Hoi hoi! Ik zag nog geen topic voor aanstaande mama's in Arnhem en het leek me gezellig om er één te beginnen. Zo kunnen we elkaar misschien een beetje op de hoogte houden van dingetjes die handig zijn om te weten in de omgeving Arnhem, zoals mooie baby-acties of tips voor winkels, verloskundigen enz. En natuurlijk gezellig kletsen Ik zal mezelf eerste even voorstellen: Ik ben Stephanie, ik ben 24 jaar en zwanger van ons eerste kindje... een meisje Momenteel zijn we bezig met het kopen van een huis, maar het is even spannend wanneer dit rond gaat zijn. Nou, ik hoop dat er meer dames zijn die het leuk vinden om mee te kletsen in dit topic! Groetjes!
Wat gezellig Wij schelen niet veel qua dagen zie ik, leuk! Ik woon niet meer in Arnhem, wel altijd gewoond.. Nu sinds een aantal jaren wonend in het gat Huissen hihi.. Waar gaan jullie een huisje kopen? Wel gewoon in Arnhem? Nog wel rustig hier Ik heb me even geabonneerd op dit onderwerp
hoi Pinokkio89! Wat leuk dat je gereageerd hebt! Inderdaad nog niet veel respons van andere Arnhemse meiden Maar hopelijk komt dat nog! Wij gaan inderdaad kopen in Arnhem, in Elderveld. Huissen is ook leuk, toch? Momenteel wonen we even bij mijn ouders (in duitsland) en tussendoor zijn we ook vaak bij mijn schoonmoeder in Arnhem zuid, net over de dijk in het Duifje, omdat ons vorige huurhuis ophield. Spannende tijden dus, want het gaat niet echt vlot met al het geregel bij de bank, starterslening, enz, dus ik hoop dat het huis wel doorgaat! En hopelijk een beetje snel Anders toch maar weer even huren en op zoek naar iets anders! Inderdaad erg grappig dat we zo dicht bij elkaar zitten in de zwangerschap! Hoe gaat het tot zover bij jou? Last van kwaaltjes? Hoever ben je al met de voorbereidingen?
Huissen is ook wel leuk.. Het is allemaal nieuw hierzo.. Ik kom zelf van de G.eitenkamp, en ik mis hier wel een beetje de gezelligheid hoor, het is hier geen volksbuurt .. Maar gelukkig is het wel heel kindvriendelijke, ook om in op te groeien.. Tegenwoordig is het indd bagger.. Wij hadden nog net geluk, want voor die crisis echt aan de gang ging hadden wij ons huis al gekocht.. Mijn duimen draaien voor jullie!! Heb verder niet echt last gehad van kwaaltjes.. Zo af en toe natuurlijk wel, maar niet de moeite om echt op te noemen Merk wel dat ik steeds meer in moet leveren, kan niet lang staan en ook niet lang aan één stuk lopen ivm bekkenklachten.. Dat is op het moment het vervelendst.. Maar we mogen niet klagen hihi.. Het kamertje schiet al op.. We moeten het eigenlijk alleen nog aankleden en dan kan de kleine man er gebruik van maken Moet voor t kleine ding zelf nog wel wat dingen halen, maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer Is het jullie eerste kindje?
Het is indd erg lastig om de finaciering rond te krijgen! Op zich heeft de bank al wel mondeling toegezegd dat de hypotheek goedgekeurd wordt, maar we weten niets zeker tot de starterslening rond is. Het is onze eerste inderdaad! Bij jullie ook? Haha, ik weet precies wat je bedoelt met door de bomen het bos niet meer zien! Je krijgt allemaal tegenstrijdige adviezen en je hebt zoveel nodig! Ik ben ook heel bang dat ik iets vergeet we zijn al druk bezig met inkopen doen, want voor mij is dat nu de enige stap die ik kan nemen met mijn nesteldrang haha . Ik kan echt niet wachten tot ik aan de babykamer kan beginnen! Wil me graag 100% bezighouden met de baby en me verheugen op ons kleine meiske, maar zolang we niet zeker weten of dat huis doorgaat kan ik dat nog niet helemaal. Natuurlijk verheug ik me wel heel erg op de baby, maar ik hoop wel heel erg dat ze meteen in haar eigen kamertje kan! Al heeft mijn moeder al wel een babykamer ingericht, voor het geval het echt misloopt met het op tijd regelen van een huis wel vervelend dat je last hebt van je bekken! Ik begin het ook moeilijker te krijgen met mijn gewicht nu. Ik was gewoon normaal, maatje 36, maar ben nu 10 kilo aangekomen, en dat merk je toch wel met je dagelijkse dingen je wordt sneller moe en ik voel mn rug steeds vaker. Maar niet misselijk geweest ofzo, dus mij hoor je ook niet klagen De Geitenkamp is inderdaad wel iets gezelliger dan Huissen maar Huissen is inderdaad wel lekker rustig om in op te groeien. Waar doe jij de meeste inkopen? En koop je alles nieuw? Is wel ideaal dat de prenatal op de woonboulevard elke avond tot 9 uur open is!
