Onze meid krijgt nu sinds twee en halve week bijvoeding. Toen ben ik ook gelijk begonnen haar een beetje drinken te geven, zodat ze hieraan ook een beetje kan wennen. Nu heb ik al van alles geprobeerd, maar ze vind niks lekker. Alleen haar gewone fles. Wat ze tot nu toe heeft gehad: - water - warm water - diksap - diksap een beetje warm - warme rooibos thee -warme rooibos thee met een beetje melk - warme venkel thee Ze vind hiervan echt niks lekker, terwijl ze over een tijdje toch ook ander vocht dan alleen de fles moet krijgen. Ik geef het trouwens gewoon in een flesje. Iemand idee wat ik verder kan proberen?
Misschien vind ze het vreemd dat er ineens ander spul in haar vertrouwde melkflesje zit. Je zou kunnen proberen om het in zo'n goedkoop (etos ofzo) 125 ml flesje te doen of een ander soort fles/beker
Senna lust tot nu toe ook nog niets anders uit haar fles, dan haar melkvoeding. Wat ze wel lekker vindt is af en toe water met mij meedrinken uit mijn gewone glas of beker. Misschien kun je dan eens proberen. Ik geef Senna nu erg verdunde melk als drinken en ze vindt dat heerlijk. Zo komt ze niet boven de maximale voeding die ze nodig hebben. Straks ga ik het wat verdunnen met gewone melk en ze krijgt ook nog altijd wat afgekolfde borstvoeding van mij. Zo kom ik zeker aan de hoeveelheid vocht die ze moet hebben.
Je hebt van Olvarit ook drinkfruit (vanaf 4 maanden). Dat kan je in een flesje doen. Dat is eingelijk een soort fruithapje maar dan drinkbaar. Waarschijnlijk lust ze dat wel, mits ze natuurlijk ook al eens een fruithapje heeft gehad om te eten. Ook zou je eventeel een paar lepeltjes fruithapje in een fles kunnen doen en dit aanlengen met water en kijken of ze dat lust (en eventueel warm maken).
Ik zou zeggen: laat haar nog even lekker genieten van de fles en vooral niet moeilijk doen met drinken oefenen waar ze geen zin in heeft. Ze moet vooral geen weerstand ontwikkelen tegen drinken. Ze heeft nu nog niets extra's nodig naast de fles, alles wat ze aan bijvoeding krijgt en lekker vindt is mooi meegenomen. Je zegt zelf dat ze pas over een tijdje ander drinken nodig heeft. Gewoon nog even wachten en het over een maand ofzo nog een keer proberen. (Hier wil ze uit de fles alleen melk en ander drinken wordt alleen gedronken als het uit een beker of tuitbeker komt. Ze is blijkbaar heel kieskeurig over wat er uit de fles mag komen )