eten voor de tv

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes1980, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Hallo, ik ben benieuwd naar jullie mening.
    Nu vind ik dat wij het als ouders helemaal niet zo slecht doen hoor.
    Ik heb een pracht van een zoon. Een heeeeeeelllllllll lief, druk, vrolijk ventje.
    Hij luistert redelijk voor een kind van bijna 4.
    Is heel beleefd maar soms ook zo heerlijk boevig (bijv: papa gaf hem gisteren een glas sap, zei: wat zeg je dan? zegt mijn zoon: POEP :D.... hij vond zichtzelf erg grappig en zijn humor kan ik best warderen. Overal anders zegt hij trouwens wel aub en dank je wel enz, maar soms mag er wel wat pit in zitten he)
    's Avonds is het slapen gaan GEWELDIG!!!! als het bed tijd is gaat hij gewillig mee. We lezen een verhaaltje voor, bidden, mama krijgt een kroel en een kus en papa legt hem vervolgens op bed met tig Kroels en kussen en dan gaat ie slapen. Roept niet meer, komt er niet uit oid. Dit is meestal tussen half 7 en 7 uur.
    Daartegenover is hij vaak 's ochtens wel om half 7 wakker maar dat vind ik niet zo erg. Ik ben al heel blij dat het 's avonds zo goed gaat want dan ben ik zelf ook dood op.

Nou dat is even een kleine schets van ons.
    Maar nu komt het: Wij doen het LANG niet perfect hoor. En ik weet wel waar we evt verbeterpunten zouden kunnen aanbrengen.
    Zoals bijv. wij eten bijna alijd voor de tv. Vaak zelfs zo dat ik 's avonds rond half 6 mijn zoon op de bank zijn eten geef (dan zitten we allemaal wel samen op de bank) maar dan eten mijn man en ik als zoon op bed ligt. Dat is dan net wat rustiger (en ik ben dan al zo moe)
    Hij eet nu gelukkig wel goed (hij heeft sinds zijn geboorte een hekel aan eten, melk en alles wat naar binnen moet maar met vlagen gaat het gelukkig goed)

Ik zat gisteren naar een oud aflevering van de kinderfluisteraar te kijken en daar kwam weer naar voren dat je eigenlijk met je kinderen aan tafel hoor te eten enz.
    Hoe erg vinden jullie dit?
    Zoals ik al zei, onze zoon doet het op zich erg goed, maar ja, wij eten wel op de bank en zijn dan wat makkelijk in.
    Is het echt wel heel erg of vinden jullie het wel meevallan/kunnen?

Alvast bedankt voor jullie meningen ;)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Moet dat van ons afhangen dan?

Als jullie er tevreden over zijn zo lekker zo laten.wij eten aan tafel maar doen andere dingen vast weer heel anders, en who cares ;)

3. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Nee hoor, hoef niet van jullie af te hangen, maar is wel fijn om meningen van anderen te horen. En te weten hoe anderen het doen.
    Zeker als je van die opvoedprogrammas kijk waar ze nogal fel op zijn, dan kan je gaan twijfelen;)

4. augustus

augustus Niet meer actief

Moet moet? Ik kan mij voorstellen dat het gezellig een en vaste routine is ook goed. Hier thuis is het niet haalbaar. Rosalie en ik eten samen aan tafel en als ik moe ben voor de TV. Manlief komt later thuis en hij eet alleen. In het weekend proberen we samen aan tafel te eten, maar joh als we zin hebben om voor de tv te eten dan eten we lekker daar.

Toen Rosalie kleiner was at zij ook vaak vooraf, gewoon om dat het handiger was.

Lekker doen wat jou het beste lijkt, zoals je met alles moet doen doen eigenlijk (naar mijn mening).
    Niemand is perfect!

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk idd dat jij moet doen wat jij goed vindt, maar goed: wij eten gewoon aan tafel zonder tv, maar 1 keer in de zoveel tijd mag ze "in het restaurantje eten" (aan de salontafel) en dan mag de televisie aan.

Maar standaard achter de tv, nee dat zou mijn ding absoluut niet zijn.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

wij eten ook altijd voor de tv op de bank.. doe ik al van kleins af aan en ben er niet slechter van geworden. mijn zoon kan ook gewoon aan tafel eten zonder tv, dat is geen probleem, maar wij kiezen er voor om lekker op de bank te eten voor de tv en kletsen ook gewoon met elkaar over hoe de dag was enzo. vind het reuzegezellig en niet zo strak en stijf als aan tafel ;)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Aan tafel praten we ook gewoon hoor haha. Ik eet altijd alleen met de kinderen en dan is voor de tv gewoon niet praktisch en onrustig.

8. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Wij eten ook altijd op de bank met de tv aan... Soms eten we ook aan tafel maar dan staat de tv ook aan .. Vind het veel gezelliger met ze alle aan de kleine tafel en op de bank.. Ik kan trouwens ook niet tegen gesmak en gekraak en als je dan met ze alle aan tafel zit hoor je dat beter dan dat je verspreid op de bank zit, dat is ook een reden dat we niet aan tafel eten ;)

9. Dana

Dana Niet meer actief

wij eten altijd aan tafel met de tv uit ;) we hebben wel een enorm moeilijke warm eter...

soms voor de tv op de bank maar dat ligt aan de situatie dan (ziekte of iets dergelijks).

hoe anderen het doen is voor mij niet belangrijk, bij mijn ouders thuis aten we altijd voor de tv op de bank en ik denk daaraan terug als een gezellige tijd :)

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

wij eten ook wel op de bank af en toe, ook vaak aan tafel, maar als de kids de hele dag enorm vervelend zijn en ze met eten ook nog lopen te ouwehoeren, dan zet ik ze lekker voor de tv en eten wij later

1: ze eten tenminste en leiden elkaar niet af
    2: het is wat rustiger in huis
    3: ik kan ondertussen even opruimen
    4: mijn vriend en ik kunnen dan gezellig samen eten als de kinderen op bed liggen en hebben nog wat qualititime

niks mis mee dus, ik heb een hekel aan strakke , vaste dag schema's. BAH

11. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Dank jullie tot zo ver voor de reacties. Fijn om te weten dat ik niet alleen bent en/of dat het niet als HEEL ERG wordt gezien.