Hihi, ik weet sinds deze week pas dat prenatal daar zit.. Erg he! Ik kreeg namelijk die brief dat ik de blije doos op kan halen en toen kwam ik erachter Wij kopen wel alles nieuw.. Het kamertje en het onderstel van de maxi cosi hebben we van m'n tante gekregen.. Maar dat is nog in perfecte staat en ze is heel schoon haha, dus dan vind ik het niet erg.. Wij zijn voornamelijk naar de baby dump geweest voor het grote spul.. Met pinksteren hadden ze die mama mazzel dagen, toen hebben we bijna alle grote dingen in 1x gekocht.. Het is voor ons ook de eerste, voor beide ouders ook.. Dus het is zo ontzettend leuk en spannend.. Lijkt me zo gek om over een aantal weken zo'n kleintje vast te hebben! Hier ook altijd maatje 36/38, vond 5,5 kilo al veel Ben blij dat de batterij van de weegschaal leeg is.. Wel heel lief van je moeder dat ze een kamertje in heeft gericht.. Het scheelt dat zo'n kamertje best snel klaar kan zijn.. Ik ben alleen gek op die aqua blauwe kleur en dat is best ff zoeken.. Krijg je nou ook allemaal van die spreuken vanwege het mooie weer? 'Oh, jij zal vast niet blij zijn met dit warme weer!', 'pas maar op dat je geen vocht vast gaat houden!'.. Haha.. Ik zie m'n enkels gelukkig nog
Helemaal geen aanstaande moeders in Arnhem e.o. verder? Lijkt me stug @Pinokkio haha, ja wel veel mensen die me waarschuwen voor het warme weer of me vol medelijden aankijken als ik zeg dat ik in september moet bevallen, haha. Ach, we zien het allemaal wel En voorlopig zie ik mij enkels ook nog, haha Ja, die prenatal is echt super! En elke dag open tot 9 uur, maar het is daar dan dus helemaal niet druk, dus als je rond een uur of 8 gaat, is er echt goede service (toen wij er waren, op een woensdag ofzo, was er verder maar 1 ander stel). Het lijkt me wel leuk om een keer naar de babydump te gaan, maar dat wil mijn man dus niet Hij vind het te ver rijden, omdat we de meeste dingen toch al in huis hebben. Heb je de aquablauwe kleur voor je babykamer al gevonden?
Ik zag dat er nog wel een ander Arnhem topic was.. Maar die is ook niet heel actief volgens mij Ik word soms een beetje onpasselijk van ieder mensje dat tegen mij over mijn buik begint.. Ik hou er niet zo van om in de belangstelling te staan en al helemaal niet als het over mijn figuur gaat Soms doen ze net alsof mijn buik met de dag groeit haha.. Het is indd ook wel een eindje rijden, maar vind het wel gezellig.. Vond het toen ideaal omdat ze alles hebben en we dus alles in 1 keer daar konden kopen.. Alhoewel we voor de derde keer terug gaan deze maand haha.. Maar dan neem ik voor de 3e keer ook weer zo'n gratis doos mee Erg leuke dingen zitten daarin! Heb besloten om ook met zilver te gaan werken hihi, dus iets minder blauw dan.. Maar het komt wel goed.. Ga jij ook met kleur werken of kies je voor een thema?
