Ik ben op zoek naar een zonzekere bestemming voor de herfstvakantie (half oktober) Het liefst een hotel of appartementen complex met kamers die geschikt zijn voor 2 volw en 4 kids. Niet al te ver vliegen (max een uur of 5) en graag een bestemming waar je op loopafstand een gezellig plaatsje hebt met boulevard oid. We zijn al eerder in Egypte (Hurghada) geweest in de herfst, maar daar heb je niet echt gezellige plaatsjes hebt met terrasjes ed. Zijn de Griekse eilanden nog zonzeker half oktober?
@Yellowsun, Ik wist niet dat het daar dan nog zo goed weer was, dat is waarschijnlijk dus ook een hele goed optie! We zijn helemaal niet bekend met de Canarische eilanden, dus wat info is misschien wel handig. Welk eiland is het meest afwisselend qua landschap? We houden erg van bergen/rotsen ed. Het is ook wel leuk als er nog wat levendigheid is in oktober.
Tenerife is dan een echte aanrader, prachtige bestemming voor oktober. Vind het zelf veel mooier dan Gran Canaria bijvoorbeeld maar dat is persoonlijk.
Turkije is zonzeker, zeker als je kiest voor een bestemming die wat meer oostelijk is gelegen zoals Antalya, Side of Alanya. Ik heb in Alanya meerdere keren nog 30 graden gehad eind oktober. Het seizoen loopt daar tot begin november dus er is zeker nog genoeg te doen en genoeg gezelligheid op straat.