Ik kom net thuis van mijn werk, ik kom de straat inrijden en zie daar mn buurjongentje van 20 maanden staan (hij scheelt een jaar en 2 dagen met mn dochter vandaar dat ik het precies weet) Hij staat bij de vijver die precies voor ons huis ligt ( echt 10 meter ervoor) Naast hem staat een man die zn hond aan het uitlaten is. Dus ik stap uit en die man spreekt mij al aan. Ja zegt hij dit jongentje liep al aan de rand van de vijver ik heb hem maar weggehaald. Ik heb toen gezegd dat ik hem wel kende en dat hij een paar huizen verder op woonde en dat ik hem wel zou thuisbrengen. (en vanaf hun huis kon je het kindje echt niet zien) Dus kindje opgetild en naar huis gebracht. Zn oudere zus (13)stond op de oprit en ik heb haar gezegd dat hij al bij de vijver liep en dat ik hem daarom naar huis bracht. Zegt ze ook nog tegen het kindje: Ach was je weggelopen... net alsof je als ouders niet op een kindje van 20 maanden hoort te letten. Kijk ik naar binnen zie ik pa en ma gewoon lekker op de bank zitten Sorry hoor maar hoe onverantwoord kun je zijn! Nou zijn ze sowieso heel erg 'makkelijk' ik houd echt regelmatig mn hart vast. Wij kochten ons huis 2 jaar geleden en toen was zijn zusje van die leeftijd en die liep toen ook altijd gewoon bij de vijver. Van een andere buurvrouw hoorde ik al dat hun andere zoontje ook al eens in de vijver had gelegen en door haar er uit was gehaald. Moeder van het kindje had hem wel gehoord maar gedacht dat er niets was. Ik snap echt niet dat mensen zo makkelijk om kunnen springen met het aller belangrijkste in hun leven! Ik was/ben dr echt even heel kwaad over!
Maar ben je ook naar de ouders gestapt of heb je er alleen met zus en alle buren over gesproken? Je kan verwachten van een meisje van 13 dat ze best op kan passen. Je weet niet wat er gebeurd is, misschien ging zij even naar buiten met haar broertje. Dan mag je als ouders verwachten dat een meisje van 13 dat best kan. Door alleen gaar aan te spreken bereik je niet de ouders. Daarnaast is het rot dat er door buren over gekletst wordt zonder dat er iemand naar de ouders stapt, jammer!
Ik heb de ouders al wel eerder over aangesproken dat het kindje bij de vijver staat. Maar zij zag het probleem niet zo Daarnaast is die buurvrouw waar ik mee gesproken heb ook bevriend met haar en die heeft het er ook wel met hen over gehad. Dus het is niet zo dat er alleen over hen gepraat wordt. En helaas is het niet zo dat het oudere zusje op dit kindje paste want die kleintjes lopen ook onder schooltijd alleen buiten...
Ik ging van de week mijn oudste zoon uit school halen samen met mijn jongste zoon, hij was op zijn loopfietsje en ik zeg tegen hem dat hij niet te dicht langs het gras van de sloot mag rijden... Zegt een oma (ik ken haar wel) dat hij idd voorzichtig moest zijn, want anders zou hij net als haar kleinkind in de sloot vallen. Ja, zegt ze, hij heeft zichzelf gered door zich naar boven te duwen en laat het jongetje van net drie jaar het voordoen... Zij het hele verhaal verteld en ik ben echt verbijsterd (kind was een rondje om het huis, maar wat hij anders nooit doet deed hij nu toch... hij ging richting sloot...ja, ventje heeft er niks aan overgehouden, maar zijn zusje van twee is wel getraumatiseerd. Moeder zat nog thuis) Zegt ze: ja, nou ja, het was al de vierde keer... Bij een meer, en op twee verschillende vakanties... Ik ben niet overbezorgd, maar ik snap hier helemaal niets van... Ik heb maar iets gemompeld van 'een ongelukje zit in een klein hoekje'...
OMG!!! Dat is heel onverantwoordelijk zeg . Wat doet dat kindje eigenlijk zo laat nog op straat? Omdat je zegd dat je net thuis komt van je werk. En zo ook dat meisje van 13 jaar . Ik vind dit een heel kwalijke zaak... wat als hij verdrinkt?!? Niet normaal :O
Ik kwam om 19:00 uit mn werk, maar ook dat vind ik dan nog vrij laat! Maar de oudere kinderen die nog op de basisschool zitten lopen hier regelmatig door de weeks nog rond 22:00 rond hoor.
Jeetje!! :O 19 uur is ook laat inderdaad. Tja... wat kan je hier aan doen? De ouders nog een keer aanspreken...en anders het amk inlichten. Want dit noem ik geen veilige thuissituatie.
Dat snap je toch niet... Maar inderdaad, van een 13 jarige kun je verwachten dat ze oplet. Volgende keer zou ik weer bij de ouders verhaal halen. Bah.. Dat mensen zo makkelijk zijn
Wat een mafkezen!!! Ten eerste liggen ze bij mij, de oudste hier is 2 om 19.00u te bed! Ten tweede, ik laat ze nog geen eens alleen achter buiten spelen! ( Ga dan altijd mee naar buiten ). Onbegrijpelijk!!
Ik zou even naar de ouders gaan en het nogmaals aangeven dat je erg geschrokken bent. Mijn moeder heeft ook eens een klein kereltje bij het water weg gehaald en naar zijn moeder gebracht. Zegt die moeder er gebeurd niks want god waakt over hem.... Idioot wijf
Toch vind ik dat je niet kan weten hoe het daadwerkelijk is gegaan als je ouders niet zelf hebt gesproken. Het is toch een momentopname, wie zegt dat moeder met dochter nu niet de afspraak had dat ze zou opletten? Wie zegt dat moeder niet net even naar buiten heeft gekeken en pas net op de bank zat? Als je de moeite neemt het verhaal tegen dochter te vertellen en te kijken waar moeder is snap ik echt niet waarom je niet op haar bent afgestapt want dochterlief zal dat haar moeder niet vertellen. Ik denk ook wel dat er op dit moment op alles wat wordt aangemerkt. Om 7 uur nog buitenspeken, te laat? Sorry maar dat kan ieder voor zich beslissen. Hier spelen ze ook om 7 uur nog buiten terwijl ze altijd op tijd op bed liggen en waarom?? De winter komt er weer aan, het is nu nog ligt en mooi weer dus kunnen ze er nog heel even van genieten. Sorry maar ik vind dat ergens pas over kan/mag oordelen als je het hele verhaal weet.
kweet niet hoor, ma iemand van 13 hoort niet op zijn broertje of zusje te passen! en wat als de kleine was verdronken? krijgt zij dan op der flikker en moet zij de rest van haar leven met de gedachte robd lopen dat haar broertje dankzij haar dood is? ik vind het schandalig!!! verschrikkelijk onverantwoord van die ouders! dat die ouders maar eens flink de waarheid wordt verteld! echt belachelijk en al helemaal omdat het niet de 1e keer is! die ouders moesten zich schamen! zoals mijn moeder altinjd zegt: "waar jou kindje is daar moet jij zijn en als je ff niet kunt opletten zet ze dan in de box of ergens waar ze niet weg kunnen en zich niet kunnen bezeren!"