pap 2 best wel ongerust

Discussion in 'De lounge' started by troetjuh, Dec 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    vorige week heb ik bij de gyn een pap 2 uitslag gekregen
    ben nu best wel heer erg ongerust,
    het is een beetje vreemde weefsels maar toch
    bij mij zit dus baarmoederhalskanker in de familie
    ben dus erg ongerust, ook over kan in ik mijn vriend besmetten of kan ik nu nog wel zwanger worden pfff ik weet niet meer
    zou ik nu ook een afspraak moeten maken met de dokter of nog een keer een afspraak met de gyn? ik moet zoieso over 6 maanden weer een uitstrijkje laten maken

2. sandra2

sandra2 Bekend lid

Nov 10, 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Troetjuh, ik zou idd ff een afspraak met de gyn maken en vertellen van je plannen/vragen.....
    Je voelt je er erg onzeker over dus gewoon stellen die vragen...
    en 6maand is nog erg ver weg!

3. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    1,059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    In principe behandelen ze niet bij een pap 2 en kijken ze idd na een half jaar opnieuw. Ik heb zelf pap 3a gehad, zit ook net nog aan de goede kant. Bij pap3b wordt er wel behandeld. Ik word ook elk half jaar in de gaten gehouden. Laatste 2x was de uitslag goed en mag ik dus over een jaar terugkomen.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken. En volgens mij iemand besmetten kan niet hoor! Ik ben trouwens ook zwanger geworden toen ik die pap 3a had (via icsi, dus via het ziekenhuis en zij vonden het allemaal geen probleem)
    Maar ik zou ook even een afspraak maken met de gyn, die kan al je vragen beantwoorden en je geruststellen...

succes ermee

XX

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Niet teveel over stressen hoor.
    Loop zelf al 3 jaar bij de gyn wegens constante uitslag PAP3a.
    Krijg gewoon om t half jaar controle.

Gewoon maandag even de gyn bellen met de vragen die je hebt, zodat je wat geruster bent.

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Ik ben al 4 jaar onder behandeling. Ik had een pap3a. Moet ieder jaar een uitstrijkje doen en indien nodig om het half jaar. Ik heb nu al 2 jaar een pap1. Ik ben gewoon zwanger geworden.

Je vriend kan je niet besmetten hoor. Probeer je niet te veel zorgen te maken meis. Weet dat dat heel moeilijk is, maar toch.

6. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,716
    2,518
    113
    Over de besmetting zou ik niet zo met zekerheid durven zeggen of je iemand niet kan besmetten. Je hebt namelijk te maken met een virus. HPV (het virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt) wordt namelijk vaak doorgegeven door de man......

Ik heb het nog even voor de zekerheid nagezocht op de site van het RIVM.

Over HPV

"2. Hoe raak je besmet met HPV?
    Het HPV-virus is erg besmettelijk. Ongeveer 8 van de 10 mannen en vrouwen raakt een keer besmet met dit virus. Het virus wordt overgedragen tijdens seks. Een condoom kan niet altijd voorkomen dat je besmet raakt. Dit komt omdat HPV ook op de huid rond de penis en de vagina zit. Het condoom bedekt deze huid dus niet.

Het afweersysteem van het lichaam ruimt het virus bijna altijd weer zelf op. Dit duurt een jaar tot anderhalf jaar. Soms kan het lichaam het virus niet opruimen. Dan kun je het virus lange tijd in je lichaam hebben zonder dat je het merkt."

Even om je gerust te stellen. Er zijn 80 typen HPV waarvan er maar 2 BHK kunnen veroorzaken. Grote kans dus dat je een onschuldige versie hebt.

7. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Nou, ik had dit kunnen schrijven. Hier ook een ex pap3a'er. Heb er best lang last van gehad. Controles elk half jaar, hapjes weggehaald en op kweek gezet, maar het zat niet diep (cin 1) en ook hier was opereren niet nodig. Ik ben zwanger geworden en na de zwangerschap had ik ineens pap 1 (in mijn zwangerschap werd het al pap2). Wel blijf ik de komende periode gewoon onder controle. Maar nu 1 keer in het jaar.

Ik snap dat je erg bent geschrokken, maar het hoeft allemaal nog niet zo erg te zijn dus. Het is wel goed dat je er op tijd bij bent en dat er goed op gelet wordt vanaf nu.

Veel succes meid!

Share This Page