Geplande keizersnee op uitgerekende dag, wie?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Heico, 31 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heico

Heico Actief lid

22 jun 2014
    435
    0
    16
    Waarschijnlijk krijg ik een geplande keizersnee, definitieve gesprek komt nog dus het is nog niet zeker. Wat betreft een primaire sectio zou het ook uitgevoerd kunnen worden op de uitgerekende dag zelf? Of doen ze het sowieso liever een week eerder? Lees namelijk veel over week 38 of 39. In week 40 zal de kans groter zijn dat het spontaan begint maar bij mij is de klein klein(er). Helaas lees ik zo goed als niks over keizersnedes bij week 40.

Wie van jullie heeft een geplande keizersnee op de uitgerekende dag gehad?

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik niet, hier met 39.2.

3. zon28

zon28 Lid

5 mei 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier voor de 40 weken proberen natuurlijk te bevallen. Als de kleine man zich niet voor uitgerekende datum aandiend dan krijg ik op uitgerekende datum een keizersnee. Dit omdat door slechte ervaring ze me niet aan wee opwekkers gaan aansluiten.

4. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Hier morgen, op 39+4, niet ver van de uitgerekende datum dus maar ze willen een spontane bevalling het liefst voorkomen als een keizersnede nodig is, dus vandaar liever met 39 weken. Niet al te vroeg en toch iets eerder dan 40 weken.. Succes!

5. Heico

Heico Actief lid

22 jun 2014
    435
    0
    16
    Volgende week krijgen we een definitieve gesprek of het een geplande keizersnee gaat worden. We gaan er van uit dat het in week 39 zal gebeuren en dat de ziekenhuis ons een datum zal toezeggen dan is het toch nog beetje een verrassing wanneer het gehaald wordt (tot je de brief/telefoontje hebt gehad dan weet je het natuurlijk ;) ).

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik krijg vanmiddag een gesprek bij de gyn. Als we voor een geplande ks kiezen dan willen wij die ook graag op de uitgerekende datum. Alle dagen daarvoor zijn andere mensen die we kennen jarig en zit onze trouwdag er tussen. 12/9 is voor ons om die reden de beste optie.

Of het gelukt is om het op die dag te plannen, daarvoor moet ik je het antwoord dus nog even schuldig blijven.;)

7. Heico

Heico Actief lid

22 jun 2014
    435
    0
    16
    Ben benieuwd of het gaat lukken. Laat je het nog even weten?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.146
    113
    Hier was dat geen optie. Ze doen hier alleen geplande ks op een woensdag en 40 weken vonden ze te laat, dus met precies 39 weken is hij gehaald. Vond het zelf wel heel kinderachtig eerlijk gezegd, helemaal gezien ik bij mijn eerste 2 ruim overtijd ben gegaan (2 weken en 11 dagen).

9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Als ik er aan denk zeker weten! Mocht ik het vergeten, PB mij ff.:)

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik weet niet hoeveel inspraak je hebt bij een geplande keizersnee, volgens mij doen ze het liever voor de 40 weken omdat ze het dan kunnen plannen. Dichter naar de 40 toe heb je toch een grotere kans dat het spontaan begint en dat je dus een spoed ks krijgt ( waardoor je dus iemand die gepland staat naar een ander tijdstip drukt).

Hier had ik wel iets inspraak, de arts wilde me in plannen op 20 augustus en toen flipte ik een beetje (kwamen er net achter dat de kleine nog even in stuit was gedraaid dus het ging allemaal in eens heel snel) omdat dit de verjaardag van onze zoon is. Ze hebben het toen over het weekend heen getild en kwamen uit op de 25ste (39+4) en veel langer had het ook niet kunnen duren want toen ik binnen kwam voor de keizersnee was dit met weeën :cool:

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hey Foppie ik zie dat jij dan vandaag je KS hebt! Veel succes en geniet van jullie meisje!

12. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Nou, net terug uit het zh.

We hebben de gyn laten beslissen of ik alsnog ingeleid mocht worden of dat het toch een geplande ks zou worden.
    Ik ben heel blij dat ik het deze keer weer zelf mag proberen. :) Ik zal dus geen geplande ks hebben, wel een geplande inleiding. En die datum heb ik wel mogen kiezen.

Dat ik nu ingeleid wordt wil overigens niet zeggen dat het niet weer een ks wordt maar ja... Ik mag het weer proberen.:D

Succes en ik hoop dat je op de door jullie gekozen dag mag bevallen.

13. Heico

Heico Actief lid

22 jun 2014
    435
    0
    16
    Fijn dat jij het zo mag proberen Onze wonders!

Deel Deze Pagina