Het slaat misschien nergens op, maar deze vraag houd mij al sinds vannacht bezig en met googlen vind ik het antwoord niet. Ik kan het maar niet loslaten! Dus misschien dat iemand hier het weet? Stel ik ben alleen thuis met mijn baby en ik val van de trap ofzo en iemand merkt dat op en belt een ambulance. Wat gebeurd er dan met mijn baby?
Die gaat in eerste instantie mee naar het ziekenhuis en dan zoekt de politie je partner op, en is die niet te vinden je ouders/schoonouders om het kindje op te vangen.
Ik weet het niet zeker maar misschien dat er in je telefoon eerst wordt gekeken naar familie of iemand die in je telefoon als ICE staat. Ligt er denk ik aan in welke staat jijzelf bent.
Als iemand opmerkt dat je gevallen bent en de ambulance belt, neemt diegene de zorg van de baby op zich of belt ook een familielid voor de baby neem ik aan
Dat is afhankelijk van wie er is om voor de baby te zorgen. Heeft de baby een vader of andere familie in de buurt, dan zullen die er voor moeten zorgen. Is het niet bekend of is er niemand, dan zal jeugdzorg gebeld worden.
Volgens mij blijft bij zo'n melding de politie. Als jij buiten kennis bent moeten zij de naasten op zoeken. Jeugdzorg lijkt me erg ingewikkeld.
Verschilt per situatie; een nicht van mij heeft een epileptisch insult gehad, moest per ambulance naar het zkh en haar dochtertje ging mee. In het zkh werd zijn opgevangen tot er een naaste was gevonden om die zorg over te nemen. Maar ik heb ook het verhaal gehoord van een moeder die vanwege suiker-problemen naar het zkh moest, toen bleef de politie thuis bij de kinderen tot er iemand was om ze op te vangen. Jeugdzorg lijkt me meer iets voor als ze geen naaste kunnen vinden?
het levert tegenwoordig nog weleens "leuke" blogs enzo op: Agenten bakken eitjes voor 5 jonge kinderen - Babyblog deze is heel bekend geworden
Ik schreef ook "als er geen naaste is, dan jeugdzorg" maar de meeste kindjes hebben een vader, opa/oma etc.
Ligt er aan, lijkt me. Stel de postbode belt de ambulance, dan neem ik aan dat ze je kind niet bij de postbode achterlaten. Ook als het een buurvrouw is of zo, lijkt het me dat de politie niet zomaar je kind bij zo iemand achter laat, maar dat ze die meenemen en onder hun hoede houden tot een naast familielid het komt ophalen.
Als er iemand in je naaste omgeving is, waarbij je NIET wil dat je kind dan wordt gebracht, zoals (schoon)ouders waar je een slechte band mee hebt, dan is het handig om dit ergens vast te laten leggen. Ik weet niet of dit kan bij politie of jeugdzorg. Misschien kunnen ze er een notitie van maken en komt die dan boven water als er iets gebeurd en ze gaan in je informatie 'graven' naar wie verder familie is van het kind of zo...