Ben intussen 12 weken voorbij en tel de minuten af tot mijn volgende echo, donderdagavond. Deze zwangerschap is er nog geen van genieten geweest, al 3x bloedverlies gehad, eerst veel kwaaltjes, nu amper nog kwaatjes. Heb thuis een angelsound doppler en had vorige week eerst het hartje gevonden. en ook al weet ik dat dat vroeg is, en de kans klein is, nu maak ik me weer ongerust dat ik gisteren het hartje niet vond. Voel me dan ook weer schuldig omdat we gisteren naar de sauna geweest zijn (ben ik gewend, doen dat regelmatig maar is 1e x tijdens de zwangerschap). ik heb me express rustig gehouden en nooit te lang in de sauna gebleven, veel gezwommen en veel gerelaxed. en toch voel ik me schuldig. zal wel niets zijn, en ik houd me voor dat ons ukje nog vrolijk rondsparteld in mijn buik, maar ik krijg het angstig gevoel niet weg. Bang voor elk toiletbezoek en wanhopig op zoek naar tekens van zwanger zijn. Herkenbaar? En iemand opbeurende woorden?
Dat onzekere is denk ik voor iedere zwangere heel herkenbaar! Zeker in zo'n vroeg stadium omdat je je kindje dan ook nog niet voelt bewegen als soort bevestiging dat alles goed is...probeer ( lekker makkelijk gezegd) er niet te veel negatieve gedachten op na te houden maar er juist van te genieten dat je nu geen kwaaltjes ed meer hebt, die komen vanzelf weer als je verder bent in je zwangerschap .... Goed juist dat je lekker bent gaan relaxen! Is voor zowel moeder als kind goed, en je hebt je saunabezoek toch aangepast! Nou niks aan het handje.... Maak je niet druk en alvast heel veel plezier donderdag! Lekker kijken naar je rondzwemmende minimensje! Dikke knuffel
Hier laatst ook lekker naar de sauna geweest, werd regelmatig geschopt! Was heerlijk om even een ontspannen dagje te houden. Wel inderdaad rustig aan gedaan, niet in de heetste sauna en niet in de infra rood. Als je lijf het gewend is, kan de sauna na 12 weken geen kwaad. Maak je geen zorgen.
Thanks meiden. Intussen al terug a de misselijkheid dus 't zit vast nog allemaal snor. de eerste maanden gaan gewoon zo tergend traag voorbij. zou zo graag beweging gaan voelen en iets meer over die angstaanjagende eerste maanden gaan. 't kan altijd mis lopen, maar nu zit er echt veel schrik in... wil dit wondertje zo graag (net als iedereen vermoedelijk ) Nog 4 dagen en dan mag ik op echo. kijk er zooooooooo naar uit
Ik ben al 27 weken ver maar heb nog steeds angst dat het kan mis lopen. Denk dat het normaal is en dat je pas echt gerustgesteld bent als de kleine er is.
Ik herken dit heel goed 2 goede echo's gehad Maar bij elk buikpijntje ben ik bang als ik naar de wc terwijl ik weet Dat ik veel last van me darmen heb Elende dus wil ook wel graag genieten
Ik ben nu 17 weken zwanger en ik maak me continu zorgen. Had gehoopt dat dit na 12 weken wel minder zou worden, maar helaas is dat niet het geval. Het zal grotendeels te maken hebben met de mk die ik vorig jaar gehad heb. Ben ergens wel gerustgesteld dat ik niet de enige ben die dat onheilspellende gevoel heeft (wat nergens op gebaseerd is) en die continu (bijna dwangmatig) de wc-papiertjes aan het bestuderen is.
Hoi, Hier nu heel pril zwanger na een MA....vre-se-lijk wat ben ik zenuwachtig voor de eerste echo over 3 weken... We hadden bij 1e zwangerschap een kloppend hartje en met 9 weken was het gestopt . Nu heb ik geen idee hoe ver ik ben en wanneer laatste menstruatie was...ik hoop dat het hartje nu wel mag blijven kloppen en zal blij zijn als ik de eerste echo heb gehad.