Ik kom zojuist van het ziekenhuis vandaan en heb daar mijn 1ste echo gehad. Nu blijkt dat ik een cyste van ongeveer 6cm heb zitten in mijn eierstok. Verder is met het kindje alles goed, er is een duidelijk kloppend hartje te zien. Maar de echoscopiste kon het kindje niet goed opmeten omdat de cyste in de weg zat. Maar volgens haar is het ongeveer 1cm en dat is goed. Over twee weken heb ik weer een echo en dan gaan ze kijken of het verder is gegroeid en hoe het met het kindje is uiteraard. De echoscopiste zei me wel, dat ik me nergens zorgen om hoeft te maken, maar dat doe ik toch wel een beetje.. Zijn er nog meer meiden die dit hebben meegemaakt en wat er aan is gedaan? Liefs xxx
Ik heb ook een cyste van 5 cm bij 5 cm aan mijn eierstok, helaas zijn ze daar bij mij pas achter gekomen tijdens de 20 weken echo. Tot 16 weken zwangerschap kunnen ze deze namelijk via een poliklinische kijkoperatie weg halen. Na 16 weken kan dat alleen nog via een volledig operatie en dat wilde ik niet ivm de mogelijke risico's voor de baby, het is ook niet schadelijk voor mij of de baby. Hierdoor heb ik er helaas wel heel erg veel pijn van gehad. Vanaf een week of 17 (wist toen nog niet waar het vandaan kwam) tot een week of 2 geleden (toen is de kleine ingedaald) kon ik niet werken, niet lang achter elkaar zitten, geen autorijden, lang liggen etc. Van de gyneacoloog begreep ik dat normaal gesproken je eierstokken namelijk mee omhoog komen tijdens de zwangerschap. Mijn linkereierstok bleef echter te laag hangen doordat 'ie te zwaar was door die cyste. Dat kan inderdaad allemaal geen kwaad maar dat gaat trekken een je banden en zenuwen. Hierdoor heb ik dus zeker een week of 11 continu een zeurende pijn gehad en zit ik dus al vanaf 20 weken thuis. Heb tot een week of 2 geleden ook niets leuks kunnen doen, als ik even een uurtje naar kantoor of de winkel was geweest kon ik de rest van de dag niets. Dat was echt balen! Inmiddels is het kindje ingedaald en heb ik, buiten af en toe wat flinke steken links onderin mijn buik, geen last meer. Ik kan dus gelukkig de laatste weken nog gaan genieten. Ik het zou het dus als ik jou was goed in de gaten houden en overleggen met de gyneacoloog. Het zou zonde zijn als jij ook zo'n pijn moet hebben door die cyste terwijl ze deze nu nog zonder problemen weg kunnen halen. Tenminste als het bij jou hetzelfde is als bij mij. Veel succes!
Hey meid ik had ook een cyste ter groote van 8x7 en die groeide tot de 12 weken behoorlijk. Na de 12 weken werd ie steeds kleiner en met 20 weken was ie helemaal weg. Het is echt niks ernstigs enige nadeel als ie bij 17 a 18 weken nog steeds heel groot is zuigen ze hem weg. Ik had elke keer zoiets oke het is niet ernstig maar heb wel lekker elke 2 weken een echo haha
Ik ben 33 weken zwanger en heb een cyste van 10 bij 15cm... Geen idee wat ze eraan gaan doen; Want elke keer heb ik een andere gynaecoloog en elke keer vertellen ze me wat anders.. Ze hebben hem met toeval ontdekt bij 21 weken zwangerschap, dusnu maar afwachten wat er gaat gebeuren. Nu willen ze hem niet weghalen omdat ik zover zwanger ben...
hoi.... bij mijn echo van 6 weken ontdekte ze ook een cyste van 5,3 cm. hij zij dat hij er niks aan deed voordat de cyste pijn ging doen of de groei van het kindje belemmerd. Of als hij de 12 cm bereikt. Dan gingen ze hem weghalen....maar hoe weet ik ook niet... Ik maak me nu weinig zorgen, omdat ik nu 14 weken ben en de cyste nog niet echt veel gegroeid is...is nu 6 cm.