Mijn dochtertje loopt nu een week los. Ik hoor van een aantal mensen dat ik nu over een paar weken schoentjes moet gaan kopen. Ik heb zoiets van dat komt nog wel. Ze loopt nu toch nog niet buiten en zit buiten lekker in de voetenzak bij koud weer. Bovendien heeft ze leren slofjes. Wanneer kochten jullie schoentjes voor jullie kindjes ?
Er wordt geadviseerd schoenen aan te doen als je kindje 6 weken loopt. Wij hebben het ongeveer na 6 weken gedaan.
Toen Nikki buiten ging lopen hebben we hele soepele schoentjes voor haar gekocht, maar las gisteren bij ons in de krant nog een heel stuk over kinderschoentjes waarbij aangegeven werd dat een gezonde voet geen schoenen nodig heeft (behalve dan ter bescherming, kou etcetera)
Kyra begon met lopen in april dus heb toen voor als we buiten gingen lopen schoentjes gekocht. Als we gewoon thuis zijn heeft ze trouwens nooit schoentjes aan, alleen maar sokjes of slofjes, dat adviseerde ze ons ook in de schoenwinkel.
Volgens mij hebben ze het er over dat je na zes weken een schoen met een wat harder zooltje mag gebruiken. Nu kan een schoen met een flex zooltje. Vera loopt ook bijna een maand en thuis loopt ze op blote voetjes, maar bij de dagopvang en buiten met schoenen hoor! Ik zou het raar vinden als ze nu nog geen schoenen aan mag.
Ik was eerst ook van plan om Marin langer op slofjes te laten lopen maar het viel mij op dat ze dan sneller uitglijd. Nu heb ik schoentjes gekocht met een flexibele zool en hier loopt ze erg goed op (Marin loopt nu 7 weken ongeveer). Groetjes Senna