Afvallen vanaf januari '21

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Loveloes, 6 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Wie doet mee?
    Ik wil graag 16 kilo afvallen.
    Maar liefst nog wat meer. Lijkt me fijn om elkaar een beetje te kunnen motiveren.
     
    Haak muts en FatihaSakura vinden dit leuk.
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Ik ga er in 2021 ook weer tegenaan. Ik ben al wel rustig aan begonnen, Samen met mijn man. Ik hoop dat ik ook zo’n 15-20 kg kwijt kan raken. Deze maand is altijd moeilijk vooral in de weekenden. Dus daarom is het goed om vanaf januari weer een tandje erbij te doen.

    Wij hebben een boek van project gezond. Met allemaal lekker makkelijke week menu’s. Goed vol te houden. Duidelijke en lekkere gerechten, en niet zo ingewikkeld of vreemd qua combinaties. Ik merk dat ik vooral kleinere porties moet nemen. En net andere keuzes moet maken.
    Daarnaast lekker wandelen, fietsen en hardlopen!
     
    Haak muts en FatihaSakura vinden dit leuk.
  3. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoi hoi!

    Ik hoop dat ik ook nog mee mag doen? Ik ben sinds eind Oktober dit jaar begonnen en 3,6 kg afgevallen. Ik volg geen dieet, maar eet wel veel verstandiger en ben veel actiever. Totaal wil ik 30 KG afvallen, omdat ik sinds mijn depressie/burn-out dit ook ben aangekomen.

    Lijkt me leuk om elkaar te motiveren en alles betreft het afvallen te kunnen bespreken.

    Liefs, Fatiha
     
    2littlemonkeys en Haak muts vinden dit leuk.
  4. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Leuk, ik doe het ook op deze manier. Ik ben een echte snoeper... ben maandag alvast begonnen, en vanmorgen al 3,2 kwijt... helaas dat het niet in dit tempo door kan gaan:)
     
    Haak muts vindt dit leuk.
  5. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Succes meiden! Weet helaas hoe het is.

    @FatihaSakura heb je filmpje gekeken, wat een rot jaar voor jou... Hopelijk 2021 een beter jaar!
     
    Loveloes vindt dit leuk.
  6. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja, ik at ook echt vanalles en nog wat en in grote hoeveelheden. Dat heb ik nu gelukkig een stuk vermindert. Ik val heel langzaam en weinig af, maar dit vind ik prima. Ik ben helaas iemand die 2KG per week kan aankomen, maar twee maanden moet strijden om 2 KG af te vallen. Op de manier hoe ik het nu doe kan ik het hopelijk voor een langere tijd volhouden. :)
     
    Loveloes vindt dit leuk.
  7. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ahh wat lief! Dankjewel! Ja, we hebben allemaal wel eens rotjaren en soms goede jaren. Hopelijk brengt 2021 voor ons allen een mooi jaar toe (hopelijk zonder corona blehh)..
     
    Loveloes vindt dit leuk.
  8. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.183
    113
    Mag ik me ook aanmelden? Ben inmiddels weer 3 kilo kwijt, maar ik ben er nog niet.

    Mn eerste doel nu is: 5 kg afvallen
    Daarna misschien nog 5 kg, maar we leggen de lat nog maar even niet te hoog.
     
    FatihaSakura vindt dit leuk.
  9. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Ik wil graag mee schrijven!

    Na een operatie aan mijn keelamandelen ben ik 6 kilo afgevallen, daar is logisch weer wat bijgekomen toen ik weer ben gaan eten.
    Nu wil ik hem wel graag doorpakken. Er moet nog zo’n 7 tot 10 kilo af. Mijn doel is om nu qua eten wat te minderen en meer te bewegen zodat ik niet aankom tijdens de kerst(vakantie) en dan na de feestdagen echt serieus te gaan knallen.
     
    Neuzeke en FatihaSakura vinden dit leuk.
  10. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Lieve dames,

    Misschien wat jullie kan helpen en wat mij op dit moment ook goed helpt.
    Meet ook je omtrek! Je gewicht is natuurlijk ook belangrijk, maar soms val je bijna niets af, maar wordt je omtrek wel minder!

