Misschien kan iemand van jullie me helpen.. Ik ga van iemand een vlaamse reus overnemen, die gene gaat op een flat wonen en t is een beetje sneu om dat beeste op t balkon te zetten. Ik heb een grote tuin met daarin ook gras dus bij mij kan t beesie lekker zn gang gaan. Nu heb ik eens zitten kijken op inet en begrijp ik dat vlaamse reuzen graag gezelschap hebben van andere dieren. Maar wat zouden jullie dan doen: het is een ram dus kan ik er of een voedster bij nemen en de man laten helpen, of kijken hoe ie t met mn hond kan vinden (ras labrador met erg lief karakter). Wat zouden jullie doen? En zijn er nog speciale dingen waar ik aan moet denken? Heel erg bedankt voor het meedenken!
ik zou ff kijken hoe die t met de hond doet. Kan heel leuk zijn samen, vaak is de hond eerder bang dat t konijn. Gaat t konijn niet graven in je gazon denk je? Ons konijn had een hele tunnel gegraven, dagen erover gedaan dat monstertje weer in de kooi te krijgen,,,buren waren er ook niet zo blij mee hihi
Weet waar je aan begint Ook hier twee konijnen tot volgende week dan krijgen ze een nieuw leuk huisje. Vorig jaar aangeschaft prachtige beestjes voldoende zorg en aandacht gegeven maar ze blazen en bijten als de beste Levensgevaarlijk die knijnen en zeker niet kindvriendelijk Voor ons nooit weer een konijn maar goed ze zijn natuurlijk niet altijd vals. 1 van de konijnen mag ook heel graag graven in onze tuin. Maar ach dat hoort er wel een beetje bij
hihi, toen we vorig jaar onze tuin opnieuw aanlegden hebben we er een zoort van gaas onder gelegd, maar hij zla alleen uit zn hokje mogen als ik erbij ben hor want hij zich idd wel onder de schutting door graven.. Maar s ff kijken voor zo.n leuk buiten rennetje denk.
Misschien kan je er een cavia bij nemen? Mn vader en moeder hebben een hele tijd 2 konijnen en 9 cavia's gehad die gewoon los door de tuin liepen. Hebben wel eens een gat gegraven maar niet echt supergrote tunnels, ook nooit uit de tuin gegaan.. (nu hebben ze nog maar 1 cavia, rest is overleden omdat ze oud waren)
Neej als ze een beetje vals zijn dan is t niet evht makkelijk.. maar ik ken dit konijn en hij is heel lief, wilt alleen niet graag opgetilt worden maar dat zal wel ff duren ook voordat t jayden lukt
Das ook wel leuk een cavia... maar kan dat wel met een vaalmse reus van ca. 7 kilo en dan ook buiten?
zo'n gaas is handig maar de bovenste laag kunnen ze nog wel overhoop halen. Kijk als ie t nu ook niet doet op gras zal ie t niet doen maar denk dat ie t snel doorheeft. En ze zijn snel hoor Hier ook nooit meer een konijn, heb ook een terrorbeest gehad ahah ook wel een lieve, die was wel erg leuk. Helaas niet voor kids
ow bij ons op de boerderij van t werk zitten ze samen, maar die zijn wel goed gewend uiteraard. Als jou te krijgen vlaamse reus geen andere dieren gewend is, dan zal t niet slim zijn idd
Konijnen zijn groepsdieren. Dat betekend dat ze met een soortgenoot gehouden moeten worden. Dus de hond is niet echt een combi. Ook een cavia niet, want konijnen rijden nu eenmaal graag, en dat overleeft die arme caaf niet. Ik wil je dus echt heel erg op het hart drukken dat een konijn niet alleen gehouden moet worden, altijd in een koppeltje. En dan dus voedster voedster of voedster en (geholpen!) ram. 2 rammen gaat eigenlijk bijna nooit goed. Als je vragen hebt mag je me wel pben, ik heb zelf nu 12 konijnen
Ik ben zelf een caviafokster geweest! Ik heb ook vlaamse reuzen gehad,een vrouwtje had ik toen genomen en die laten dekken door de ram van de buurvrouw. daar kreeg ik 4 jongen uit..De ram van de buurvrouw overleed destijds en toen gingen de broertjes naar de buurvrouw en de 2 voetsters bleven bij de moeder..Als ik je een tipmag geven,houdt de ram alleen,zoiezo moet je koppelen als ze nog jong zijn,maar ik heb ook gezien dat dat in de meeste gevallen niet goed gaat! Als hij vaak naar buiten mag de aandacht krijgt en lekker zijn benen kan strekken komt het helemaal goed!
Nee nee absoluut geen cavia! Cavia's en konijnen hebben hele andere lichaamstaal die begrijpen elkaar niet, vaak is de cavia de dupe hier van. Zeker zo'n vlaamse reus van 7 kilo is te groot, stel je voor dat ie eens op die cavia gaat staan ook al is het misschien per ongeluk... Maar vechten wordt het zeker als hij niet met cavia's is opgegroeid. Misschien is inderdaad een voedster een idee als gezelschap dat je 'm laat helpen?
Ik koppel altijd al volwassen konijnen, want ik haal ze uit de opvang. Ik heb nog nooit een mislukte koppelpoging gehad, en er toch al minstens 50 gedaan. Dus dat klopt niet Dan is er niet goed gekoppeld.
ja ik zat er zelf ook aan te denken om de ram (wordt gedoopt tot woezel) te laten helpen en er dan een voedster bij te nemen (zal pip worden) maar dan wil ik ook een vlaamse reus moet ik ff manlief aan t werk zetten want dan moet er wel een groter hok komen ... gelukkig is ie timmerman. Maar mn hond zal dus niet als gezelschap kunnen dienen, of wel als extratje zeg maar?
Jaaaa! Daar word ik helemaal blij van. Het is zo zielig als ze alleen zitten, en met zijn 2en is echt veeel leuker. Ze hebben onderling echt contact. Ze gaan elkaar wassen, en lekker tegen elkaar aan zitten. Echt heel leuk hoor!
hoe kan ik er dan voor zorgen dat een koppel goed verloopt? Woezel is ongeveer 3 jaar, moet ik dan een konijn uit de opvang halen met ong dezelfde leeftijd of maakt dat niet zoveel uit?