bekkenirritatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loeki2, 28 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik kom net bij de HA weg en daar constateerde hij een irritatie aan mijn bekken en de pezen aan het bekken. Dus geen instabiliteit. Ik krijg nu fysiotherapie en ik moet van full-time, naar 1/2 dagen werken. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurt het en gaat het met fysiotherapie weer helemaal over of zit ik hiet tot de bevalling aan vast?

2. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi

Ik denk dat jij bekkenintabiliteit hebt en dat kan een therapeut het beste beoordelen.
    In ieder geval is het erg of kan het behoorlijk pijnlijk zijn.

Groetjes anna.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn HA heeft benadrukt dat het hier niet om instabiliteit gaat maar een irritatie bij mijn bekken, daar waar mijn pezen aan mijn bekken vast zitten. Wel heel pijnlijk, maar dus volgens een arts geen instabiliteit, want het zit niet in mijn rug, maar echt alleen aan de voorkant.

Toch bedankt voor je antwoord.

4. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik loop nu aantal weken bij de cezartherapeut en die zegt dat de pezen en zenuwen rond om de bekken nu extra druk krijgen te verwerken doordat de bekken door de zwangerschaphormoon week worden en uitelkaar drukken.
    Daardoor die pijn ook en je hoeft het ook niet in je rug voelen, maar kan ook elkders anders zijn zoals schaambeentje of staartbotje of wat dan ook.
    Ik voel het meer in mijn rug en bil.

Moet je niet naar een therapeut dan of in ieder geval niet doorverwezen?

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik krijg fysiotherapie en ik ga een Mensendieck zwangerschapscursus volgen (had ik al besloten voor ik dit kreeg) aangezien ik hypermobiel ben.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik ben er uit wat ik heb:

Aanhechtingsblessure van de buikspieren
    De aanhechtingspunten van de buikspieren zijn soms de oorzaak van chronische pijnklachten. De rechte buikspieren hechten namelijk vast aan het schaambeen en bij een chronische ontsteking van de peesaanhechting ontstaat er pijn bij het schaambeen, die ook nog wel eens doortrekt naar de lies.

De buikspieren aan de bovenzijde van de buik hechten aan de ribbenboog aan, zodat bij dergelijke klachten diep ademhalen pijn doet. Deze aanhechtingsblessures zijn vaak erg hardnekkig.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    He Loeki,

Dit klinkt verdacht als mijn chronische liesblessure... waarbij de ontsteking zat op de grens van mijn schaambot en linkerlies.
    Ik ben hier nu extra gevoelig voor (ook buiten zwangerschap). Heb hier al een paar keer fysiotherapie voor gehad.

Wanneer krijg ik de klachten? Tijdens het wandelen met name, en bepaalde oefeningen waarbij je je bovenbeen en buikspier tegelijk zwaar belast.

Hoe krijg ik de pijn onder controle? Nou oa door buikspieroefeningen, en dan echt hele simpele niet zware.

nu is het gelukkig bij jouw nog niet chronisch, maar luister echt naar je lichaam, hier wil je echt vanaf!

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je Daphne, ik ben ook heel voorzichtig. Sporten heb ik nu voor de rest van mijn zwangerschap maar uit mijn hoofd gezet. Ik mag van de fysio alleen nog zwemmen. Ja, ik besef heel goed dat het chronisch kan worden, helaas heb ik al heel erg veel peesonstekingen gehad in mijn schouders, armen en ook mijn knie en stuk voor stuk worden die idd chronisch omdat mijn pezen door mijn hypermobiliteit al aangetast zijn. Ik ga er nu het beste van maken. Het is een hele vervelende blessure. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Bedankt voor de tips en jij ook succes met je zwangerschap en je blessure. Mag ik nog vragen hoe je aan deze blessure gekomen bent?

Loeki

Deel Deze Pagina