Bloeding begin zwangerschap...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lizzy2410, Oct 9, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizzy2410

Lizzy2410 Lid

Oct 9, 2019
    9
    0
    1
    Female
    Hallo allemaal,

afgelopen dinsdag (2 oktober) deed ik een zwangerschapstest en het was duidelijk positief. Wauw, eindelijk na 3 jaar. Helaas begon er woensdag, dag na de positieve test, bloedverlies. Niet eens zo heel veel, het wel helder bloed. Dit bleef 2 dagen aanhouden en toen het weekend helemaal niks. En tot op heden roze bloed verlies. Het bloedverlies is alleen bij afvegen. Die donderdag was ik naar de huisarts geweest en de huisarts zei dat het mogelijk een miskraam kon zijn. Ik moest afwachten, en mijn HCG zou binnen 2 weken weg moeten zijn. Ik krijg geen echo, geen bloedonderzoek niks. Afwachten... wauw... dan vraag je me iets. Ik was zo verdrietig... maar goed. Ik bleef zwangerschapstesten doen, omdat ik wilde zien dat mijn HCG geleidelijk weer naar beneden zou gaan. Dit deed ik voor mijzelf, om het af te sluiten. Tot mijn verbazing lopen mijn testen op... ik zal ze proberen bij te voegen als bijlage. Is dit normaal??? Hebben meer mensen dit gehad?? En toch een goede zwangerschap gehad?? Aanstaande maandag heb ik zelf een echo geregeld bij de verloskundige. Meer voor mezelf om te zien of het schoon is van binnen. Of... om te kijken of er toch iets zit?
    Ik had 17 september een positieve ovulatie test. Vandaar ik weer dat ik nu ongeveer 5 weken zwanger zou moeten zijn.
    Is er nog hoop? Ik deed afgelopen woensdag 2/10 een digitale clear Blue en deze gaf 1-2 weken aan. Vandaag gaf de digitale ook 1-2 weken aan.
    Groetjes Lizzy

Attached Files:

2. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

Apr 23, 2015
    2,746
    1,716
    113
    Female
    Poeh wat een verhaal zeg Lizzy. Lijkt me.erg moeilijk dat afwachten.
    Het feit dat de clear blue niet oploopt is meestal niet goed. Althans dat was het voor mij. Of je moet toch niet zeker zijn van je eisprong maar gek dat je dan al zo vroeg positief testte.

Ik heb zelf 3 vroege miskramen gehad. Waarbij mijn testen 2x niet goed opliepen maar bij 1 uiteindelijk wel de de clear blue opliep naar 2-3 maar te laat voor mn gevoel. Paar dagen later kreeg ik erg bloedverlies. Ik heb bij 2 miskramen eerst beetje bloedverlies gehad voordat het echt doorzette.

Ik duim hoe dan ook voor een wonder dat het goed zit. Maar het feit dat de test nu oploopt sluit niet uit dat het toch mis is. Maar ik heb ook gevallen gehoord dat de testen traag opliepen en bloedverlies was en het uiteindelijk toch goed kwam.

Spannend nog een paar dagen tot de echo. Veel sterkte meid!

3. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Jeetje, jouw dokter heeft niet veel empathie als ik het zo lees.. Wat vervelend dat hij je in de kou heeft laten staan en je zelf die echo hebt moeten regelen. Maar dat gaat je hopelijk wel meer duidelijkheid geven!
    Ik heb geen ervaring met oploop van de digitale Clear Blue, dus ik weet niet hoe nauwkeurig deze is.
    Wellicht was het bloed dat je verloor innestelbloed? Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad, na echo was alles in orde. Dus ik hoop heel erg voor jou ook op een positieve uitkomst!

4. Lizzy2410

Lizzy2410 Lid

Oct 9, 2019
    9
    0
    1
    Female
    Ja bizar hè. Zo dacht ik er dus ook over. Maar goed, het beste is toch om maar de echo af te wachten aanstaande maandag. Ik ga van slecht nieuws uit, dan kan de rest nog meevallen. Wat is wachten dan lang hè! Laten we hopen dat het de innesteling is geweest.... sommige vriendinnen/kennissen hebben ook bloed verloren in het begin. Dat geeft me dan nog hoop!

