Wij willen een droger aanschaffen. We hebben er zelf nog nooit een gehad, dus heb geen idee waar ik op moet letten. Ik wil wel een condensdroger (hij staat namelijk niet bij een raam, dus ik kan geen afvoer naar buiten gooien) We zullen het voornamelijk gebruiken voor handdoeken, sokken, beddengoed. (Kleding wordt er niet mooier van heb ik begrepen dus dt zullen we gewoon ophangen) Welke droger hebben jullie, wat kost die ongeveer en bevalt hij goed?
Ik heb een Miele droger (van mijn ouders gekregen.) Hij kostte 1200. Ik vind hem perfect. Vooral omdat ie een honinggraad trommel heeft en de tijd zelf bepaalt. Ook vind ik het ideaal dat ie een afvoer heeft naast de condensbak. Deze is heel vervelend als je er 7 kg was in doet zoals handdoeken en lakens. Dan moet je voor thuisblijven omdat die condensbak snel vol zit. Dan draait ie wel eindeloos lang omdat ie het vocht niet meer kwijt kan. Ik denk dat een goedkopere droger ook voldoet hoor. Een Samsung droger misschien?
Ik heb er een van Whirlpool (wel 4 jaar oud nu) ik had toen een wasmachine en droger samen voor 800 euro bij de BCC. Echt prima droger (vooralsnog droogt goed, makkelijk in gebruik en kan veel in. Condens droger ideaal (het bovenstaande probleem over vol reservoir herken ik niet bij deze)
Onze had het 10 jaar volgehouden en toen begeven.. Nu hebben we een whirlpool kostte geloof ik 640 maar stond aangeduid als zeer goed en zuinig
Ik heb een beko droger. Super ding! 7kg, hij gaat vanzelf uit als je was droog is. Na 1x drogen is de condensbak nog niet vol en hij was niet duur. Oh ja en meerdere droog programma's en er zit een uitgestelde starttijd op (al zou ik die nooit gebruiken, maar hij t zit er wel op )
Ik heb al 14 jaar dezelfde droger, een Miele. Nooit problemen mee gehad. Wat ie kostte weet ik niet meer (en lijkt me in dit geval ook niet zo belangrijk aangezien dit nog guldens waren...), maar voor mijn nooit een ander merk meer als deze het zou begeven!
ik heb een Bosch Ecologixx 7 kilo. Nog een paar maanden oud. het kostte 699 euro. Het is een warmtepompdroger. Het stopt wanneer het droog is. ik ben tevreden. het is mijn eerste droger. Je moet wel goed opletten naar de kilo van je wasmachine en je droger. ik heb dat verkeerd gekocht, mijn wasmachine is 9 kilo en droger 7 kilo. Maar ze waarschuwden mij niet in de winkel.
Euhm... wat voor een merk? Tja, ik denk dat dat tegenwoordig niet zo belangrijk is, maar de eigenschappen wel: - wil je eentje met een condensbakje of met zo'n slang? Wij hebben er eentje met een slang naar buiten, maar omdat hij in de berging staat, laten we die slang via een gat naar buiten (netjes afgewerkt) gaan. - de meest zuinige drogers zijn tegenwoordig de warmtepompdrogers. Ze zijn duurder dan andere drogers, maar kunnen op de langere termijn (veel) geld besparen. Drogers zijn nou eenmaal energieslurpers, dus misschien iets om rekening mee te houden. - Denk ook aan: vulgewicht, programma's, uitgestelde start, kinderbeveiliging etc. - En het laatste, waar je misschien nog niet eens direct aan denkt: het geluidsniveau. Staat hij ergens achteraf, dan hoeft het niet direct van belang te zijn, maar anders is dit toch wel handig om even in de gaten te houden. Succes met het maken van een keuze!
Hier een whirlpool van ook rond de 400 ding is net 2 jaar oud en vind het een enorm schijt ding.. is nu al voor de 2e keer kapot in korte tijd en de service van whirlpool is ook (N). Maar das natuurlijk mijn mening