Waterpokken op de PSZ.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ago, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Er zijn vast wel moeders die al ervaring hebben met waterpokken in huis.. Op de PSZ heerst het en daar gaat onze dochter twee keer in de week naar toe. Dus de kans dat ze het op korte termijn krijgt is reëel.
    Daarom ben ik alvast op zoek naar tips. Wat helpt écht tegen de jeuk is vooral mijn vraag. Onze dochter heeft soms wat eczeem en ze heeft veel moeite om daar vanaf te blijven (krabben).
    Dus wat kan ik alvast in huis halen?

We hebben daarnaast ook een zoontje van 8 maanden en vraag me af of het voor hem verder geen kwaad zal kunnen...

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Finley heeft het met 7 maanden gehad. Nadat zijn grote broer dit heeft gehad via de PSZ.

Ik heb KidsClin gebruikt. Kun je kopen bij oa de Kruidvat.

Verder een haverzemelenbadje bij Finley gedaan. Wat havermout in een washandje, dichtknopen en natmaken. Als je er dan in knijpt, komt er wit spul uit. Daarmee je kindje wassen en badderen.

Finley was er 1 nachtje echt ziek van, daarna ging het snel beter. Aiden had maar weinig last. Wel hadden ze de meeste plekjes in hun geslachtsgebied.

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Zodra ze uitbreken even drie of vier dagen niet in bad of douche door de warmte worden het er snel meer. Ook niet te warm aankleden en mentholpoeder. Dat hielp hier. Al waren wij te laat met niet in bad doen en stond uk hier helemaal onder.

Succes

4. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    mijn zoon heeft het ook via psz opgelopen. Het heerst nu heel erg. Ik heb menthol poeder gebruikt en een creme ervan. Ook heb ik de kidsclin gehaalt maar hij vond geen van alle 3fijn heel af en toe mocht ik het gebruiken voor de rest gelukkig weinig last van gehad hij is snel afgeleid dus dat hielp voor hem ook. Ik heb hem wel elke dag in bad gedaan, maar niet met al te warm water werd er niet erger van. Hij moest er wel in omdat hij een week ervoor geopereerd was bij ze piemel en het verschonen nog gevoelig is en ook nog eens onder de pokken zat. Mijn jongste zoon van 4maanden heeft gelukkig nog steeds niks. Het heeft maar een week geduurt hier hij heeft geen blaasjes meer alles is ingedroogt. Tis afwachten en kijken hoe je dochter erop reageert en welk middel het beste bij haar past. En voor je zoontje kan het ook geen kwaad tis alleen als ze het voor hun eerste jaar krijgen nog kans kunnen hebben om het nog een keer mee te maken. Als vast veel suc6

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Wij hadden de verkoelende gel + zemelenbadje van HeltiQ. Jongste vond het fijn, oudste niet zo, maar daar mocht je zowiezo niet van aan haar lijf zitten.
    Verder een pak havermoutvlokken (is lekker goedkoop). BeHappy heeft al uitgelegd hoe het werkt. De smurrie die je er uit kunt knijpen kan je ook over het lijfje smeren en laten drogen, dit droogt de blaasjes snel in en stopt de jeuk kennelijk.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Dat t van een bad of douche erger wordt ben ik niet van overtuigd. De 1krijgt t hee erg de ander niet.

Mijn dochter heeft ze overal gehad behalve in haar gezicht. Een klasgenootje zat gezicht en buik helemaal onder, geen huid meer te zien, heel zielig!

Een lekker zemelenbadje, luchtige kleren en zolang ze er niet ziek van zijn, gewoon lekker naar school of dagelijkse dingen. Dat leid af en hebben ze minder last van de jeuk.

7. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dank voor alle tips! Heb inmiddels de Heltiq in huis gehaald en het calendula spul van VSM voor waterpokken.

Nu is het afwachten tot ze komen.. ;)

8. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hier ook 1 die de waterpokken heeft opgelopen op de psz
    heb nu mentholpoeder
    en ga maandag vsm calendula halen