De zus van mijn vriend loopt al vanaf dat onze dochter geboren is te 'zeuren' wanneer onze kleine is mocht komen logeren. Nu had ik toegezegd dat ze aankomend weekend mocht komen maar dit heb ik paar dagen geleden terug gedraaid naar 1 dag dus de hele zondag. Maar nu dat dichterbij komt draait me maag om en wil ik dat ook niet. Ze hebben zelf 4 kinderen waarvan er 1 is weggelopen 2 in een internaat zitten en de jongste meer bij opa en oma is dan bij hun zelf. Ook als we daar zijn en de kinderen zijn er ook gaan ze echt ruzie maken wie haar mag vasthouden en dergelijke en lopen er heel de dag mee te sleuren. Vorige keer was ik het zat en zei ik geef haar maar terug en toen zei zijn zus je hebt er al elke dag en gaven ze haar dus niet terug. Nu had ik het er net over met mijn vriend maar die vind dat ze gewoon moet gaan omdat ik het beloofd heb en het maar 1 dag is. Ik wil dus echt niet dat ze er heen gaat. Loop me er zo druk over te maken dat ik er gewoon hoofdpijn van heb en misselijk ben.
Nou kom op zeg! JIJ bent de mama, het is JOU kind. En ik vind het niet meer dna logisch dat jij daar tegenop ziet! Onze dochter is bijna 1,5 en is nog nooit uit logeren geweest en ook nog nooit een dag bij iemand anders. Ik voel me daar niet goed bij, en das mijn goed recht toch? Kom voor jezelf op meid, als jij je er niet prettig bij voelt, lekker niet doen!!!
Ik zou het dus niet doen! Hier een zwager die ook al vanaf de geboorte loopt te zeuren, hij heeft zelf geen kinderen maar hij was met 4 maanden al verbaasd dat Stijn nog niet liep, sprak en at. Ook kregen we bij de geboorte al een legerpakje (maat 92) zodat hij met Stijn zou kunnen gaan tijgeren in het bos of de duinen. Want dat zou beter zijn voorals Stijn later bij het leger zou gaan?! (Hij zit zelf in het leger). En dat is nog maar een van de vele vreemde dingen. Mijn motto blijft ondanks het vele gezeur, pas als Stijn oud genoeg is om zelf aan te geven wat hij wel of niet wil mag hij een uurtje met zn oom weg. Gaat dit goed dan mag het de keer erop 2 uur etc. Maar de komende jaren dus nog niet, gewoon omdat ik er geen goed gevoel bij heb en de boel niet vertrouw.
@ adi mijn dochter is 8 maanden Ik wilde net ook bellen dat ze niet kwam en gewoon eerlijk zeggen dat ik het niet zie zitten. Maar toen kreeg ik er dus woorden over met vriendlief. hij vind beloofd is beloofd en dat ik het niet kan maken om het nu nog af te zeggen.
Ik zou d'r echt thuishouden hoor, als je er zo erg tegenop ziet, kom op zeg, het is toch JOUW kind. En al helemaal als ik lees hoe het er daar thuis aan toe gaat, daar zou ik m'n kind niet zonder mij willen hebben. Milan en Isabelle hebben overigens ook nog nooit gelogeerd en gaan ook nooit een hele dag ergens heen (alleen 2 keer pw naar 't kdv ). In het begin ook wel wat "gezeur" gehad van de oma's (en opa's ook een beetje ), maar ik vind dat gewoon nog niet nodig, dus ze blijven lekker thuis. Het gezeur stopt vanzelf wel een keer. Ik heb nu gezegd dat ze mogen logeren als ze er zelf om gaan vragen. Doen waar jij je goed bij voelt!
Volgens mij is het meisje 7 maanden, met 2 maanden logeren vind ik ook onzin. Hier is Simone alleen bij mijn schoonzusje en haar man wezen logeren, 2 keer omdat we zelf ergens naartoe gingen en het niet handig vonden haar nog zo laat ergens op te halen. Ze zijn gek op kinderen en we hebben het eigenlijk ook meer voor hen gedaan dan voor ons of Simone al had ze het wel heel erg leuk Als ik er geen goed gevoel bij zou hebben had ik het niet gedaan.
Hmm, ik snap wel dat het voor jouw vriend ook lastig is, het is natuurlijk ook zijn zus en je hebt het inderdaad toegezegd, maar als jouw gevoel zo sterk naar nee neigt, zou ik d'r toch thuishouden. Of anders misschien zelf meegaan, dat jullie met z'n allen een dagje daar doorbrengen? Dan kan je nog een beetje een oogje in 't zeil houden .
Ik zou écht never nooit mijn kind wegbrengen als ik er zelf niet achter sta. Dan kan mijn man op zijn kop gaan staan, ik zou t niet doen! Ik snap best dat het rot is om af te bellen, maar kom op zeg. Je kunt toch gewoon zeggen dat je je er nog niet prettig bij voelt omdat ze nog zo jong is? Ik vind het namelijk heel normaal dat je het liever nog niet wil.
Hier is ze afgelopen dinsdag ook gaan logeren bij mijn ouders omdat ik personeelsfeest had. Daar had ik ook geen moeite mee en ze zit daar elke woensdag en heeft het daar altijd prima naar haar zin. Maar dit voelt gewoon niet goed. Ze zit nu ook precies in haar eenkennigheidsfase en die mensen kent ze dus ook niet echt omdat ze hier anderhalf uur vandaan wonen en denk nu 4 keer heeft gezien.
Mijn vriend kan dan wel mee gaan maar die is zo makkelijk dat hij alles wel best vind wat hun doen dus heeft ook weinig zin denk ik.
Heb dan toch mijn moed bij elkaar geraapt en afgebeld voor zondag. Ze zei dat ze het niet erg vond en dat het dan wel een ander keertje komt. Maar dat zal toch echt wel even duren. We zullen dan binnenkort weer wel eens gaan als ik ook mee kan. voel me gelijk weer een stuk beter.
Het is jou kind! Als jij je er niet goed bij voelt, moet je dat dan dus gewoon echt niet doen! Vertrouw op je instinct! Tis jammer voor hun dat ze niet komt, maar als jij het niet wil moet je dat echt niet doen hoor! Hier hebben we ook zo'n soort probleempje, mijn schoonvader wil dolgraag een keertje een middag oppassen maar ik wil dat dus echt niet! Mijn dochter heeft haar opa nu pas 10x gezien ofzo en wil ook niet graag bij hem zijn (ik zelf trouwends ook niet ). Dus dat gebeurd ook écht niet, wat hij daar nou ook van vindt, ík ben haar moeder en wil het niet hebben.
Ik snap je wel hoor maar je vriend snap ik ook... Als jouw`n gevoel zegt dat het beter is om haar daar niet achter te laten...vooral luisteren. Alleen denk ik dan nu...en wat in de toekomst, je kunt niet blijven afbellen?
Waarom kun je niet blijven afbellen. Ik zie er niet zo'n probleem in. Ik heb een tante die elke x als ik haar spreek vraagt wanneer ze op mag passen. Tja sorry, maar gewoon niet. Ik voel me daar niet goed bij, dus doen we het niet, heel eenvoudig...
Ik zou dat dus echt nooit doen om een ander te plezieren! Of je gaat met je kindje mee op visite, of je kindje gaat omdat je idd oppas nodig hebt, niet omdat je schoonzus het zo leuk vind om met poppen te spelen. Verschrikkelijk!