Hey! ja zag dat andere topic, maar dat is al ouder volgens mij? ik heb inderdaad ook iets over die gratis doos gehoord! Maar daar heb je een bon voor nodig toch? Zilver is ook leuk zeg Als je dat wilt, vind ik t leuk om een foto te zien als het klaar is! Wij hebben witte meubeltjes, en dan wil ik vooral met neutrale kleuren op de muren werken, dus wit en beige. Ik hou zelf nogal van Peter Rabbit, maar dat is een jongetje en hij heeft een blauw jasje, dus misschien moet ik ook nog eventjes kijken voor wat meer meisjesachtige details Misschien dan toch maar een zachtroze muurtje ofzo haha, maar roze is gewoon niet helemaal mijn ding eigenlijk. ja, vervelend he dat mensen ineens vanalles over je figuur gaan opmerken! Eigenlijk ben ik best mooi zwanger, ik ben niet aan het ontploffen, hou niet veel vocht vast, alleen mn voeten heel af en toe savonds, en mijn gezicht is nog hetzelfde. Toch vond een collega het laatst nodig om op te merken dat ik toch niet zulke hele dunne armen heb en een andere zei dat ik een vetrolletje boven mijn buik heb! Nou ja! mijn buik is nog niet helemaal opgevuld met de baby, dus de bovenkant is nog iets flexibeler en ik zat toevallig nogal naar voren gebogen! Voor mn zwangerschap had ik daar ook geen vetrol, dat is gewoon mijn opgezette buik.. Je zegt dat toch ook niet tegen iemand die niet zwanger is! haha, zoals je merkt: ik ben ook niet zo van de mensen die maar vanalles denken te mogen zeggen alleen omdat je zwanger bent. Gelukkig nog geen vreemden tegengekomen die ineens mijn buik aanraken, jij wel?
Klopt, en daar is het ook niet heel actief.. Heb er wel ff op gereageerd, maar of er een reactie komt weet niemand.. Je hebt indd een bon nodig, die zit in die koffer die je bij de verloskundige hebt gekregen.. Maar je kunt hem ook uitprinten en inleveren.. Ik zou zoiezo niet je echte telefoonnr en email erop zetten.. Geen zin in die reclame belletjes Heb een beetje hetzelfde als jij, ik hou ook van neutraal en daarom kleden wij het aan met gekleurde spulletjes.. Ik wil absoluut geen blauwe muur, dus wij hebben een antraciete kleur en de overige 3 zijn oudwit.. Die kleur is ook leuk als het mannetje groter is (ik ben niet iemand die ieder jaar gaat schilderen), een muursticker komt er ook niet.. Wel een mdf tak.. De meubeltjes hebben wij ook oudwit.. Je zou wel die kleur kunnen gebruiken, in combi met oudroze? Is best een bescheiden kleur Beetje van die brocante kleurtjes.. Moet je wel van houden.. Ik hou niet van knalroze, maar bij een jochie dat knalblauw vond ik wel leuk.. Er is 1 iemand geweest die mijn buik aan wilde raken en daar heb ik wel commentaar op gegeven, was geen vreemde maar een client van mij.. Ik vind het al niks als de VK aan me zit, zelfs niet als mn moeder de kleine ff wil voelen dus laat staan een buitenstaander.. Ik irriteer me eraan dat mensen zeggen dat HET begint te groeien, ehhhhh ooit een dunne zwangere gezien?!?!!? Moet soms wel lachen hoor, maar dan lach ik de mensen eerder uit om hun opmerkingen.. Ik heb alleen een ronde buik, zoals het hoort!, de rest is gewoon normaal zoals voor die tijd en daarom snap ik die opmerkingen niet zo.. Laatst noemde iemand mij dik?! Dus die heb ik uit onverwachte hoek ook even een leuke koosnaam gegeven In combi met de hormonen is dat geen ideale situatie
Hier de foto van de wagen op het kamertje, let niet op de wagen hihi, maar dan kun je de kleuren van ons kamertje zien.. Ik heb hem ff in mijn album gezet
ik kan hem niet zien jammer, ben wel benieuwd! Ik keek bij je album maar kreeg de melding dat hij door de gebruiker verwijderd was haha, geweldig dat je dan ook gewoon iets ervan zegt als iemand een opmerking maakt! Ik durf dat meestal niet... vind het zelf niet prettig als mn schoonmoeder aan mijn buik zit, maar ja, vind niet echt dat ik daar iets van kan zeggen, omdat ik er bij mijn eigen moeder niet mee zit. Hoop dat je me kan uitleggen hoe ik de foto alsnog kan zien nog reactie gehad op dat andere topic van Arnhem?
Oh wat gek! Ik heb het fotoalbum openbaar gemaakt, snap niet wat ik verkeerd doe.. Dan maar ff hier in het bericht.. Heb geen reactie op dat andere topic gehad, maar de laatste reactie was ook de 6e.. Dus ja, niet heel actief Pffff, gister naar de tandarts geweest, mijn moeder was eerder geweest dus hij wist dat ik zwanger ben.. Noemt ie me gewoon 3x dikke?!?!?! Ik heb me zooooooooo in moeten houden.. Hij maakte ook opmerkingen af en toe waarvan ik dacht, of hij nou grappig wilde zijn of dat ie gewoon oerdom is.. Gelukkig zie ik hem dit jaar niet meer Wat ik niet zo fijn vind is dat het soms wel ff kan duren en ik het niet prettig vind als ze een half uur hun hand op mijn buik hebben voordat ze hem voelen.. Bij de overige naaste familie en schoonouders wacht ik gewoon tot de kleine wat groter is en ze iets minder moeite hoeven te doen om hem te kunnen voelen.. Maar een vreemde hoeft het niet te proberen Vind het vrij persoonlijk, het is tenslotte MIJN lichaam.. Wie aanwezig mag zijn bij de bevalling zal daarom ook een punt worden hihi.. Bekijk bijlage 331296
mooie kleur! En mooie wagen trouwens!!! Is dit je standaard wandelwagen? Of ter decoratie? Hij is iig vet mooi! pff, wat irritant dat je tandarts zo doet! haha, idd gewoon lekker niet meer langsgaan tot de kleine er is wie wil je wel/niet bij de bevalling hebben dan? Ik wil eigenlijk alleen mijn man, mijn moeder zou evt ook kunnen, maar mijn schoonmoeder echt niet hoor! Daar ben ik dan miss heel strikt in, en het is miss ook wel lullig, maar dat is zo'n persoonlijk iets! Het is mijn man zijn kind, en mijn moeder was bij mijn eigen geboorte, dus daar trek ik dan de lijn hihi. Het is miss wel fijn als mijn mams erbij is, voor het geval manlief omkomt van de stress en paniek haha. Je weet maar nooit hoe die mannen reageren
Thnx.. Dit wordt echt de kinderwagen, maar die staat nog ff op de kamer anders staat ie me in de weg Vroeger heb ik er zelf in gelegen dus dat is wel grappig. Hier hetzelfde als bij jou eigenlijk. Ik wil mijn vriend erbij en het liefst ook mijn moeder. Mijn schoonmoeder liever niet, maar dat moet ik vriendjelief nog even tactisch uit gaan leggen omdat hij dat niet snapt. Ik word daar helemaal binnenste buiten gekeerd dus dat gaat me iets te ver Moeder is toch anders dan schoonmoeder en hij vindt van niet. Maar ik lig daar straks, dus ik vind dat ik het laatste woord daarin heb Ik ga ook echt niemand bellen verder als het zover mocht komen, dan weet ik nu al dat de hele familie naar het ziekenhuis komt en daar blijft. Dat moet ik echt niet hebben. Lekker rustig bijkomen daarna haha met ons kleine mannetje.. Anders word ik een beetje boos denk ik Zag trouwens dat dit topic wel vaak bekeken is..
haha ja, maar er reageert helaas niemand! Ik zit trouwens ook bij de 'wie o wie... laatste week in september uitgerekend' - groep. Die is echt wel leuk, en volgens mij ben jij dan ook uiterekend toch? Of net iets later? maar dat maakt ook niet uit miss vind je t leuk om daar mee te komen kletsen? Ik vind inderdaad dat jij recht hebt om aan te geven wie er bij de bevallig is, het is inderdaad zo prive! laatste wat je dan wilt is dat je je niet 100% op je gemak voelt... gewoon je keuze duidelijk maken en daarbij blijven Begrijpt je vriend vast wel, toch?
Alohaaa, Ik kom even storen in het gesprek... ik ben ook een zwangere Arnhemse. Morgen ben ik 28 weken zwanger en ik woon in Arnhem zuid. Mijn naam is Sandra. Groetjessssss
Hoi Sandra, wat leuk dat je reageert! Het is hier niet echt druk, zoals je ziet Wat grappig, we zijn echt precies even lang zwanger!!! En ik woon vanaf volgende week (hopelijk) ook weer in Arnhem-Zuid In Elderveld. Nu ben ik nog veel bij mijn schoonmoeder in het Duifje. Hoe voel je je? Gaat alles goed? Groetjes!