is mijn kindje te groot

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlademira, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlademira

vlademira Niet meer actief

mijn zoontje is nu bijna 4 maanden
    en is al 69 cm lang ook weegt hij nu 8 kilo hij groeit erg snel maar is mijn kindje nu te groot of maakt dat niet zoveel uit ik maak me zorgen voor laterook is hij overal extreem snel mee
    hij kan al zitten en omrollen van buik op rug en terug
    ook kan hij nu sinds een paardagen tijgeren (krupen op zijn buik)
    niemand geloofd dat hij nog maar 3 maanden is maar het is echt zo
    wat denken jullie moet ik er wat aan gaan doen of het gewoon z'n beloop laten

2. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    lieve schat wat wil je doen dan? Je kindje groeit gewoon onwijs goed. Misschien dat jij of je man ook lang/groot zijn en lijkt het gewoon op jullie

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    je mag dolblij zijn dat hij het zo goed doet! dat is toch hartstikke leuk!

4. vlademira

mijn man is 1.93 meter en ik 1,68 m
    maar ik bedoel met iets tegen doen met dat hij overal zo snel mee is

5. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    nee, daar kun je niets tegen doen... Je kindje doet alles op zijn eigen tempo, mijn dochter was ook best wel snel met draaien en zitten enzo... maar met het echte kruipen en lopen ging ze weer gelijk op met leefdtijdsgenootjes....

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    jaaaaaaaa, je moet er zeker iets aan doen!
    Dit kan ECHT niet hoor! :confused:

geintje natuurlijk!
    Ieder kind ontwikkelt zich op eigen tempo, die van jou is vroeg, een andere is laat.
    Maar als je ze vergelijkt als ze 20 zijn, zijn ze allemaal net zo wijs hoor. ;)
    Geniet gewoon van je kindje, en je moet snel genieten, want het gaat altijd al hard, maar hij gaat errug hard!

7. vlademira

ik moet toe geven hij is wel grappig
    maar op het cb zeiden ze dat hij een grote kans heeft hem hoogbegaafd te worden en dat hoop ik niet

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    dat mag je inderdaad niet hopen

wij hebben een kennis die hoogbegaafd is, jeetje, ik heb echt beklag met die man, hij is heel aardig, maar jeetje, wat druk, energiek, gewoon niet bij te houden.

Onze eerste was ook heel snel overal mee, hij is nu nog wel vrij slim, studeert, heeft een eigen bedrijfje, doet allerlei hobby's... maar gelukkig is hij niet zo slim dat hij er last van heeft. Wij wel es. :oops: ;)

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wat moet je er aan doen dan? Hij is echt niet extreem groot hoor.

Mijn zoontje is nu precies 3 maanden en is 68 cm en over de 7 kg. Dus als hij 4 maanden zal zijn zal hij waarschijnlijk groter zijn dan je zoontje, in ieder geval een paar cm. langer. Het kan dus "erger" ;) Hij ziet echter niet gigantisch uit en is ook niet te mollig of zo. Wel is het zo dat ze hem gemiddeld 5 mnd schatten.
    Hij kon ook al met 2 mnd omrollen, grijpen naar speeltjes etc.
    Ik vind het prima zo, vind het wel leuk. Hij groeit en ontwikkeld zich erg goed en daar gaat het toch om?
    Mijn man is ook lang,1, 91cm en ik ben niet zo groot, 1,68 cm. Hij heeft duidelijk de genen van mijn man.