5. Lizzy2410

Lizzy2410 Lid

Oct 9, 2019
    9
    0
    1
    Female
    Bedankt voor je reactie. Ja de niet digitale lopen wel op. Alleen de digitale test lopen niet op. En dat in combinatie met licht bloedverlies baart mij grote zorgen! Maar goed, er zit niks anders dan afwachten en van het ergste uit gaan. Ik ga geen testen meer doen (denk ik) want je maakt jezelf helemaal gek haha. Vervelend van jou miskramen.... ik heb zelf ook een prille miskraam gehad. Na de prille miskraam had ik flink bloedverlies, en testte ik binnen 2 dagen al negatief. Vandaar ik nu mijn vraagtekens heb. Wat duurt wachten dan lang hè pfffff

6. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

Apr 23, 2015
    2,746
    1,716
    113
    Female
    Ja ik denk dat het zeker nog geen miskraam nu is. Want dan liepen de testen niet op. Maar het kan wel al een teken zijn dat het niet goed zit (maar hoeft niet). Ik had bij mn 1e miskraam knaltesten maar deze blue bleef op 2-3 steken en ook bloedverlies licht. Na 10 dagen erg bloedverlies en snel aflopende testen.

Maar ik hoop voor jou op een wonder. Stop met testen is goed want je wordt echt gek anders. En ik duim dat het toch nu goed zit! Wat zegt je gevoel. Ik had altijd een slecht gevoel bij de miskramen zodat ik eigenlijk wist dat het niet goed zat.

7. Lizzy2410

Lizzy2410 Lid

Oct 9, 2019
    9
    0
    1
    Female
    toen bij de eerste bloeding had ik zeker een slecht gevoel en nam ik het advies van de huisarts gewoon aan. Toen stopte mijn bloeding vrij snel, naar paar dagen zoals ik zei ging het over in roze/rode spotting. Ik had eerst erg hoop, maar mijn gevoel is ook niet goed. Ik denk zelf ook een miskraam... en inderdaad stop ik met testen, en wacht tot maandag. Gelukkig heb ik weekend dienst, dus gaat mijn tijd snel!!! Ik hoop natuurlijk op een wonder! Maar diep van binnen denk ik het ergste. Wel sinds vandaag doen mijn borsten meer zeer, dus inderdaad gaat denk ik met HCG omhoog. Maar ja dat zegt niks. Vreselijk dat zwanger worden!! (Voor mij dan)

8. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

Feb 9, 2018
    1,088
    668
    113
    Female
    Ik heb bloedverlies gehad tot week 10/11, weliswaar enkel bruinverlies. Ik hoop dat je maandag een goede echo hebt!

9. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    3,605
    1,913
    113
    Ik heb 3 zwangerschappen meegemaakt (dit is de 3e):

Bij de eerste rond nod bloedverlies, maar lichter en korter. Negatieve test dus dacht niet zwanger. Met 5.5 week knallende buikpijn met enorm veel helderrood bloedverlies en stolsels. Op echo was wel n vruchtje te zien maar geen hartactie. 1.5 wk in onzekerheid gezeten of t nog ging kloppen of toch afgestoten zou worden. En het ging toch kloppen en hij is nu ruim 7 jaar :). Waarschijnlijk was t een tweeling waarvan er 1 is afgestoten.

Bij 2e zwangerschap dacht ik ongesteld te zijn geweest, maar dan korter en lichter. 2 wk later toch n.a.v. klachten getest en zwanger met knaltest (2-3 wk)! Maar helaas waar ik 8 weksn dacht te zijn zat er een vruchtje van 5.5 wk met trage hartactie. Kon 2 kanten op: latere bevruchting en dus goede afloop of toch een niet goed verhaal. Helaas was het t laatste en was t hartje erna gestopt. Kwam niet vanzelf en heb curettage gehad na weken wachten.

Deze zwangerschap 3 dagen na nod negatieve test, pas een week na nod licht positief. 2x lichtbruin verlies en dacht meteen weer aan een naderende miskraam maar dat bleek niet zo te zijn gelukkig.