Nu moet ik eerlijk bekennen, bij ons staat de tv overdag veelal aan hoor. Niet dat we een hele dag kijken, maar zachtjes op de achtergrond (voornamelijk nick jr) en mijn zoon kijkt zo nu en dan en tussendoor gaat ie lekker spelen (of ik moet lekker met hem weg gaan. Komt ook veel voor)

Maar ik had vroeger een vrindin (is nu ong een jaar over) die vond het asociaal en heeft dat ook tegen me gezegd.
    Bij haar staat de tv amper aan overdag en ze eten altijd 3x daags aan tafel.
    Voelde me toen nogal over geoordeeld en heb het nooit helemaal los kunnen laten.
    (en wees eerlijk, die hormonen helpen me tegenwoordig ook niet echt :D)

12. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij eten wel altijd aan de grote tafel. Maar dat is meer omdat de oudste niet blijft zitten om te eten. Maar moet wel zzeggen dat de televie word gedraait en alsnog tv word gekeken :D

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Overigens moet ik wel zeggen dat ik een hekel heb aan het naar binnen geschuif van voedsel soms wat je ziet gebeuren wanneer met mensen voor de tv eten.

14. Darlagirl

Hier nog zo eentje hoor, hier staat de tv ook de hele dag aan, we kijken er echt niet de hele tijd naar maar een beetje leven op de achtergrond vind ik ook wel lekker ;)

Ik vind het dan weer asociaal dat die (ex) vriendin van je dat zegt, bedoel geen enkele manier is de beste manier, iedereen doet wat hij of zij goed en fijn vind ja toch ? Ik zou dus absoluut niet 3x per dag aan tafel eten, verschrikkelijk, moet er niet aan denken maar goed zo denken wij dan weer :D

15. Darlagirl

Hier word gewoon netjes met mes en vork gegeten en absoluut naar binnen geschoven

16. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het ook opvallend dat aan tafel eten gezien wordt als star en strak. Ik denk dat dat je referentiekader is, in mijn omgeving wordt het gezien als normaal en fatsoen hebben. Ik vind het ook belangrijk dat onze dochter tafelmanieren leert. Nu nog heel minimaal natuurlijk, ze is 3 jaar. Nu is het net alsof kinderen die aan tafel moeten eten, in 1 of ander legerregime wonen??

17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.843
    3.632
    113
    Gewoon lekker doen wat voor jullie werkt, toch? Als jullie een gezellig gezinnetje vormen, je zoontje is lief en iedereen is tevreden lijkt het mij dat je hartstikke goed doet, waar jullie ook eten. Niet aan jezelf gaan twijfelen door dat soort tv-programma's of opmerkingen van anderen. En je merkt toch ook snel genoeg of je de tv 'te vaak ' hebt staan? Als je zoontje zich niet kan concentreren of hyper door het huis stuitert, nou, dan kan ie misschien eens uit :D. Zolang alles gewoon goed gaat, lekker doorgaan met waar jullie je prettig bij voelen.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee zo bedoel ik het niet, maar dat mensen niet eens meer op hun bord kijken en naar de tv lopen te staren en zo alles hap na hap naar binnen gaat zonder dat men echt doorheeft hoeveel men en wat men eet. Zie je ook vaak bij kinderen, dat die hand steeds weer naar het bord gaat en het de mond in gaat omdat dat bord nou eenmaal op schoot staat.

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wij eten altijd aan tafel, de kleine zit er ook altijd bij.
    Vind juist dat je met je eten bezig moet zijn als je eet, als je tv kijkt is het eten een soort van bijzaak...
    Weet niet hoe ik het uit moet leggen, we hebben de tv soms wel op de achtergrond aanstaan. Maar wel zacht...
    Wil mn zoontje ook echt aanleren om avondeten aan tafel te eten met zn allen.
    En op de bank eten vind ik ook zwaar irritant, dan moet je je bord vast houden. Of op de salontafel waar je om te eten vind ik niet goed bij zit om bij je bord te kunnen.
    Maargoed, iedereen zn ding. Ik zou zeker doen wat je zelf het fijnste vind.
    Als ik voor de tv eten fijn had gevonden zouden we het ook doen hoor:)

20. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wij hebben van kleins af aan mee gekregen aan tafel te eten.. Maar frietjes eten we soms wel aan de salontafel.. Wij vinden het zelf wel fijn om ons zoontje aan te leren dat hij aan tafel eet. Rozijntjes etc. hoeft van ons niet aan tafel. Als ik een koekje eet, ga ik ook niet aan tafel zitten.. ;)

De tv staat uit, maar de radio staat wel zachtjes aan.

Maar het is net waar jullie je fijn bij voelen, dat 'moet' je doen..

Deel Deze Pagina