Gezond aankomen in gewicht

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 25 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

#1 tuc, 25 apr 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2019
    Mijn kinderen zijn altijd al sprietjes geweest, maar groeiden altijd in hun lijntje mee.
    Alleen bij de oudste begint het gewicht nu in verhouding met de lengte ook achter te blijven.
    Gister bij de kinderarts woog ze 22,9 kilo bij 1.31
    De arts gaf aan dat er nog geen reden voor "paniek" is hoor;) zolang ze niet afvalt of echt stagneert.
    Maar we willen iig kijken of we wat meer gewicht kunnen kweken. En dan niet met elke dag frikandellen:roflmao: Ze eet op zich prima, maar wie weet net wat meer calorie rijke dingen.

Zelf hadden we al bedacht:
    - roomboter ipv gewone smeerboter
    - ipv af en toe een bak griekse yoghurt na, dit nu dagelijks als ze er zin in heeft.
    Wie heeft nog goede ideeën? Avocado vindt ze niet lekker helaas.

2. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.958
    3.836
    113
    Vrouw
    Friet met veel mayo.
    Nee grapje :)

In noten zitten veel gezonde vetten en calorieën.
    Pindakaas op brood?

Gezonde maar lekkere smoothies misschien?
    Mijn favoriete momenteel is een banaan, dadel, goede lepel pindakaas, cacaopoeder en amandelmelk.

tuc vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja pindakaas opperde ik ook al, maar ze gaat er nog net noet van over dr nek.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Dipsausjes maken van mayonaise voor bij de rauwkost oid.
    Mayonaise bevat vooral gezonde vetten en is calorierijk

tuc vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Tahin misschien een optie?

tuc vindt dit leuk.
  6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    groot gelijk smerig spul die pindakaas :|

Wat wij wel eens doen is niet het toetje meteen na het eten maar 's avonds voor het naar bed gaan ipv een koekje.

tuc vindt dit leuk.
  7. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Extra nootjes om te snacken misschien??

Mij heeft niks geholpen betreft aankomen. (olijfolie over eten, roomboter, nootjes,, eiwit shakes, volle producten, extra kaas)

puberteit, anticonceptie, 21, 30 worden, zwanger zijn en kind krijgen ook niet :roflmao:

Nadeel van vette producten vind ik dat ik er ook vol van raakt. 2 handen nootjes en heb geen zin in avond eten meer.:|
    Hou dat ook in de gaten ;)

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat is idd niet de bedoeling. De gewone maaltijden blijven het belangrijkst!
    Bij mij hielp een kind krijgen wel;) van veel ondergewicht naar normaal gewicht nu.

9. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.958
    3.836
    113
    Vrouw
    Het kan ook de bouw zijn hè. Het hoogste wat ik ooit heb gehaald is 50/52kg. Buiten de 62kg in m'n zwangerschap.
    Nu heb ik ook wel een snelle schildklier maar dat kwam pas na m'n 20ste toen ik onder de 45kg kwam.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  10. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Voor onze jongste die moet aankomen gebruiken we volle producten, dus volle melk, volle yoghurt, roomboter etc.

Avocado, banaan, nootjes, pindakaas, zoete aardappel etc..

tuc vindt dit leuk.
  11. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Daar heb je het al... Bekend "probleem "
    Nog jaar of 20.. Komt het vanzelf goed als je oma wordt ;)

tuc vindt dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Het is zeker een deel bouw. Ze is dysmatuur geboren (38.5 wk met 2570 gram en 46 cm) dus ze volgde al sinds de geboorte haar eigen lijn. Maar nu is haar lengte (nog steeds klein) in dat lijntje mee gegroeid maar blijft het gewicht nog meer achter.
    De meeste kinderen van 1.30 zijn heel wat zwaarder dan 23 kilo;)

13. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Slagroom

14. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    En ik vind mijn dochter al een sprietje met haar 1.26 en 22,5 kg! :eek:

Helaas verder geen tips voor je behalve bovenstaande.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Misschien wat meer eetmomenten en dan inderdaad dingen als nootjes ed (of als extraatje bij bv. de lunch)? Qua notenpasta’s zijn er meer dan pindakaas en er zijn ook notenrepen. Kokos is, denk ik, ook een goede (en kokosbrood op brood of kaas of vleeswaren). En banaan of ei kan ook prima op brood (wij bakken voor de jongste regelmatig een eitje en ook regelmatig pannenkoeken, met volle melk en in roomboter). Zelf gezonde koekjes en cakejes bakken werkt ook heel goed. :) En i.p.v. Griekse yoghurt zou ik misschien voor (volle) kwark gaan (even de voedingswaarden vergelijken, zal per merk verschillen). En vis als ze dat lust.

16. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde probleem bij onze dochter.
    Naast noten als tussendoortje heeft het bij haar geholpen om haar boterhammen bij het ontbijt te vervangen door yoghurt met muesli. Zo heeft zij net dat extra beetje gewicht erbij gekregen wat haar kinderarts wilde/noodzakelijk vond.

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn zoon woog hetzelfde met die lengte, ook zo'n spriet.
    Laatste controle met 9,5jr was ie 1,36 en 27kg, ineens een spurtje gemaakt, niks bijzonders gedaan. En zit nu op -1 qua gewichtslijn, prima.

Wat bij hem wel veranderde is dat ie sinds een half jaar tot half 9 opblijft, en dan rond 20h nog wat te eten pakt.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat extraatje is wel handig dan. Helaas redt ze dat bij lange na niet. 19.15 gaat het kaarsje uit. En we zitten al een hele tijd op een spurtje te wachten, maar ze wordt in oktober 11:roflmao:

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wat anderen ook zeggen, volle producten melk, yoghurt, kwark. Nootjes tussendoor, fruit, roomboter, eieren (gekookt, gebakken, roerei etc), kaas tikt ook heel erg aan. (Probeer ik nu juist te vermijden hahaha)

20. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik was als kind ook te dun en mijn zoon is te klein en te dun.
    Terwijl hij prima eet.
    Advies van cb was extra tussendoortjes. Volle producten.
    En niet te moeilijk doen over extra handje chips of patatje/snacks.
    Uiteraard is dagelijks niet goed maar beetje extra is prima voor ze.

Deel Deze Pagina