Wat ik wil zeggen is dat t echt nog geen gelopen race is en dat je huisarts echt als n malloot heeft gereageerd. Het kan een innestelingsbloeding zijn geweest, het afstoten van een tweede vruchtje of een bloeding zonder duidelijke oorzaak. Ik heb in geen enkele zwangerschap oploop getest omdat t niet altijd wat zegt. Goed dat je een afspraak bij een vk hebt gemaakt! Uiteindelijk zal n echo duidelijkheid moeten bieden, hoop echt op goed nieuws, zeker na zoveel jaar!!!

Neeltje1985 likes this.
  10. Mimi123

Mimi123 Bekend lid

Aug 2, 2019
    678
    389
    63
    Female
    Ik ben nu zwanger en bloed al vanaf 3 dagen na de positieve zwangerschapstest. Ik heb flinke rode bloedingen gehad, een prop verloren. Iedereen was bang voor een miskraam en mijn kleintje zit er nog steeds. Vorige week een kloppend hartje gezien en flink gegroeid. En ik bloed nog hoor, bruin bloed op het moment. Ben er wel flink onzeker door maar het hoeft dus nog niks te betekenen als je bloed verliest! Ik zit nu wel bij huis, moest het heel rustig aan doen en mag niet werken ivm de bloedingen. Ik kreeg wel een vervroegde echo. Vind het een beetje lullig dat ze jou zo in spanning laten zitten. En dat die testen blijven oplopen is alleen maar positief! Heel veel sterkte!

11. Lizzy2410

Lizzy2410 Lid

Oct 9, 2019
    9
    0
    1
    Female
    Ik ben al “blij” meer opgelucht, als ik gewoon duidelijkheid heb. Eventjes afwachten tot maandag....... ik laat wel even weten hoe het is gegaan maandag! Hopen op een wonder ❤️

12. Lizzy2410

Lizzy2410 Lid

Oct 9, 2019
    9
    0
    1
    Female
    Ik heb nu ook alleen bruinverlies. Heel soms een druppel helder rood bloed. Geen stolsels gelukkig oid. Geen buikkrampen. Laten we hopen Op een wonder!!!! Ik laat het jullie weten xx

13. Lizzy2410

Lizzy2410 Lid

Oct 9, 2019
    9
    0
    1
    Female
    ja bizar eigen hè, hoe mijn huisarts heeft gereageerd. Bedankt voor jou reactie. Het is inderdaad totaal niet te voorspellen en kan alle kanten op. Symptomen en ook bloedverlies heeft niet altijd alles te zeggen. Ben benieuwd maandag, ik zal het jullie laten weten. Laten we hopen dat ik net zoals jou, een positief verhaal kan navertellen! wel super vervelend van je miskraam. ☹️

14. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

Aug 11, 2019
    1,139
    1,268
    113

Hier nog een pril zwangere met wat bloedverlies, gister ochtend begon het en gelijk een spoed afspraak gemaakt voor een echo. Helaas nog niks op te zien, enkel en klein zwart puntje.... snik... bloedverlies kan er echt bijhoren zeiden ze alleen je schrik zo he, hopen dat ze bij jou maandag wat kunnen zien! Sterkte

15. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    3,605
    1,913
    113
    En hoe was t?

16. Lizzy2410

Lizzy2410 Lid

Oct 9, 2019
    9
    0
    1
    Female
    Het was mijn innestelingsbloeding! Afgelopen zondag werd ik ineens niet goed, en kreeg ik heel veel helder bloedverlies.
    Mijn miskraam was dus afgelopen zondag avond/ maandag.
    Verloskundige had een echo gemaakt en was een leeg vruchtzakje te zien. Ik was 6 weken zwanger. Ik dacht al dat ik zwanger was. Want ik ging mij steeds beroerder voelen, pijnlijke borsten, misselijk, duizelig, knallende hoofdpijn. Na zondag waren al mijn symptomen weg en test nu al bijna negatief.
    Verloskundige zei ook dat mijn innestelingsbloeding los staat van mijn miskraam van afgelopen dagen. Bizar verhaal.... ook van mijn huisarts. Zij heeft mij naar huis laten gaan terwijl ik hartstikke zwanger was. Maar goed, super verdrietig natuurlijk, maar we geven de hoop niet op ❤️

Share This Page