Ik kreeg vandaag van mijn verzekering bericht dat ik was aangemeld voor kraamzorg. Ik ben uitgerekend in augusuts en nu stond er bij het aantal uren: 44 uur i.v.m. zomerperiode. Maar ik dacht dat 44 uur sowieso de standaard is, wie weet hoe dit zit?
^^ Dat idd. En het minimale aantal uren is volgens mij 24. Ik kreeg alleen maar 14 uur (ook in de zomer, vorig jaar). Omdat het gigantisch druk was. Milan is in de nacht van zaterdag op zondag geboren. En maandagmiddag kwam er pas iemand van de kraamzorg voor de eerste keer kijken. Tot die tijd hebben we alles zelf uit moeten zoeken. Ik hoop voor jullie van 't van de zomer niet zo enorm druk is als vorig jaar bij ons!
ja is standaard...maar in de zomer is kraamzorg een drama ivm vakantie van de verpleegkundige ...je heb kans dat ze soms maar 3 uur per dag komen kijken. Ik ben uiteindelijk een week in het zh gebleven...daar hebben ze altijd verpleegsters rond lopen
ligt eraan waar je verzekerd bent toch want ik kreeg 44 uur sowieso maar kreeg van de salland(zorgverzekeraar) 20 uur er gratis bij dus zou 64 uur krijgen waar de dagen van ziekenhuisopname vanaf zijn gegaan heb 5 dagen in ziekenhuis gelegen en had daarna nog een week lekker kraamzorg en ben op 31 juli 2007 bevallen is ook in de zomerperiode
Ligt niet aan je verzekering....ze hadden met jou bev. waarschijnlijk genoeg personeel...anders was je wel gekort.
Wij zouden ook heel weinig uren krijgen ivm de zomer. gelukkig hebben we toch wel hele dagenkunnen krijgen. Ik zou in ieder geval zorgen dat er iemand is die je kunt bellen mocht er iets voorvallen of ergens niet aan uit komen
hoi hoi 49 uur is standaard bij BV en als je flesvoeding geeft is 45 uur standaard bij onze stichting proberen ze in de zomer gewoon zoveel mogelijk uren te geven daarom werken wij in de zomer ook op rooster dit houd voor ons in 8 dagen bij een gezin werken en dan maar 3 dagen vrij zodat de gezinnen toch voldoende uren krijgen en het liefst 1 gezicht te zien krijgen.
dat klopt idd, als er geen mensen zijn, houd het simpelweg op. Ik kreeg wel een vergoeding uiteindelijk voor de uren (van die 20 extra) die ik niet gehad had. Dit kreeg ik dus van de zorgverzekeraar.
Maar als er 49 uur staat aangegeven op dat bericht, kan het dan toch zijn dat ze minder komen uiteindelijk? En dat hoor je dan ook pas als je echt bent bevallen?
je krijgt voor die tijd nog een intake gesprek meestal rond de 7e maand daar geven ze je een indicatie van de uren die je kunt verwachten dus daar kun je dan wel opbouwen, gaan alleen uren af als je onverwacht in ziekenhuis zou bevallen