham Rucola-walnotenpesto (zelf maken) / kipfilet Vitello tonnato saus / rosbief Humus / komkommer Als je de wraps stevig rolt en in plasticfolie in de koelkast laat rusten heb je volgens mij geen prikkers nodid.
welke hier succes zijn, met carpacio, rucula, pijnboompitjes, zongedroogte tomaatjes en truffelmayonaise of een groene pesto dressing. Gerookte kipfilet in kleine reepjes snijden, de wrap insmeren met knoflooksaus uit zo een bakje in de supermarkt voor bij de shoarma, de reepjes gerookte kipfilet erop, wat rucula of ijsbergsla, pijnboompitjes en peper en zout. met filet americain, een fijn gesneden gekookt ei, rucula, wat mayonaise, peper en zout. (kan ook nog een fijn gesnippert uitje op). gerookte zalm, citroenmayonaise, kappertjes, fijn gesnippert uitje en wat ijsbergsla. Edit. Ik maak ze altijd en aantal uur van te voren, rol ze strak in de folie en leg ze dan in de koeling. Als ik ze dan in de avond snijd heb ik geen prikkers nodig maar blijven het mooie rolletjes.
Meng 1 deel roquefort ( of andere blauwschimmel) met 1 deel roomkaas en smeer de wrap er mee in. Beleg met partjes zoete peer en plakken rauwe ham ( serrano of Parma) Smeer een wrap in met smeerbare brie en beleg met plakjes aardbei en basilicum en klein beetje balsamico stroop Zoete variant Nutella banaan fijngehakte pistachenootjes Humus- geroosterde pompoen-balsamico Tappenade-tomaat-feta-ui
Wrap carpaccio-rucola-pesto, erg lekker! En idd goed inpakken in aluminium en even in de koelkast laten opstijven
Eiersalade en ham (of ham weglaten en ijsbergsla nemen voor vegetarische variant) Tonijnsalade met komkommer Geitenkaas, rauwe ham, rucola en zongedroogde tomaat (evt. wat honing) en voor vegetarisch de rauwe ham weg laten en vervangen voor wat kleiner gehakte walnoot. En ik gebruik nooit prikkers, maar maak ze net als @DastyQueen eerder en rol ze in folie.