Wat doen jullie oudejaarsavond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    eIk zit het liefst alleen met mijn man gewoon lekker op de bank met lekkere hapjes en een drankje.

Visite is wel gezellig, maar ik ben altijd zo snel moe dat ik het niet vol ga houden tot na 12en. Onze kids zijn namelijk de volgende ochtend alweer rond 6 uur wakker.

Ik ben alleen bang dat mijn schoonouders langs willen komen. Ze hebben met kerst niks laten horen en zijn hier al wel vaker op oudjaarsavond geweest. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar heb zo'n voorgevoel. Ik wil het alleen absoluut niet. Het zijn hele lieve mensen, maar ik heb geen idee waar ik het de hele avond met ze over moet hebben. En dan verplicht de hele avond rechtop zitten en zo'n stom muziekprogramma kijken. Ik wil gewoon Ik hou van Holland kijken en een leuk concert ofzo...

Moeten we ze nou van te voren bellen en gewoon zeggen dat wij het lekker samen vieren of het gewoon op z'n beloop laten?

2. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel vreemd dat ze op zo'n avond onverwachts komen. Wij blijven ook alleen thuis met ons vieren, hou het ook niet vol tot lang na middernacht

3. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Wij gaan naar mijn schoonouders. Vriend woont nog thuis. Zn broertje is er ook natuurlijk. Gezellig daar borrelen ed. Om twaalf uur komt er een vuurkorf buiten en wordt er met de buren geborreld. Als er vuurwerk afgestoken wordt blijf ik binnen helaas. Daarna gaan we de stad in, vriend en ik. Schoonouders gaan bed in denk ik :p

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Vraag gewoon als je ze ziet of ze al plannen hebben, en vertel dan dat jullie heerlijk de avond samen gaan doorbrengen en expres geen mensen uitnodigen. Mochten ze dan langskomen kun je ze daarop wijzen en vragen of ze (na een kopje koffie) weer willen gaan.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

als je dat niet wil moet je dat gewoon zeggen meid! desnoods zeg je dat jullie nog even weg gaan?

hier vieren we het met vrienden 3 stellen totaal met 2 peuter en 3 baby's in de leeftijd van 3 tot 5 maanden.
    heb er ook echt zin in hahaha.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij krijgen vrienden met hun kinderen op bezoek, gaan gezellig samen gourmetten. Zijn altijd erg leuke avonden, wordt veel gelachen, gepraat en gedanst. Doen elk jaar bij iemand anders dus eens in de 3-4 jaar ben je aan de beurt en nu is het dus weer bij ons. Heb er heel veel zin in, hartstikke leuk!

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ik denk dat ze dan vantevoren wel even bellen. Maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan. Wil gewoon lekker samen zitten.

Meestal komen ze rond oud en nieuw nog wel langs. Anders moet mijn man maar gewoon even bellen.

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Oei, lastig!!

Ik zit dit jaar ook het liefst kneuterig met mijn man op de bank. Zwaar jaar gehad en nog steeds veel te verduren, dus ik wilde dit jaar eigenlijk zelf afsluiten.

Maar.... mijn schoonmoeder zit dit jaar alleen. Dat kan ik dan ook weer niet over mijn hart verkrijgen, eerlijk gezegd. Ik had er in eerste instantie echt de balen van dat alleen zij aan zou schuiven, dan heb je zo'n ongemakkelijk 'vijfde wiel aan de wagen'-gevoel.
    Nu hebben we dat opgelost door ook mijn ouders uit te nodigen en gewoon een lekkere burgelijke spelletjesavond van te maken.

Vind ik ook altijd wel leuk en dan vliegt de tijd voorbij. Beetje hapjes, drankjes, wat vuurwerk en hoppa... einde van het jaar. Kneuterig op de bank zitten doe ik dan de rest van het jaar wel weer ;):)

Ik snap je dilemma maar al te goed, maar ik probeer dan maar 'de goede mens' in mij naar boven te halen en te respecteren dat zij er ook altijd voor ons gezin is.

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar hoe doen jullie het met die kleine kids dan. Blijven die daar slapen ofzo? Of ga je voor 12 en naar huis?

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Helemaal niks. Op tijd naar bed, en de volgende dag genieten van een vrije dag.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee de kids vissen we nachts uit bed en dan gaan we naar huis

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Dat hebben wij nog nooit gedaan. Gaat dat goed? Slapen ze dan thuis zo verder?

13. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

ik denk ook voor het eerst niets.... ben dan denk in mijn uppie met mijn kleine jongen en zal proberen op tijd naar bed te gaan.

@ Minny: als ik jou was zou ik contact opnemen met mijn schoonouders. Of misschien wil je man het wel voor je bij ze aankaarten?

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wij zijn lekker thuis. mijn moeder en misschien haar vriend (is even afwachten word vanmiddag geopereerd) en broertje komen.
    en verder moet ik de volgende ochtend weer werken

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja ik zet ze slapend in de auto daar slapen ze zo verder en thuis gaan ze gwoon in hun eigen bed en dt slapen ze gewoon door

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

thuis zitten met mijn kinderen. Mijn man heeft nachtdienst en ik vind het heerlijk om alleen te zijn met ze. HEERLIJK!

17. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wij gaan met een groep van ongeveer 20 man (exclusief kindjes) bij iemand thuis Oud en Nieuw vieren. Er zijn dan ongeveer 8 kindjes bij, die gaan daar lekker naar bed en die van ons nemen we 's nachts weer mee naar huis. Ik rij gewoon, dus dat is geen probleem en die van ons slapen dan thuis gewoon weer lekker verder....

18. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Het was de bedoeling dat we oud en nieuw gingen vieren met de vriendengroep.
    Maar dat hebben we af moeten bellen, het is dit jaar buiten te doen, en ik ga echt niet met een kleintje van 2 jaar buiten staan. Ze slaapt bij mijn ouders schoonouders broers en zus prima
    Maar slapen in een vreemd huis gaat ze niet doen.
    We kunnen geen oppas regelen.
    Daarbij ben ik niet fit vanwege zwangerschap en vandaag is ons meisje ook nog ziek geworden :(

Dus hier wordt het wel lekker kneuterig op de bank.
    We gaan gourmetten.
    Lekker tv kijken en ik ga allemaal lekkere hapjes maken.
    Dus dat gaat helemaal goed komen.
    Hier in het straatje blijft ook iedereen thuis, dus het zal niet saai zijn als we om 12 uur even vuurwerk buiten gaan kijken.

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wij gaan naar vrienden van ons en blijven daar dan slapen.

20. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Manlief oudste dochter en ik gaan gourmetten, terwijl de jongste 2 naar bed gaan...rond 19.00 gaat de oudste ook naar bed, en dan rond 22.00 krijgt de jongste normaal de laatste fles voor de nacht,
    maar dan halen we alle kindjes uit bed en gaan we naar mijn schoonouders...daar krijgt de jongste de fles en gaat hup bedje in, de middelste gaat daar ook hup het bedje weer in. En de oudste mag dan opblijven.
    om 00.00 wordt het vuurwerk afsteken, daarna nog even wat naborrelen en rond 1.30 a 2.00 naar huis. en dan gaan de jongste 2 gewoon weer mee!

Het is even slepen met de kids, maar het is even niet anders...mijn schoonouders zijn hier geweest met kerst! En om een hele avond daar te gaan zitten...wil ook graag even met mn eigen man zijn want 1 januarie moet hij de nacht weer in!

Deel Deze Pagina