Kliniek voor donor traject

Discussie in 'Donorschap' gestart door Muisjepluisje, 22 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Hi meiden

    Wij hebben helaas slecht nieuws gekregen na de TESE van mijn partner en zijn ons aan het verdiepen in een donor.

    We neigen naar MCK maar die hebben wel een redelijk lange wachtlijst..

    Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van jullie bij welke kliniek dan ook!
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Hee lieverd, zo ontzettend heftig dit voor jullie. Geen ervaring met donor maar ik ben wel onder behandeling geweest bij MCK en zeer tevreden. Ik loop nu in een universitair ziekenhuis maar voel me af en toe echt een nummer. Bij MCK nooit lang moeten wachten, kleinschalig en veel aandacht voor jou als mens. Ik vond het zelfs een beetje lastig om naar een verloskundige te gaan tijdens m’n eerste zwangerschap omdat ik me zo op m’n gemak voelde daar en gehoord door de artsen. Iemand die ik ken heeft door de wachtlijst voor een ziekenhuis gekozen maar is inmiddels toch geswitcht naar MCK in verband met de expertise. Dikke knuffel!
     
    Muisjepluisje vindt dit leuk.
  3. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Jeetje wat een klap lijkt me dat. Hier geen ervaring met een donor, maar ik ben zeer recent in behandeling geweest bij Nij Barrahus. Ook kleinschalig, persoonlijk, alle medewerkers super aardig en ze passen de behandeling aan naar wat bij je past, houden niet vast aan standaarden. Ik was eerst naar Zwolle doorgestuurd, maar had na een paar keer telefonisch contact geen goed gevoel bij Isala. Normaal ben ik van eerst een kans geven, maar nu wilde ik meteen ergens anders heen. Geen spijt gehad van de keuze. Bij Nij Barrahus besteden ze (naar mijn idee) best wat aandacht aan spermadonatie en doen ze wel hun best voor het werven van meer donoren.

    Ik wens jullie veel sterkte en hopelijk komen jullie terecht bij een fijn ziekenhuis/kliniek.
     
    Deesandbaby en Muisjepluisje vinden dit leuk.
  4. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor jullie :(
    Ik heb zelf bij het UMC Utrecht gezeten en daar redelijk tevreden over. Wel een paar keer moeten overslaan omdat er geen plek was op het moment dat ik mijn ovulatie had. Dat was flink balen. Maar verder prima geholpen. Ik hoor hele goede verhalen over het MCK.
    En ik tag ook even @Lisa280887, die heeft veel ervaring met dit traject bij het MCK.
     
    Lisa280887 en Muisjepluisje vinden dit leuk.
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Happyhope vindt dit leuk.
  6. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  7. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Lisa spreek ik regelmatig :)
     
    Asil vindt dit leuk.
  8. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Ah :)
     
  9. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.705
    3.961
    113
    Vrouw
    Hier ook MCK!
    We hadden 3 maanden wachttijd tot de intake, en daarna nog 1 jaar tot er een donor was. Dit kwam doordat we een Nederlands donor wilde en niet eentje van bijvoorbeeld het Cryos. Als we cryos hadden gekozen was het korter geweest. Dit is inmiddels wel al 5 jaar geleden ( :cry:) dus niet echt een indruk hoe de wachttijden nu zijn met opstarten.

    Vind de de meeste artsen daar echt prima, en kan altijd wel lachen met de verpleegkundigen. Inmiddels heb ik ook wel dat ze mij herkennen dus dat is sowieso wel leuk, ook toen ik een paar keer elke week moest om bloed te prikken en dan eentje langs kan van de week ervoor dat ze even vragen hoe het gaat enzo.

    We hebben door allerlei privedingen ook nogal een hobbelig traject met af en toe een paar maanden rust er tussen maar ook dat wordt allemaal geaccepteerd. Ze komen ook af en toe zelf met of ik naar een maatschappelijk werkster wil of extra gebeld wil worden in de wachtweken, dus ook de menselijke kant vind ik daar goed :).
     
    Muisjepluisje vindt dit leuk.
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Jaaaa klopt inderdaad! Wel lief dat de dames mij hebben getagd!❤️
     
    PippiMoustache en Asil vinden dit leuk.
  11. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Allereerst wat ontzettend verdrietig dat de TESE niet goed was! Echt vreselijk.

