Kampeer entertainment met regen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Elena22, 21 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hoi allemaal,

Wij vertrekken dit weekend naar Bretagne voor een kampeervakantie van 2 weken. De eerste paar dagen is er regen voorspeld. Ik twijfel of ik voldoende vermaak mee heb. Wat doen jullie zoal met regen tijdens het kamperen? Ik heb tot nu toe mee:

- Tablets/telefoons met series gedownload.
    - Bordspel, 2 kaartspelletjes.
    - Tekenspul.
    - Boeken/e-readers.
    - Jongste heeft nog wat zelfgekozen speelgoed mee.

Voor als het droog is hebben we nog meer dingen mee zoals een frisbee, badminton, pingpong etc. We kunnen ons best een poosje vermaken in de supermarkt maar echt overdekte dingen zijn er niet in de buurt (zijn vorig jaar ook op deze camping geweest.) Iemand nog tips wat we echt mee moeten nemen? Alvast bedankt.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    #2 cowgirl80, 21 jul 2023
    Laatst bewerkt: 21 jul 2023
    Haha wij gaan ook naar Bretagne , zitten nu in de auto. En ook een beetje bang voor de regen! Ik heb maar wat extra spellen en boeken meegenomen. Op onze camping kun je overdekt pingpongen en er is een verwarmd zwembad dus ik verwacht dat ze daar toch wel in gaan.
    Waar zit je precies? Er is vast wel een kasteel ergens te bezoeken toch? Zondag valt de meeste regen en dan gaat de supermarkt al om 12:30 dicht dat is een beetje jammer.

Heb je wel regenjassen of paraplus mee zo dat je toch een beetje naar buiten kan met de regen?

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij zitten in de omgeving van Vannes, zuid Bretagne. Wij vertrekken zondag en komen rond 17 uur aan. Hopelijk is de ergste regen dan al gevallen en zetten we de vouwwagen niet op in de stromende regen. Waar gaan jullie heen?

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Haha wij gaan ook naar een camping in de buurt van Vannes!! (Camping Mane Guernehué)
    En ik heb ook 2 jongens in dezelfde leeftijd, misschien kunnen we ze samen laten pingpongen:D
    We zitten in een stacaravan, dus dat is al iets comfortabeler qua regen.

Maar ik dacht wel nog naar een kasteel te gaan (Josselin of Scucinio) of naar het onderzeeboot museum in Lorient… of het zeilmuseum in Lorient… in Vannes zag ik wel een grote Auchan met winkelcentrum eromheen maar die winkels zijn dicht op zondag.

Elena22 vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.742
    113
    Vrouw
    Wij zaten vorig jaar waar jullie heen gaan.
    Het binnenzwembad is ideaal voor de regenachtige dagen .

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ah goed om te weten, ik dacht dat het misschien maar heel klein zou zijn .. en als de hele camping daar dan tegelijk in zit:cool:
    Vond je het een leuke camping? Heb je nog tips qua uitstapjes?

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.742
    113
    Vrouw
    #7 Neuzeke, 21 jul 2023
    Laatst bewerkt: 21 jul 2023
    Het is idd klein maar ik zettz mij op een stoel en liet de kinderen doen.
    De grote liepen ook in de regen buiten en de jongste zat in het kleinere bad of deed de binnen glijbaan.

Klimparcour op het park was bij onze zonen een groot succes.
    Voor de jongste was de ponyrit ook heel tof.
    Zwembad is heel leuk.
    Restaurant viel tegen.
    Afhaal pizza was lekker.

Wij bezochten Vannes, deden een wandeling aan de oesterputten en gingen een dagje naar quiberon(uurtje rijden wel).
    Dichtbij de camping is een carrefour met een groot aanbod.

Via welke dealer heb je geboekt?
    Wij hadden een azure via eurocamp en zaten volledig beneden het park aan de visvijver.
    Voor mijzelf (flauwe fysiek) en de jongste (toen 4 en korte benen) een ramp maar wel een prachtige plek en rustiger dan veel andere plekken.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @Neuzeke ik heb via Yelloh geboekt, ik heb de simpelste caravan want wat een prijzen zijn dat zeg! Ze staan aan het kampeerveld… maar niet bij de visvijver volgens mij. Jammer dat er geen hoogtelijnen op de plattegrond staan! Maar ik vind een terrassencamping altijd wel sfeervol.

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.742
    113
    Vrouw
    Jij zit niet helemaal beneden dan volgens mij.

Als je eens wandelt, eens richting de visvijver lopen :roflmao:.
    Je gaat zeggen: ohja ik begrijp haar :D.

Foto nam ikzelf. Wij hadden echt een prachtige plek.

Bijgevoegde bestanden:

cowgirl80 en tuc vinden dit leuk.
  10. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Mijn middelste knutselt graag en ik heb bij de action van die mini knutselsets gehaald. Extra schaartje, lijm en een knutselmat.
    Jongste een bak barbies en toen ze kleiner was een bak duplo
    Klei en vormpjes vinden ze ook leuk

11. tuc

tuc Niet meer actief

Spelletjes/puzzelboeken? Daar kunnen ze hier beiden al jaren goed mee uit de voeten.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    kinderpuzzelboeken, vakantieboeken, spelletjes om samen te doen (dobble, reiseditie ganzenbord-monopolie- mensergerjeniet, regenwormen, keer op keer) , maar ook zo'n iq spel wat je alleen speelt.
    luisterboeken gedownload, films gedownload.
    Verder laten ze zich op de camping ook wel entertainen door het animatieteam.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Ik koop elk jaar een vakantie doeboek voor ze, en een puzzelboekje.
    Verder nieuw kleur/stickerboek, stiften, en voor oudste dochter van 12 een schetsboek met verschillende soorten papier, omdat zij graag tekent.

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb nog iets bedacht, een boxje om muziek en podcasts mee af te kunnen spelen. Altijd gezellig!

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Thanks! Heb nog ea in de tassen gestopt. Zou je morgen een update willem geven over het weer? Krijg nu code geel met kans op overstromingen.

16. Mamavan123

Mamavan123 Bekend lid

20 apr 2023
    569
    487
    63
    Wij zijn tijdens de regenachtige dagen naar een indoor speelhal geweest. Konden ze even lekker rennen en klimmen overdag. Of een kindvriendelijk museum opzoeken.

Bij de action kocht ik laatst leuke bouwpakketten. Je maakt er zonder lijm of schaar nodig te hebben een piratenschip, camping of dierentuin mee.

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @Elena22 het stippelt nu een beetje, maar niet heel erg. Wij gaan gewoon een strandwandeling doen straks.
    Het is niet ideaal om je tent op te zetten in dit weer, maar ook weer niet onmogelijk, succes!

Elena22 vindt dit leuk.
  18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Super bedankt voor je reactie! Als het mee blijft zitten komen we rond 16 uur aan. Gelukkig hebben we een vouwwagen en kan die compleet staan binnen een uur. Veel wandelplezier.

19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zie alleen wel volgens het weerbericht net dat het vanaf 15u wel heel hard gaat regenen:( laten we hopen dat het over waait…

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @Elena22 Aargh het regent hier echt heel hard nu. Ik hoop dat het goed gaat met jullie vouwwagen… laat het nog even weten!!!

Deel Deze Pagina