Maandag begint mijn stage bij de kleuters (ik zit op de Pabo). Mijn begeleidster vond het wel leuk als ik ook zou voorlezen. Dus nu mijn vraag; Wat zijn leuke prentenboeken? Ik ken er wel al wat, die ik voor Finn heb. Dat zijn best bekende verhalen: -de verhalen van kleine beer en grote beer -Max en de maximonsters -het mooiste visje van de zee Wie weet er nog andere leuke boeken, ik vind het namelijk leuk om iets anders te doen dan wat ik al ken en vind het niet erg om er iets nieuws voor aan te schaffen!
de rommelige reus Dat is er één die op scholen wel vaker wordt gebruikt.. Die is heel leuk.. mooie platen staan er in!!! prentenboeken over floortje (maar die zijn wat ouder, weet niet of ze er nu nog zijn) eendjes voeren en een natte papa die heb ik vorige week gekocht en mijn dochter lag helemaal in een deuk. Is allemaal op rijm. Over een tweeling..
Hoi Ik werk zelf op een kdv maar er zijn zoveel leuke boeken!!! Wij gaan op berenjacht. Raad eens hoeveel ik van je hou. Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft. Ik wil de maan. Plons! Kiki. Jip en Janneke. Rupsje nooit genoeg. Grote beer, kleine beer. Ga anders eens kijken bij de bieb, er zijn er zo ontzettend veel en ze zijn zo leuk. Veel plezier alvast!
ben dol op mooie prentenboeken! heb laatst het land van de grote woordfabriek gewonnen ergens..mijn dochter yara van bijna vier is er dol op. is een verhaal, lekker anders als anders. op zich niet hele kleurrijke platen maar ik vind het zelf hele mooie illustraties en ook yara bekijkt ze vol plezier. en voor in de klas ook wel toepasselijk omdat het allemaal over woorden gaat. woorden die te duur zijn, die alleen voor rijke mensen zijn. maar florian is verliefd en spaart daarom woorden voor zn favoriete meisje, het zijn echter gekke woorden als "pannenlapje" yara vind het een heel mooi boek!
Ik heb laatst een gouden boekje gehad van mijn moeder, die scheen ik te hebben ´gelezen´vroeger. De tekeningen vind ik echt heel mooi en de verhaaltjes zijn zo leuk.
Ow deze klinkt wel goed! Het is ook een school met kindjes met een taalachterstand...dus misschien is het dan wel leuk als er andere woordjes dan normaal inzitten! Die andere klinken ook goed...de boekjes die Siepie noemt zijn wel de bekende boekjes die ik zelf ook wel ken en heb..en ik wil juist iets anders. Kan Jip en Janneke wel goed bij de kleuters? Dat heb ik ook...maar had geen idee dat dat al leuk is!
Mijn kids waren altijd helemaal gek van 'de dierentrein'. Gaat over een olifant, een beer en een walrus die met de trein naar de stad gaan om te winkelen, maar op de terugreis moet de olifant heel hard niezen en dan valt het treintje om en alle boodschappen van iedereen eruit. De dierentrein - Literatuurplein.nl
nou ga ik me ergens mee bemoeien waar ik niks mee te maken heb dus als ik mijn mond moet houden negeer je mijn bericht maar hoor ZIt zelf ook in het onderwijs (ja ja zijn de ergsten) maar denk je niet dat als er een taalachterstand is bij die kids je beter niet voor zo'n boek kan kiezen. Tenminste niet gelijk, ik zou er voor kiezen een boek met moeilijke woorden pas te doen als de normale woorden begrepen worden..
Dat is misschien ook wel zo idd. Maar ik dacht, omdat de woorden in dat boekje omschreven worden, dat het juist handig was. In een gewoon verhaaltje horen ze alleen woorden, en niet de betekenis. Maar er zit idd wat in! Ik ben ook pas eerste jaars heh...dus ik kan niet alles weten!
niet qua prenten, maar Ot En Sien is hier alle jaren al echt favoriet! Zo herkenbaar voor kleuters! Echter is dit wel oud-Hollands, wil je de kinderen dit meegeven lees dan voor zoals het geschreven staat. Ik probeer het in huidig jargon voor te lezen. Een succes dus (liever Ot en Sien hier dan de hele dure sprookjesboeken die ik aangeschaft heb). Overigens is het wel erg leuk om Ot En Sien in oud jargon voor te lezen, Zo geef je ze toch weer meer kennis en geschiedenis mee onbweust!
de wiebelbillenboogie wordt bij mij op de bieb veel geleend . de mol die wou weten wie er op z'n kop heeft gepoept. koekjes! En er zijn er nog wel veel meer leuke prentenboeken, maar weet even de naam niet. Eentje van wie heeft er in de luier gepoept ofzoiets, die is ook erg leuk! Met luiers als flapjes die je dan open moet maken en kun je de drolletjes van de dieren zien .
Bobbi beer! Over Kerstmis, Sinterklaas, herfst, vakantie, ziek zijn, verjaardag, noem maar op! (En op rijm!) http://jufmiranda.web-log.nl/jufmiranda/images/2009/02/24/bobbi_beer_2.jpg
Boeken van Kikker (Max Veldthuis) doen het ook altijd goed. Ik vind Jip en Janneke een beetje oubollig en zeker voor kinderen met een taalachterstand zitten er vaak moeilijke woorden in die tegenwoordig ook niet meer gebruikt worden. De boekjes van Carry Slee zijn trouwens ook erg leuk! Kringetje van tralala, kleuters van de grote beer ed.
Ik ben ook fan van Kikker! Wat ik zelf ook leuk blijf vinden zijn de boeken "Abracadabra", "Platvoetje" en "Rupsje Nooitgenoeg". Dat lijkt me trouwens ook wel geschikt voor kinderen met een taalachterstand: eten benoemen en tellen. De boeken van Eric Carle vind ik over het algemeen wel leuk trouwens. Raad eens hoeveel ik van je hou, Grote beer en kleine beer, al wel genoemd, maar erg leuk. "Kleine bever en de echo", ook mooi! Maar ik zou zeggen: duik de boekwinkel of bibliotheek in en ga gewoon eens neuzen! Want wat de één helemaal geweldig vindt, kan jou helemaal niet aanspreken...