Gezocht: verjaardagscadeau 3de verjaardag !

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pietje1987, 25 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Onze dochter wordt binnenkort 3 jaar, maar ik ben een beetje inspiratieloos voor een mooi/groot cadeau....

Ik overweeg een hele nieuwe kamer, omdat ze dat toch ‘moet’ vanwege baby, maar eigenlijk vind ik dat niet leuk en zijn we waarschijnlijk nog niet zo ver met verbouwen bij haar verjaardag...

Wat heeft ze al aan groot speelgoed:
    Keukentje
    Zand en water tafel
    Loopfiets
    Gewone fiets
    Glijbaantje etc in de tuin
    Heel veel Duplo
    V-tech ijs karretje
    Mooie pop met buggy (maar daar speelt ze zelden mee)

Ze vindt speelgoed met rollenspel/diertjes erg leuk.

Iemand nog een leuke suggestie?

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

een speelhuisje voor in de tuin?

Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Vtech vrolijke vriendjes prinsessen kasteel?

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Playmobil

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.618
    8.364
    113
    Vrouw
    Een hutje om haar bed heen.

Onze 3 jarige heeft een speelhuisje op zijn kamer gekregen. Ik vond hem er zo vaak slapend terug dat ik er maar een matras in heb gelegd.

Sue87 vindt dit leuk.
  6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Poppenhuis
    Puzzels
    Knutselspullen (eerste schaar)

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Boerderij met dieren, bijvoorbeeld van Schleich
    Poppenkast
    Waterbaan voor in de tuin
    Treinbaan
    Winkeltje

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Poppenkast met mooie handpoppen!

DastyQueen vindt dit leuk.
  9. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Trampoline
    Tipi
    Waterbaan van Big of Aqua play
    Poppen kinderwagen /bedje/stoel/ badje

Een gezelschapsspel
    (Bunny hop/Poepie knor/Sjef specht
    Hamertje tik met nagels
    Playdoh

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Een skelter, een zwembad, een konijn of een aquarium (mits jullie dit zelf natuurlijk ook leuk vinden en de zorg ervoor dragen :)), een wobbel, een tablet, kiddyzoom, tiptoi (al is 3 misschien net te jong), een houten boerderij met boederijdieren?

11. pietje1987

:rolleyes:Okeee.... onze dochter is dus echt al vreselijk verwend zie ik :rolleyes:

Ze komt om in de puzzels, klei en knutselspullen. Een tent, aquaplay, treinbaan, heel veel Duplo diertjes en andere diertjes en nog een aantal andere dingen hebben we al.... vrolijke vriendjes hebben we een andere serie van, speelt ze weinig mee.
    Ze speelt soms met onze iPad, dat gaat hartstikke goed dus wil geen aparte kopen.
    Trampoline past helaas niet in onze tuin.

Een paar van de grote dingen wil ik eigenlijk niet aan beginnen zoals poppenkast en playmobil, ons huis overstroomt bijna
    Mijn man is gek op vissen en hebben dus al een flink aquarium en een vijver.

Tiptoi heb ik wel op het lijstje staan om te krijgen, maar denk dat dat nog wat moeilijk is.
    Hamertje tik zet ik op haar lijstje!

Wobbel vind ik erg leuk, maar man ziet dat niet zo zitten... weer een enorm ding in huis.

Al met al zijn wij dus vreselijk hahahahahahahahaha

12. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Heeft ze al een schommel in de tuin?

pietje1987 vindt dit leuk.
  13. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Het is niet groot maar onze oudste kreeg toen ze 3 werd in november van mijn ouders de Schanulleke schrijfkaarten van Zwijsel. Dit vind ze helemaal geweldig, we hebben zelf de Rompompom kaarten er nog bij gekocht.

En vanuit een opheffingsuitverkoop hebben we Kralo gescoord van Educo. Dit is normaal €120 geloof ik. Als je dat kunt missen ook erg leuk.

14. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Lastig hé! Hier hebben ze ook al veel en hoewel je als ouder het gevoel hebt een 'groot' kado te geven is natuurlijk wel de vraag of dit moet? Je kindje heeft nog geen besef van waarde en het gaat vooral om een kadotje krijgen. Onze dochter heeft voor haar derde verjaardag een krijtbord (ikea) gekregen. Alle accessoires erbij gedaan (krijtjes, stifte, rol papier etc etc). Niet duur maar ze speelt er iedere dag mee en vind het echt geweldig.

Wellicht dus nog een idee niet naar de grootte te kijken maar juist naar wat ze graag doet?
    Hier zijn gezelschapsspellen de laatste tijd ook een echte hit (soggy doggy, bunny hop, monopoly junior).

pietje1987 en DastyQueen vinden dit leuk.
  15. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    De 'gym' mat van de ikea is een groot succes hier.

Onze dochter laat haar fantasie erop los. Gebruikt hem als bankje(half open geklapt), verhoging om met speelgoed op te spelen als ze op de grond zit (helemaal ingeklapt). Of klapt hem helemaal uit voor kunstjes/koprollen etc. Super leuk.

Baileyy, pietje1987 en Gizzie1983 vinden dit leuk.
  16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Om te beginnen opruimen. ;) En zo plek maken voor nieuwe dingen. Ze zal vast meer cadeautjes krijgen dan alleen van jullie. ;)

Qua cadeautje: een step. Was hier erg populair op die leeftijd en is het nu bij allebei nog steeds.

En anders: een ervaring. Een theatervoorstelling, dagje weg, jaarabonnement ergens op, enz. Neemt ook geen fysieke ruimte in.

pietje1987 en owly vinden dit leuk.
  17. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Electro wonderpen
    Haba Boomgaard
    Verkleedkleren
    Bambino Loco of de grotere versie
    Rolschaatsen
    Step met 3 wielen
    Skippybal

18. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Misschien het spel Knappe Koppen?

19. pietje1987

De grap is dat we vooral grote dingen hebben, waar ook echt veel mee gespeeld wordt. Weinig kleine pruts dingetjes, die komen er eigenlijk niet in. We hebben een flinke naaste familie en een zeer hechte vriendengroep, dus ja, ze krijgt inderdaad veel cadeaus. Maar ook eigenlijk alleen met haar verjaardag en met sint, daarom vind ik het ook zo leuk om echt uit te pakken ... en echt goed opruimen wil ik nog niet, vanwege de volgende die onderweg is.

We gaan sowieso elk jaar een dagje uit, echt op de verjaardag zelf. Dit jaar wordt het Blijdorp, met kaartjes via Kruidvat.

Ook van wat hier boven staat heeft ze al wat dingen. Het krijtbord krijgt ze van mijn oma (ligt al klaar) en spelletjes vindt ze niet zo leuk.

@Sue87 nee die heeft ze niet, maar hebben een grote speeltuin voor de deur, dus dat vind ik niet nodig.

Een gymmat lijkt mij wel erg leuk, ga ik eens naar kijken, net als naar een step.

Zojuist zat ik te denken: ze wil altijd mijn zilveren armbanden om. Zou ze nog te klein zijn voor een ‘grote meisjes’ armband?

20. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Als ze graag jouw armbanden om heeft waarom niet? Mijn dochter heeft een kinder 'Pandora' heel leuk!

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina