Tijdens mijn zwangerschap was ik aardig aangekomen. Na de bevalling wou ik 20 kilo kwijt, in een keer. Das behoorlijk veel ja, maar de eerste tien kilo was ik al snel kwijt (in drie maanden ongeveer). Nu ben ik 60 kilo, maar opeens lukt het afvallen niet meer. Ik heb gewoon geen zin meer in dat weinig eten, het hongergevoel en het moeten sporten terwijl ik al helemaal geen energie heb. Waarom is het lijnen na die tien kilo opeens zo zwaar terwijl ik het maandenlang zo makkelijk volhield. Ik heb nog nooit gepoogd om ineen keer zoveel af te vallen en weet dus niet of dit erbij hoort. Is dit een soort dipje waar ik me overheen moet zetten en hebben jullie tips voor me om te kunnen volhouden totdat de overige 10 kilo's weg zijn??? Please help!!!
hoelang geleden ben je bevallen dan? en is dit nou je tweede kindje? en wat is je lengte? misschien past dit gewicht beter bij je?
Nou ik heb dus precies hetzelfde!! Ik ben tot nu toe weer 30 kilo afgevallen. en weeg nu 60. nou ja. Ik heb er nu 4 weken over gedaan om van 60 naar 58 te gaan. Ik zou graag terug willen naar de 54. Maar aan de andere kant. Ik voel me nu ook wel goed. Ik merk dat ik me steeds meer druk ga maken om het "afvallen" en sla soms ook wel een maaltijd over. Maar meteen voel ik me dan niet fijn. Ik denk dat het inderdaad een een grens van je eigen lichaam is. Dit past bij ons denk ik Ik ben zelf 1.69m dus zou volgend de meeste richtlijnen nu een goede BMI hebben.
Je schrijft dat je af wil van het honger gevoel. Weet het niet zeker maar waarschijnlijk eet je te weinig waardoor je niet goed aan het verbranden bent.
Ik ben 1.72, niet echt kort, maar ik voel me alleen maar lekker in me vel als ik ongeveer 50 weeg. Ik ben ook blij als ik 55 kg ben hoor, maar de laatste weken hang ik een beetje bij 61/62 kg. Het is zo irritant, omdat ik de hele dag heel weinig eet en mijn beweging heb gedaan en in de avond krijg ik opeens een vreetbui Zo heb ik eergisteren de zak chips van man opengemaakt en nu ben ik ook weer wat lekkers aan het eten. Ik wil graag die laatste kilo's kwijt maar mijn motivatie ervoor is helemaal weg.
Het lijkt mij dat je lichaam zegt dat het zo wel genoeg is geweest. 60 kg bij een lengte van 1.72 is harstikke netjes en veel minder moet het ook niet worden, zeker geen 10 kilo minder! Dan ga je volgens mij echt richting ondergewicht.
nou nee je bent lang en kilo voor je gewicht is goed ik zou als ik jou was me niet zo druk maken en gewoon gezond eten en dagelijks stukje wandelen met je baby , dat helpt ook goed !owja en veel water drinken of groene thee drinken
Je lichaam houdt je nu even voor de gek. Door je vermoeidheid, lusteloosheid, hongergevoel, wil je lichaam je weer aanzetten om meer te eten, omdat het lichaam dit gewend is van vroeger. Als je hier nu niet aan toegeeft en gewoon netjes blijft eten en bewegen zoals je de afgelopen tijd hebt gedaan, gaat je lichaam straks gewoon weer verder met afvallen.
Je schrijft dat je de hele dag heel weinig eet? Wat eet je over de dag dan? Gewoon normale porties eten, heb je 's avonds ook geen snaaizin meer. Ochtend 2 volkorencrackers met mager beleg. 2 glazen water. Kop thee Tussendoor een stuk fruit Middag 2 volkoren boterhammen, 2 glazen water, glas melk Tussendoor stuk fruit Avond 100 gr rijst/aardappelen/pasta 100 gr vlees, onbeperkt groenten 2 glazen water Tussendoor een snack a jack/ snee peperkoek Met dit dieet ben ik 7,5 kilo afgevallen in 4 weken.
Ik heb altijd 50 gewogen bij 1.68 en was echt heel erg dun met mijn maatje 34 en echt knokerig. Toen ik na de bevalling 60 woog zei iedereen dat dit veeeeel beter bij me stond dan dat dunne. 60 kilo bij 1.72 is perfect, als je 50 gaat wegen ga je onder een BMI van 20 zitten en dat lijkt me nou niet echt de bedoeling als volwassen vrouw Je moet ook niet vergeten dat je een kindje(s) hebt gebaard hè
Ik zou zeker niet meer af gaan vallen en al zeker geen 10 kilo. Dan kom je namelijk met ondergewicht te zitten en dat is heel erg slecht voor je lichaam. Mocht je toch meer kilo's kwijt willen dan zou je eens kunnen gaan praten met een dietist, die kan je een goed advies geven hoe je gezond en verantwoord kunt afvallen, maar ook aangeven waneer je te veel afvalt.
Ik Ben 1.70 en zit ook het lekkerst in mn vel Al's ik 55 weeg. Weeg nu 61 en het lukt me nog steeds niet om af te vallen na de bevalling Hoe ben je die 10 kilo in 3 maanden kwijtgeraakt?
Aan de mensen die het advies geven dat ze niet meer af hoeft te vallen. Nee het hoeft niet maar jullie bepalen toch niet wanneer iemand lekker in zijn/haar vel zit! Rustig aan en doe je workouts en probeer gezond te eten. Dat is het beste ... over een tijdje gaat je lichaam weer vet verliezen. Al zal dat niet snel gaan omdat je inderdaad al weinig vet zal hebben. Of heb ik het mis?
Nee, maar gezond en verantwoord is anders 50 kilo bij 1.72 is gewoon ondergewicht en niet bepaald gezond Als iemand hier zegt zich lekker in haar vel te voelen bij 35 kilo of 220 kilo ga je dat toch ook niet toejuichen?