Ik zou zeggen, maak je je niet druk en lekker genieten van je "kleintje" :D

10. vlademira

Dit is 2 weken terug gemeten

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Lieve schat, je doet er echt niks tegen. Joshua was in het begin ook erg groot. zxijn groei was ver boven het gemiddelde en hij was dan ook een zware baby. Gister zijn we naar het consultatie bureau geweest en nu is hij nog net 10 kilo en 80 cm. De lengte is niet helemaal nauwkeurig omdat hij niet wilde meewerken, maar zijn gewicht wel en nu zit is hij ver onder het gemiddelde, het zegt echt niks. En wat ontwikkeling betreft. Joshua was heel snel in zijn fijna motoriek. Kon snel speeltjes overpakken, kon snel blokjes stapelen en bladzijdes omslaan, ook van reclame foldertjes. Maar kruipen deed hij pas met 11 maanden en lopen deed ie pas met 17 maanden. De kids ontwikkelen op hun eigen tempo. Ik heb er ook een ontzettende discussie op het cb over gehad. Ik moet hem meer stimuleren om te gaan lopen en bla bla bla. Het zegt allemaal niks. En als je een wonderkind krijgt, dan is dat zo. Je houdt het echt niet tegen. Dus maak je alsjeblieft niet al teveel zorgen en neem jezelf niks kwalijk, je kan er echt niks aan doen.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Baseren ze hoogbegaafdheid op lengte met 4 maanden? Nou dan zal ik wel een Einstein in huis hebben :eek: 8)

13. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam

:) :) , inderdaad, dat cb kan je echt de stuipen op het lijf jagen terwijl dat niet nodig is. Er is wel wat meer onderzoek nodig om te ontdekken og je kind hoogbegaafd is of niet. Maar resultaat, weer een moeder die zich zorgen maakt om wat het cb heeft gezegd.

14. vlademira

nee om wat hij allemaal al kan
    hij rolt van buik op rug en ook weer terug al toen hij 1 maand was vanaf 2 maanden kon hij uitzichzelf zitten met 3 maanden bigint hij te tijgeren
    hij kan speeltjes over pakken van de ene naar de andere hand enz

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    niks aantrekken van het cb.
    ik mag alyssa geen pap geven omdat ze in anderhalve maand bijna 2kilo was aangekomen.
    pap is het enige dat ik erin krijg smorgens, dus ze krijgt het gewoon.

ze liepen bij mij ook te zeike over het feit dat ze haar hoofdje niet wilde optillen toen ze 3maanden was.
    thuis deed ze het wel, alleen als ze het moet laten zien wil ze niet.

tegen de snelle ontwikkeling kan je niks doen.
    alyssa ging eerst ook best snel, nu komt er weer een tandje aan en staat de ontwikkeling weer een beetje stil.

ieder kindje heeft zn eigen tempo wat ontwikkelen betreft.
    de ene is snel met rollen, kruipen en lopen en de andere weer snel met praten.

maak je geen zorgen.
    zolang je kindje vrolijk is gaat het hartstikke goed.

liefs doris

16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Tja je kan hem moeilijk in een weckpot stoppen om zijn groei tegen te gaan he ;)

Lena was met 5 maanden zo groot en zo zwaar, maar das een meisje. En die doet het ook prima hoor en dat ie snel dingen kan is toch leuk?

17. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Deze vaardigheden zijn allemaal lichamelijke vaardigheden, hebben volgens mij niets te maken met je IQ.
    Dus meid, maak je geen zorgen hoor.

18. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik geloof eigenlijk niet zo dat lichamelijke ontwikkeling en hoogbegaafdheid iets met elkaar te maken heeft, iig niet op deze hele jonge leeftijd.

Laat je jochie lekker schuiven, alles komt vanzelf wel. ;)

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ok, ik dacht dat je op andere topic van je zei dat hij toen 67 cm en iets van 7410 gram woog. Maar hoe dan ook, maak je je niet druk en idd CB kan af en toe echt de pot op met hun bevindingen. Wat de andere dames ook zeggen ik denk niet dat hoogbegaafdheid iets met je motoriek te maken heeft, dus no worries zou ik zeggen.

20. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hey,

Hier is hetzelfde. Joshuah kon al meteen na 1 dag zelf opzij liggen en omrollen. Ook het hoofdje heel stevig omhoog houden. En zelf met behoorlijk kracht in de benen dat hij rechtop blijft staan en wilt dan echt niet zitten. Ook doet hij al een maand tijgeren en nog veel meer dingen waar hij gewoon lekker erg vroeg mee is.
    Jou kleine zijn lengte is gewoon normaal (maat 68 is 4 tot 6 maanden en aangezien je kleine bijna 4 maanden is ;) )
    Ik zou zeggen geniet lekker zoveel mogelijk van je kleine want ze zijn zooooo snel groot.
    Oh en hoogbegaafd zie je niet aan zijn motorische ontwikkeling want dan zou mijn kindje ook hoogbegaafd zijn ;)
    Ze kunnen wel kinderen zijn die later snel iets leren!

Deel Deze Pagina