Beetje rare titel misschien..., maar mn dochter had een wrat op haar voet die we zelf hebben behandeld met van dat smeerspul ( op basis van salicylzuur). We hebben het nu zo'n 5 weken gedaan en ik heb het idee dat de hele wrat er inmiddels wel af is, maar de huid eronder ziet er nog niet precies zo uit als gewone huid. Omdat we al zo lang bezig zijn, zou ik het zonde vinden om weer opnieuw te moeten beginnen. Ik las dat als er zelfs nog maar een klein restje zit, hij weer helemaal terug kan komen. Vandaar dat ik me afvraag wanneer weet je zeker dat je met dat spul kan stoppen? De bijsluiter is er helaas niet duidelijk over en doet alsof je dat vanzelf zou moeten zien. Het spul is nu bijna op en ik twijfel of ik nog een flesje moet halen of niet. Iemand ervaring?
Bij mijn zoon zag het er, toen het weg was, weer precies zo uit ala de rest van zijn voet. Dus ik denk dat er toch nog wat zit. Kan je het anders niet aan laten stippen bij de huisarts? Ik vind dat zelf veel fijner en sneller werken dan die thuismiddeltjes.
Zou inderdaad gewoon langs de huisarts gaan en daar laten aanstippen. Ik heb meerdere wratjes op mijn voet maar ook na aanstippen bij de huisarts komen ze terug, super vervelend!
Ik zat mij vandaag het zelfde af te vragen. Ik smeer al anderhalve week spul van wartner onderop de teen van mijn dochter. Dit legt een wit laagje op de wrat. Maar hoe weet ik nu of de wrat weg is? De wrat zit in de teen...en zit geen bobbeltje bovenop.
Ik kon telkens een laagje (dode) huid wegtrekken. Op een gegeven moment kwam er een grote kwab wrat mee (lekker ranzig, i know.. ). Daarna kwamen er nog wat kleine stukjes en nu lijkt het dus bijna weg. Lastig. @Linda: ik denk ook dat er misschien nog net een heel klein beetje zit. we wonen niet in NL. Kan hier wel mee naar kinderarts (HA is niet voor kinderen hier), maar dan betaal ik gelijk hele grote eigen bijdrage. Dat vind ik voor enkel een wrat een beetje zonde. Als het medisch gezien verstandig is of dochter last heeft, ga ik natuurlijk wel, maar vooralsnog is het niet nodig denk ik. Het spul werkt wel goed, alleen moet ik dus even uitvinden wanneer het echt genoeg is.
Onee in dat geval zou ik het ook gewoon zelf behandelen hoor. Ik zou als ik jou was denk ik toch nog een flesje halen en nog een paar dagem doorsmeren. Beter iets te lang dan dat je weer helemaal opnieuw kunt beginnen.
Zwarte stipjes in een wrat zijn zeg maar de wortel. Overigens met salicylzuur wel goed oppassen! Niet de gezonde huid aanstippen. Enkel dagen na aanstippen kan je de huid af vijlen/schuren. In de huisartsenpraktijk gebruikten wij dit overigens alleen bij moeilijk bereikbare wratten, waar bijvoorbeeld veel eelt zit.
@Linda: ja, denk ook maar dat ik dat ga doen. @aicirtap: hij zit onder haar grote teen onder dikke laag eelt. Ik vraag elke keer of ze er iets van voelt, maar dat is gelukkig nooit zo. Maar het is inderdaad venijnig spul. Het laat steeds het bovenste stukje huid afsterven volgens mij. Ik kan de huid er steeds voorzichtig aftrekken.
Toevallig gister hiermee met mijn dochter naar de huisarts gegaan. Hij adviseerde voor het slapen gaan lauw warm badje, daarna met vijl even vijlen(om de eelt laag te verminderen), rondom insmeren met vaseline en daarna aanstippen. Dit ongeveer 3 weken herhalen en daarna even langskomen.
Als alle zwarte stipjes weg zijn is het goed. Zit er nog een stipje dan komt hij weer. Onze huisarts adviseerde ducktape. Kan je even op googlen
Ducktape heb ik bij mijzelf een keer geprobeerd. Hielp niks bij een wrat op mijn voetzool. Na 5 weken ducktape op mijn voetzool was ik er wel klaar mee.
Ik heb de wrat van mijn dochter behandeld met een likdoornpleister. Gezonde huid beschermen met vaseline en de pleister steeds 2 dagen laten zitten. Na paar x kwam de wrat los en viel hij af. Dit was t advies van mijn collega die pedicure en doktersassistente is. In likdoornpleister zit ook salicylzuur.