    Wij hebben ervaring met MCK. Ook met het donortraject daar. Ook ervaring met een groot universitair ziekenhuis waar we tevreden over zijn en wat best persoonlijk aanvoelde doordat je één begeleidend arts hebt.

    wat MCK betreft: super tevreden over. Fijne kliniek, altijd heel snel en persoonlijk contact. We zouden eerst voor een Nederlandse donor gaan, en wachttijd bleek destijds lang, maar door uitval hadden we binnen 3 maanden een donorvoorstel. Uiteindelijk hadden we zelf besloten toch met een Deense donor verder te willen gaan en hebben via Cryos een donor gekozen. Heb veel overleg gehad met MCK over de procedure en het contact is al die tijd super goed geweest. Ze denken met je mee en ook de maatschappelijk werkster daar vinden we ontzettend fijn. Ze helpt je echt meedenken met de moeilijke keuzes waar je voor staat.
    Mocht je meer willen weten over het donortraject, stuur maar een pb! :)
     
    Muisjepluisje en Lisa280887 vinden dit leuk.
  12. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #12 Boelie88, 28 sep 2022
    Laatst bewerkt: 28 sep 2022
    ben zelf een donorkind en begrijp niet goed waarom voor een Deense donor? Is het een b-donor? Als in, gegevens bekend? Kun je wellicht op een bepaalde manier contact maken met diegene als je kind daar behoefte aan heeft, voor vragen of ontmoeting?
     
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Klopt! In NL is geheel anoniem niet meer toegestaan. Vanaf 16 mogen donorkinderen zelf gegevens opvragen van de donor.
     
  14. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    jep dat weet ik, maar deense donor, geen idee wat daar van terecht komt qua bekendheid en contact kunnen krijgen met hem.
     
  15. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Gegevens zijn inderdaad bekend! Als onze dochter 18 is krijgen we de volledige naam van de donor, zijn laatst bekende adres en contactgegevens.
    En tot ze die leeftijd bereikt heeft, hebben we een heel boekwerk aan informatie over de donor:
    Kinderfoto’s, foto’s van de donor als volwassene, interviews over zijn verleden, interesses (hobby’s, muzieksmaak, wat zijn leukste vakantie was, etc,), familiestamboom en familieverleden wat betreft gezondheid, een handgeschreven brief, een audio opname van de donor zodat we zijn stem horen, persoonlijkheidsprofiel, etc etc.
    We hebben dit in een boekje geprint en staat op de kamer van onze dochter zodat ze er altijd in kan kijken als ze daar later behoefte aan heeft :)

    Dat vonden we zo waardevol, dat we voor een Deense donor gekozen hebben. In Nederland krijg je namelijk niet zoveel informatie.

    we willen dat onze dochter haar achtergrond kent en iedereen die dichtbij ons staat weet van ons traject af. Is ook geen geheim voor anderen of voor onze dochter later, want het is gewoon onderdeel van ons leven en hopen het op deze manier zo normaal mogelijk voor haar te maken :)
     
    Muisjepluisje, Lisa280887 en Boelie88 vinden dit leuk.
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Bij de deense donorbank. Of via stichting donorkind. Via social media is de wereld tegenwoordig een stuk kleiner. Iemand gewoon in NL kan net zo onbereikbaar zijn als iemand in bv Denemarken
     
  17. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dit vind ik vrij kort door de bocht, moet natuurlijk gewoon goed geregeld zijn voor je kind, en jij als ouder moet daar oa zorg voor dragen door de juiste keuze in te maken. Ik hoop iig voor je kindje dat er contactmogelijkheid is. Teveel misstanden in donorwereld gelezen en gezien.
    Leuke voor jullie wellicht: podcast De Kwak Kwaakt. Stukje verdieping hoe het is om donorkind te zijn, vragen die het oa oproept bij donorkinderen etc.
     
  18. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    dit klinkt als goed geregeld.

    Houd er aub wel rekening dat er nog steeds misstanden zijn vanuit de Deense banken: ze houden zich aan de hoeveelheid kinderen van dat land, hier in NL worden 12/13 gezinnen nog geholpen, maar dat betekent wel dat diezelfde donor in andere landen ook kinderen kan hebben rondlopen, en er zomaar veel halfbroertjes of halfzusjes op de wereld kunnen zijn. Dat is ook een nadeel van zo’n bank die internationaal levert.
     
  19. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    En jij denkt nu door 1 post dat wij geen research gedaan hebben? Geloof me. Onze keuze is zeker niet over 1 nacht ijs gegaan. Maar bedankt he.
     
    Muisjepluisje vindt dit leuk.
  20. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Dit exact ook bij ons. Ook een donor via cryos. En ook via MCK. Dat hele boekwerk is zo waardevol! Ook ben ik zelf bezig met het maken van een fotoboek van ons verhaal naar haar toe. Als ondersteuning bij het praten erover. Ze zal zeker weten waar ze vandaan komt. Het is ook hier geen geheim ❤️
     
    Boelie88 en Happyhope vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina