Hi dames!!! Als wij een goede 20 weken echo hebben willen we de grote spullen voor de baby gaan aanschaffen. Nu ben ik echt niet vies van 2ehands! Ik loop in positiekleding die van een vriendin is geweest, voedingskussen en kruiken hebben we ook al van haar, en straks zal de baby ook echt niet in alleen nieuwe kleding gestoken worden, aangezien we de laatste in de vriendenkring zijn die kinderen krijgen. Maar er zijn 2 dingen waar mijn vriend en ik niet uit komen. De kinderwagen en meubels voor het kamertje. Hij wil tweedehands, ik wil nieuw (hij zou alleen het matrasje vervangen). Dit is ons eerste kindje, ik heb er zo naar uitgekeken om samen te shoppen, en juist deze 2 dingen gaan lang mee. Maar zijn dus bij anderen ook al lang mee gegaan! Dat is vooral de reden dat ik het nieuw wil kopen. Hij vindt het onzin om zoveel geld uit te geven, omdat het vaak tweedehands ook nog prima is. Maar ik wil niet prima, ik wil mooie nieuwe banden onder die wagen, geen half versleten. Een nieuw handvat en niet een waar al zoveel vreemde handen aan hebben gezeten. Het geld is er, dus waarom zouden we het niet doen?!! Spullen die korter mee gaan, zoals een wiegje, vind ik prima om via marktplaats te doen. Hij zegt dan juist weer: Maar dat zijn de kosten niet, voor een wiegje ben je met €100 klaar.. Mijn compromis zou zijn: kamertje tweedehands, wagen nieuw. Maar dat is mijn laatste redmiddel Wat zijn nu nog goede argumenten om nieuw aan te schaffen?!! Voor tweedehands heb ik ondertussen genoeg gehoord en gelezen... Ik hoef ook niet omgepraat te worden Dit gaat trouwens om spullen van marktplaats, het is niet dat we een wagen en kamertje van vrienden of familie kunnen overnemen. Help mij en mijn hormonen!
Ik had een tweedehands kamertje dat voor 1 kindje was gebruikt, echt nog in nieuwstaat. Kinderwagens kan je zo ook vinden, bijvoorbeeld door mensen die meer draagzakken hebben gebruikt.
Wij hebben de meubels ook 2dehands, alleen matrasje hebben we nieuw gekocht. Alles is nu nog netjes voor onze 2de ronde alleen het bedje niet maar onze dochter heeft die als trampoline gebruikt en daardoor is die stuk gegaan (net de nieuwe 2de hands gekocht) Wandelwagen nieuw gekocht omdat ik 2de hands geen leuke/mooie vond
Ik wilde ook nieuw. Lastig als je daar niet uit komt samen. Wat jij zegt inderdaad, niemand die er aan gezeten heeft, alles nog goed én met garantie. Waarom wil hij perse tweedehands?
Sorry, hier ook alles 2ehands gekocht. Ook als het geld er is vind ik het persoonlijk zonde van het geld. Maar er zit wel verschil tussen 2ehands-gebruikt en 2ehands-zogoedalsnieuw.
Ik zou mooi voor je compromis gaan. Nieuwe wagen, 2e hands meubeltjes. Meubels lijden niks dus zie je niks aan af.
Ik heb ook veel tweedehands maar ook veel nieuw. Kamertje is nu na 4 kindjes echt nog heel netjes, maar dat zal ook aan de kwaliteit ervan de spullen liggen. Wat zijn de argumenten van je vriend om tweedehands te kopen? Ik zou idd kijken dan naar mooie zo goed als nieuwe spullen voor een tweedehands prijs zoals andere ook zeiden.
Wij hebben wagen en kamer nieuw. Ik wilde persee de stokke xplory wagen en die is echt niet goedkoop daarin tegen als compromise het kamertje deels uit de bopita outlet (en dus 50% goedkoper , nieuw maar oudere collectie en/of misschien iets beschadigt (maar dat zal uiteindelijk toch wel gebeuren dacht ik hihi)) en Ikea dus niet schreeuwend duur , dat werkte voor ons Oja mijn argument was dat de wagen voor een toekomstige 2e gebruikt kan worden , zelfde voor t kamertje. En kamertjes zijn 2e hands net zo duur als we nu nieuw hebben (zal wel met smaak te maken hebben )
Ik zou voor een compromis gaan. 2e hands kamertje (want nieuw is echt zonde joh, betaal je 300 euro voor commode die je maar een jaar gebruikt of zo). En dan een nieuwe wagen. Zo eentje die je kan inbouwen tot buggy waardoor je er zeker 2 jaar mee doet. Kinderwagen gebruik je ook veel intensiever dan een babykledingkast dus begrijp wel dat je die nieuw wil. Maar ik ben bevooroordeeld hoor. Ik vind een babykamer (uitgezonderd bed en bad) echt het toppunt van nutteloos
Wij hebben gekozen voor een nieuwe kinderwagen. Tweedehands was de wagen nog niet te krijgen (of bijna even duur) en met het oog op de toekomst (misschien meer kinderen) toen besloten om voor nieuw te gaan. Weten we zeker dat de wagen 10 jaar of langer mee gaat! Kamer ook nieuw gekocht maar die zou ook wel tweedehands nog knap te krijgen zijn denk ik!
Als je een nieuwe babykamer koopt, kun je precies naar jullie smaak kopen. Je hoeft Geen compromis te doen als je een kast niet leuk vindt. Daarnaast is het jullie eerste kindje (wie weet volgen er nog meer?) dan heb je een nieuwe set en kan je volgende kindje hier ook weer in. Als je er zuinig mee omgaat, is de kamer weer als nieuw voor baby nummer 2. Je kan je babykamer zo duur maken als je zelf wilt. Ik vond alleen de duurdere kamers leuk, uiteindelijk naar een bopita outlet gegaan en daar een kamer van 1600 euro voor nog geen 700 euro gekocht. Je maakt het echt zo duur als je zelf wilt. Kamer bij Ikea kopen is ook nieuw en helemaal niet duur. Het argument voor kindje nummer 2 geldt ook voor de kinderwagen. Ik kreeg deze van mijn ouders, maar wilde die ook graag nieuw. Je krijgt je eerste kindje en dan wil je toch wel alles meegemaakt hebben en lekker samen op zoek naar het perfecte kamertje etc. Wij hebben ook spulletjes tweedehands, maar ik snap je heel goed.
Hier hetzelfde “probleem” gehad. Vriend wilde ook veel tweedehands en ik nieuw. Uiteindelijk was hij het met me eens om een nieuwe kinderwagen te kopen met het oog op de toekomst, zodat een tweede of derde er ook nog in kan liggen. Commode hebben we bij de Ikea gekocht, de Hemnes zoals zo’n beetje heel Nederland heeft. Niet te duur, wel mooi en praktisch. Deze gaat ook zeker gebruikt worden als we nog een tweede kindje mogen krijgen in de toekomst.
Uiteindelijk zullen we tot een compromis moeten komen ja, maar voor nu is het inderdaad lastig. Hij vind het nieuw niet nodig als je het tweedehands nog prima kunt krijgen. Een krasje hier of daar maakt hem niet uit en alles is schoon te maken. Hij vindt het zonde van het geld, waarom €1000 uitgeven als je hetzelfde, maar met misschien wat gebruikerssporen voor €400 kunt krijgen. Ja, we hebben het geld, maar als je je spaarrekening kunt behouden is dat altijd beter. De garantie die je noemt, die ga ik nog meenemen in mijn strijd Had ik nog niets eens aan gedacht!
