Ik moet het even kwijt hoor Net ging de bel. Ik had al kinderstemmen gehoord en wilde eigenlijk niet open doen, want ik zit in m'n onderbroek + t-shirt op de bank, maar een of ander snotjong keek al door de brievenbus en zag me zitten Dus toch maar open gedaan. Staan er drie koters van een jaar of 6 op de stoep. Ze zongen iets van: Poesje mauw, kom eens gauw, mogen wij een snoepje van jou? Ik kan daar ZOOOOOO slecht tegen, hè? Dus heb ze allemaal maar een dropje gegeven. Slecht hè?
Haha, ik had het denk ik ook gedaan hoor! Alleen als ouders van de kids zou ik het niet zo fijn vinden, wie weet wat voor 'snoepjes' ze wel niet krijgen.
pffff ik zou als ouders inderdaat niet blij zijnmet dat me kinderen dat zouden doen, maar vindt het wel heel lief.
Ik vind het helemaal niet zo lief... het is mij ook wel eens gebeurd, maar ik geef ze dus mooi niks! Voor hetzelfde geld krijg ik er gedonder mee met hun ouders. Ik zal het in ieder geval bij mijn zoon inprenten dat hij dat nooit mag doen bij de buren, want ik vind het heel 'bietserig' staan. Alsof je thuis niks krijgt. Maar goed, je kan niet steeds in de gaten houden wat je kind op straat doet he, dus misschien staat die van mij over 5 jaar ook wel bij de buren te bietsen
Gedonder met hun ouders? Pfah! Laat ze maar komen! Het is HUN taak om hun kids op te voeden, niet de mijne. En ik ga ook zelf mijn kids aanleren om niet te schooien. Hoewel ik wel voorstander ben voor "heitje voor een karweitje". Maar dan doen ze tenminste ook wat voor een ander. Ik heb ze verder ook maar één dropje gegeven, niet een hele zak vol of zo.
hmmm ik heb ze nog niet op die manier aan de deur gehad, maar ik denk dat ik er niet blij mee zou zijn. ik zou niet willen dat mijn eigen kinderen het doen, en vind het ook niet zo netjes als kinderen zo de hele wijk door gaan.... het komt inderdaad nogal schooiend over (ben ik afwijkend? haha)
haha! Beter dan dat ze ergens gaan jatten toch? Vindt het leuk bedacht. Als klein kind (4) ging ik op mijn fiets met zij-wieltjes langs de buren die in de tuin bezigwaren om een praatje te maken, dan kreeg ik ook vaak een dropje ofzo Mijn moeder was niet zo guitig met snoep.. hehe
maar een praatje maken hopend op een snoepje vind ik veel beleefder en normaler dan aanbellen en erom vragen (overigens heb ik zelf ook heel wat snoepjes gekregen, net als jij op mijn fietsje pratend bij de buren hahaha)
Ik zou het ook niet zo fijn vinden.. hou ook niet van dat geschooi. Maar als het kinderen zijn die ik ken vind ik het nog wat anders.
Oeps,dit deed ik vroeger ook..Zat bij de scouting en dan belden we tijdens een tocht aan en zeiden: 'jaa er zat een opdracht tussen waarin stond dat we chips moesten vragen' En die kregen we dan ook nog Ik zou kinderen die aan de deur komen dus ook een snoepje geven. Sterker nog ik heb wel eens een kind een ijsje aangeboden als ze langs kwamen voor een sponsortocht of zoiets. Ze zeggen vaak nee. Denk dat het niet mag van paps en mams.
Wij waren nog slechter als kind, hihihi. We gingen langs deuren en zeiden dat Pietje of Marietje onze fiets had afgepakt en dat we die alleen terug zouden krijgen als we hem of haar een snoepje gaven, die we natuurlijk zelf niet hadden! Het lukte altijd!
haha dat deden wij vroeger ook, wij hadden echt onze adresje waar we snoep kregen! en wat betrefd gedonder krijen met de ouders, het is hun taak om hun kinderen in de gaten te houden.
Nou ik houd daar heel eerlijk gezegd helemaal niet van. Maar ik denk (zoals hier ook wel te lezen valt) dat er best veel kinderen zijn die dat doen. Ik zou ze iig nooit iets geven.
Een snoepje vind ik nog tot daar aan toe, al zou ik het zelf ook niet doen, denk ik... Maar ik had laatst 2 meisjes van een jaar of 10 aan de deur die geld kwamen vragen om zaadjes te kopen voor hun groentetuintje... Niks gegeven, want daar begin ik niet aan... 2 weken later staan dezelfde dames voor de deur met de vraag of ik geld wilde geven, want ze wilde een bandje beginnen.... Weer niks gegeven en ik heb ze veel succes gewenst... (ik mis hier echt een gewone : lol : smiley) Ik kan ze in elk geval niet beschuldigen van niet creatief ondernemen...
laatst stonden hier een paar kindjes aan de deur die onkruid uit het gemeentetuintje hadden geplukt en het aan mij wouden verkopen, ik heb echt gelachen toen en de kindjes ook, die hadden ook wel door dat dit niet ging werken .