Vanaf welke leeftijd is het eigenlijk verantwoord om een kopje koffie te drinken?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wat ik me nu net afvroeg. Vanaf welke leeftijd is het verantwoord dat kinderen koffie drinken? Thee-drinken kan vanaf al heel jong. En ons zoontje drinkt zo nu en dan ook wel thee, maar omdat ik geen theedrinker ben, schiet dat er dus vaak bij in en krijg hij roosvicee o.i.d.
    Zo ook, zonet, ik een kopje koffie, hij roosvicee. Toen bedacht ik dus: 'Vanaf welke leeftijd is het eigenlijk verantwoord om een kopje koffie te drinken?'

Over caffeïne gesproken. Ik las laatst ergens dat caffeïne en theïne hetzelfde is, maar dat je per kopje koffie meer caffeïne binnen krijgt dan de theïne bij een kopje thee. ;)

Groetjes,
    Hanna

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    nou... een kopje koffie zou ik pas geven na hun 12e ofzo...

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Je kunt toch altijd gewoon veel melk doen en minder koffie?

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    trouwens... als je koffie zet kan je toch ook zo thee maken?

5. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou het niet weten maar ik heb een tante die haar kinderen vanaf niet zo heel oud gewoon koffie gaf met heel veel melk erin.

6. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Ik zou het niet weten.. ik was een jaar of 12 toen ik het bij de buurvrouw kreeg, van mijn ouders mocht het niet.. kreeg je rood haar van ;):p

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij mochten op het internaat alleen in de oudste groep koffie drinken dat was de groep van 14 tot 18.

ik weet niet of er echt richtlijnen voor zijn. mijn zoon drinkt af en toe weleens koffie bij zijn vader en eerlijk gezegd, echt blij ben ik er niet mee. hij was toen 13. (maar mijn zoon heeft adhd en ik ben dus bang dat hij hiervan nog drukker wordt) maar goed als hij het kan redden achter mijn rug om neemt ie ook energie drank en dat is helemaal zooi. dan nog maar liever wat koffie.

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ladymystic@ rood haar hihi..

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    deze vraag vroeg ik me dus ook wel eens af, dit omdat mijn oudste (nu 11) er wel eens naar vraagt, dan zeg ik altijd, doe niet zo gek, dat mag jij helemaal nog niet! Maar wrom dan eigelijk niet?? Mijn gevoel zegt dit in ieder geval, zelfde als met cola, dat mag hij dus ook nog niet..

10. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Ik maak wel eens kinderkoffie voor Ruben, hij is er gek op! Zo lang je het niet elke dag doet en met mate vind ik het geen probleem hoor!

11. esmeralda76

esmeralda76 Actief lid

1 nov 2010
    345
    0
    0
    Helaas werkeloos
    Hillegom
    #11 esmeralda76, 12 mei 2011
    Laatst bewerkt: 12 mei 2011
    Mijn dochter van 16 begon met koffie drinken toen ze 13/14 jaar was.
    Ook ik dacht die word hyper ervan omdat ze ADHD heeft maar dat valt reuze mee.
    Zij word b.v. in tegenstelling met leeftijdsgenootjes NIET druk van energiedrank, terwijl een ander daar druk van word.

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hier ben ik dus ook bang voor..

13. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    14 jaar of ouder!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Een jaar of 13/14 vind ik een mooie leeftijd

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Echt? :p Dan zal ik eens wat meer koffie gaan drinken... Ik wou dat ik zulk mooi rood haar had... :(

Ik geef mijn zoontje ook regelmatig koffie. Of tja, koffie: eigenlijk niet. Hij 'helpt' me met het maken van koffie verkeerd en dan maak ik iets te veel warme melk en dat geef ik aan hem. In een koffiebeker. "Lekker koffie drinken met mama!".

Maar even serieus. Ik denk dat er geen officiele grens is ofzo. Maar ik kan me wel herinneren dat er op de middelbare school zo vanaf een jaar of 14 steeds meer koffie werd gedronken. Ook niet door iedereen, maar dat lijkt me wel een beetje de leeftijd. Ik denk inderdaad ook wel dat de ene er beter tegen kan dan de ander.

16. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik vind het echt onnodig dat kinderen koffie drinken... Ik zou het zeker pas na 16 jaar pas zelf geven. Als je kruidenthee pakt zit er ook dat andere stofje niet in. Mijn dochtertje drinkt altijd rooibos thee. Daar zit verder helemaal niks in. Zelf drink ik geen thee maar heb 1 kopszakjes dus zoveel werk is het niet om even 1 kopje thee te pakken voor haar. Maar al je het graag wilt geven zou ik zeker wachten tot 12 jaar.
    Succes

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter kijgt zo nu en dan wel is een kopje koffie en dat is dan echt een momentje voor ons samen als nando slaapt. ik gebruik de pad voor de 2e keer en doe er heel veel melk in. ze vind het heerlijk

ik drink al koffie zolang ik me het kan herrineren. heerlijk en drink nu nog een kopje of 15 per dag. eigenlijk niks anders op soms wat water na

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik weet geen antwoord op je vraag, maar over de theine:
    In Lipton-thee zit geloof ik geen theine, en Pickwick wel. ;)

19. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier maken ze op het kinderdag verblijf weleens koffie met de kinderen,

6 kopjes koffie is bijv 3 schepjes, en dan doen ze er bijv maar 1 of 1,5 schep in voor 6 kopjes,

ze makken dus slappe koffie met de kinderen,

20. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    onze kleine vind het super lekker ruiken. gek vind ik dat. maar ikzelf dronk met 10/11 voor het eerst koffie en ik zal zeker niet voor zijn 10e jaar koffie geven hoor. ik vind het een beetje gek om je kind geen cola te geven maar wel koffie

Deel Deze Pagina