Hij vind het nieuw niet nodig als je het tweedehands nog prima kunt krijgen. Een krasje hier of daar maakt hem niet uit en alles is schoon te maken. Hij vindt het zonde van het geld, waarom €1000 uitgeven als je hetzelfde, maar met misschien wat gebruikerssporen voor €400 kunt krijgen. Ja, we hebben het geld, maar als je je spaarrekening kunt behouden is dat altijd beter. Dat is zo’n beetje zijn mening. En er is niks mis met zijn mening! Ik ben gewoon wat materialistischer ingesteld denk ik
Even een ander perspectief Ik zou voor een nieuwe maxi cosi / autostoeltje gaan, je weet nooit echt (tenzij je deze van vrienden / bekenden overneemt) of een tweedehands autostoeltje geen ‘onzichtbare’ beschadigingen heeft / geen ongeluk heeft gehad. Hierbij gaat t dus om veiligheid van t stoeltje en daarmee je kindje... ik kan me geen beter argument bedenken dan dat Verder heb ik t idee dat je een goede kinderwagen (van een bekend, ‘duur’ merk) waar zuinig mee is omgegaan, vaak nog best goed kunt verkopen via marktplaats als je m niet meer nodig hebt. Voor mijn gevoel is dat bij niet / minder het geval bij babykamermeubeltjes... Dus als je iets nieuw wilt aanschaffen, dan zou ik voor de kinderwagen gaan. Een babykamer kun je ook helemaal eigen maken met nieuw behang / lakentjes enz.
Goedkoop nieuw kamertje uitzoeken als compromis? Ik wou perse nieuw en compleet kamertje, eenmaal uit de hormonen heb ik spijt dat ik niet gelijk een fatsoenlijke volwassen kledingkast heb gekocht. Had beter los bedje, dressoir als commode en pax kledingkast neer kunnen zetten want hoe leuk ook, nu zoon 3,5 zit de kledingkast echt vol. Maat 104 neemt meer ruimte in dan maat 50. Ik vond het achteraf echt zonde van het geld. Maar ja die hormonen..... Kinderwagen nieuw geen spijt van gehad , showmodel gekocht. Aanrader! Scheelde 200 euro
De wagen zou ik, als je meer dan 1 kindje zou willen, zeker nieuw kopen. Een kindje zit 2 tot 3 jaar in een complete wagen en je volgende kindje kan er na het eerste kindje ook weer in. Met een leeftijdsverschil van 2 tot 3 jaar, gebruik je hem dan voor 2 kindjes minimaal 4-6 jaar. En dan verkoop je hem door als hij nog in enige staat is en krijg je er misschien nog 1/3 of 1/2 voor terug. Wij hebben een Stokke en die is na 2 jaar gebruik nog zo goed als nieuw. En ik weet zeker dat ik daar nog een goed bedrag voor terugkrijg na het komende kindje. Zelfde geldt voor autostoeltjes. Mits een beetje leeftijdsverschil kun je dat zo doorgeven aan de volgende. Dus zeker investeren in nieuwe. Wat betreft het kamertje. Wij vinden een set fabrieksmeubeltjes uit de winkel niet mooi en weinig sfeervol. Dus wij hebben gekozen voor tweedehands massief houten meubels en die naar wens opgeknapt. Dus ik zou dat nooit nieuw kopen. Ook omdat je een babykamer maar kort gebruikt en beter het geld in een nieuwe kinderkamer vanaf een jaar of 3 kan steken. Die kamer gaat mogelijk 10-20 jaar mee! En.... je kinderkamertje is meer dan alleen meubels. Wat dacht je van mooie nieuwe vloerkleden, dekentjes, lijstjes e.d. voor aan de muur, een leuke hanglamp, etc... dat maakt je kamertje sfeervol en zou ik nieuw kopen! Die dingen bewaar je mogelijk ook deels. Wat betreft het kamertje hebben wij sowieso meteen een normale kledingkast gekocht. Zo'n babykast is echt onnodig geld uitgeven. Al krijgt ons nieuwe kindje beide, omdat we een superleuk themakastje voor de kleren op de kop hebben getikt voor luttele euro's.
Nog een extra reden om de wagen nieuw te kopen: garantie (wij hebben 5 jaar). Een kapot onderdeel kost al vlug enkele tientjes.