    Ik heb daarnaast ook een plan van aanpak voor mezelf uitgeschreven voor minimaal 6 maanden( ga in januari voor 2 jaar afschrijven, want ik wil natuurlijk wel totaal 30 kg afvallen en dat gaat lang duren).
    voorbeelden:
    - hoeveel stappen wil ik dagelijks behalen
    - hoeveel kg wil ik afvallen etc.
    - jezelf belonen als je 1 kg bent afgevallen (ik koop dan een bosje bloemen voor mezelf)
    etc. etc.

    Ik verloor altijd na twee weken mijn motivatie, maar heb nu nog steeds evenveel motivatie als voorheen. Ja, heb soms ook echt wel minder goede dagen, maar na twee maanden heb ik het nog steeds volgehouden.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  11. Kippetje33

    14 dec 2020
    95
    99
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Ik wil ook graag meedoen! Mijn doel is om 7 kilo af te vallen. Mijn dochtertje is afgelopen juni geboren en inmiddels heb ik de borstvoeding zo goed als afgebouwd. Helaas zijn er dus wel 7 zwangerschapskilootjes blijven plakken en daar wil ik graag vanaf... Ik probeer nu al wel op te letten, maar lekker (slecht) eten in het kerstpakket en straks weer oliebollen enzo zullen het er niet makkelijker op maken. Daarom wil in januari pas echt starten.
    Ik lees al goede tips van @FatihaSakura hierboven! idd het motiveert mij ook om na elke kilo mezelf te belonen met iets kleins. En dan dus geen reep chocola :p
     
    FatihaSakura vindt dit leuk.
  12. haakmuts

    haakmuts Actief lid

    29 apr 2013
    120
    11
    18
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,
    Ik wil ook graag mee doen. ik ben vandaag begonnen. ben in de coronatijd toch een paar kilo's aangekomen. en ik was al te zwaar... nu dat de scholen en kinderdagverblijven vanaf vandaag weer dicht zijn zit ik ook weer veel thuis. werk misschien 1x in de week. Nu moet ik er echt iets aan gaan doen. want met de feestdagen voor de deur en het vele thuis zitten ben ik bang dat het de spuigaten uit gaat lopen.
    @FatihaSakura wat een goed idee. ik ga er ook eens overnadenken.

    ik heb mijn doel nu onder de 90 kilo staan omdat dat al jaren geleden is dat ik daar onder ben gekomen. dat zou voor mij al een mijlpaal zijn. daarna natuurlijk wel nog meer afvallen.

    hebben jullie een speciale methode die jullie gaan volgen?
     
    FatihaSakura vindt dit leuk.
  13. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Ik sluit mij ook graag aan. Zou idealiter 40kg vermageren. Maar we gaan starten met 20kg.
    Deze ochtend stond de weegschaal op 89.4 met mijn 157 veel te veel.
    Hoe we het gaan aanpakken. Eerst dagelijks weer gaan wandelen. Ben zo een paar jaar geleden 13kg kwijt gespeeld maar toen gestopt met roken en een zwangerschap later zijn de kilo's er weer bij gevlogen.
    Ook gaan we het ontbijt aanpassen en meer eet momenten inlassen want vrees dat ik te grote porties eet. Eet 3keer per dag en geen snoepmomenten.
    Ok we gaan eerst naar de 70 en nadien zullen we weer verder zien.
     
  14. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Om eerlijk te zijn volg ik geen bepaalde methode. Ik heb veel verschillende methodes uitgeprobeerd, maar na een tijdje raakte ik het weer 'zat' en viel ik weer terug in oude gewoontes. Ik heb voor mezelf enkele regels opgesteld die gemakkelijk haalbaar zijn voor mij zoals:

    - geen frituur/ koekjes/ snoep/ chocolade/ gebak/te hoge calorieën voeding (zoals pizza)
    - als ik geen honger heb, eet ik niet (moest dit echt afleren)
    - mijn vochtinname houd ik nu bij (d.m.v. mijn activity tracker)
    - wanneer ik zoete/zoute trek heb koop ik datgene waar ik ECHT zin in heb. Bij mij werken pindarotsjes goed. Wanneer ik dit heb gegeten, dan heb ik paar dagen geen zoute/zoete trek meer.
    - minderen met brood en variëren.
    - ik gebruik geen fatburners of afslankshakes. Krijg er alleen maar diarree van.
    - heb ik slaap? dan slaap ik. Ook al is het midden van de dag. Ik dacht altijd dat ik 's-nachts dan niet meer kon slapen, maar ik slaap als een roos. Ik luister dus echt naar mijn lichaam
    - kies een sport uit die je leuk vindt! Ik vind wandelen, dansen en op een stepper/crosstrainer heel leuk en dit houd ik dus ook vol.
    - plan jouw sport momenten in en maak er tijd voor. Ik ben zo vaak het huis uitgegaan die op ontploffen stond, maar ging daarna toch een grote wandeling maken.

    Dit is een klein gedeelte met wat ik precies heb aangepakt. Voordat ik een gezondere levensstijl had ontdekt, at ik de hele dag, had ook de hele dag honger, haalde niet eens 4000 stappen per dag en tijdens stress momenten at ik misschien wel 2000 kcal in een keer op. Yep, het is echt je mindset die je moet veranderen. Heel veel succes dames! Ik hoop dat wij onze doelen behalen!
     
  15. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Ik meld me ook aan! Afgelopen 2 jaar meerdere keren geprobeerd af te vallen, dit gaat dan even goed maar ik verval snel in mijn slechte gewoonte. Ik wil zo'n 8 kilo afvallen:)
     
  16. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Gezellig! Hopelijk lukt het dit keer wel ;)
     
  17. Kippetje33

    14 dec 2020
    95
    99
    18
    Vrouw
    Ik ga ook geen speciale methode (dieet) volgen, maar ga proberen door minder te snoepen en minder grote porties te eten wat kilo's kwijt te raken. Ik sport niet om eerlijk te zijn, wel wandel ik veel met de baby. Ik vraag me wel af of echt sporten eigenlijk niet toch noodzakelijk is om wat kwijt te raken. Het klinkt misschien zeikerig, maar ik vind dat hele sporten altijd zo'n gedoe. Helemaal omkleden, achteraf douchen, waar laat ik m'n kind? (want man is veel weg voor werk) etc. Beetje smoesjes natuurlijk, als ik het echt zou willen zou ik best kunnen sporten. Vroeg was ik notabene echt wel sportief. Waar is het fout gegaan :rolleyes:

    Sporten jullie? Of gaan jullie dat vanaf januari doen?
     
  18. haakmuts

    haakmuts Actief lid

    29 apr 2013
    120
    11
    18
    NULL
    NULL
    Heel eerlijk gezegd houd ik niet van sporten. Nou vind ik het prima om een rondje te wandelen of te fietsen, maar om me helemaal in het zweet te werken...
    Ik ben na de geboorte van mijn 1ste zoon 12 kilo afgevallen zonder te sporten. Alleen dus opletten wat ik eet. Volgde wel een dieet. Streep-je-slank. Ik ben daar nu ook weer mee begonnen.
    Heb een stappenteller en probeer 10.000 stappen per dag de halen. Daarnaast word er geadviseerd een half uur te bewegen per dag. Moet daar de motivatie nog voor vinden.
    Maar als je met de kleine een boodschappen gaat doen. Kun je gaan wandelen en dan een grotere ronde misschien van een half uurtje?
     
  19. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik ben ook NOOIT een sportief persoon geweest. Ik sport daarom lekker thuis altijd. Ik draag dan een sport bh, legging en een hemd. Daarna lekker de douche inspringen en ik ben klaar. Ik ben ook echt op zoek gegaan naar wat vind ik leuk om te doen? Ik heb een stepper en dumbbels en doe hier verschillende oefeningen mee. Dit houd ik dus ook vol. Soms zet ik ook mijn favoriete muziek op via mijn koptelefoon en ga dan dansen. Ik houd namelijk zelf ook niet van om volgens een vast schema bepaalde oefeningen te doen, ik bepaal van tevoren wat ik graag wil gaan doen.

    Wel begin ik altijd eerst met cardio en daarna krachttraining. Voel ik mij te belabberd hiervoor? Dan doe ik een yoga workout via Youtube. Dat is wat laagdrempeliger.
     
  20. haakmuts

    haakmuts Actief lid

    29 apr 2013
    120
    11
    18
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met jullie? Morgen weer wegen. Het ging de hele week goed. Maar vandaag niet. Heb ik een broodje gegeten kan ik het niet bij 1 laten. Net als de koekjes en de chocolade. En weet je ik voel me nu helemaal niet fijn. Ik weet dat het niet goed voor je is en dat merk ik ook. Maar mijn hoofd zegt soms iets anders... herkennen jullie dat ook?
    Morgen weer vol goede moed verder!

    Fijne dag
     
    2littlemonkeys en FatihaSakura vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina