Ik wil even weten of jullie het herkennen. Ik ken het nl niet van de oudste. Vanmiddag viel L. achterover van de stoel en klapte met dr achterhoofd op de grond (stenen). Ze begon bijna gelijk te huilen, stond op en liep naar me toe. Ik heb dr even getroost, daarna ging ze spelen maar binnen het uur kwam ze weer bij me hangen en viel in slaap. Na 2u slaap is ze wakker gemaakt door haar broer maar nog best huilerig. Dit was niet de eerste keer dat het zo ging. Voor de rest reageerd ze normaal dus denk niet dat het een hersenschudding ofzo is
Kan toch wel een hersenschudding zijn misschien toch even de huisarts bellen en overleggen? Is die 2 uur slapen wel gebruikelijk voor haar?
Toevallig viel L. bij ons vorige week van de bank en kwam ook hard met zijn achterhoofd op de grond. Hij heeft bijna een kwartier gehuild, terwijl tegen mijn borst lag. Daarna viel hij zo in slaap. Ik heb hem zelf na een kwartier wakker gemaakt om de alertheid te checken. Hij was toen ook nog geruime tijd huilerig. 2 uur later heb ik hem op bed gelegd omdat het tijd was voor zijn slaapje en dat verliep normaal. Ik denk dat, bij ons, L. moe was van het huilen en de schrik en daardoor in slaap viel. Als ze verder alert is hoef je je niet al te veel zorgen te maken. Als je dat wel doet zou ik gewoon even informeren bij de huisarts. Die kunnen telefonisch ook raad geven en vertellen waar je op moet letten. Better safe than sorry...
Ze is inmiddels weer van de bank aan het springen ( :/ ) dus denk dat het inderdaad van het huilen was en dat de pijn tijdens het slapen is gezakt frannie, normaal slaapt ze nooit overdag (nacht van 19 tot 8/9), alleen na zo'n val
Fijn dat het goed lijkt te gaan nu . Vorige week woensdag is onze jongste met uit de auto stappen, gevallen. Ze heeft zich met haar mondje opgevangen . Flink brullen natuurlijk. Na 10 minuten troosten en koelen met water zijn we naar huis gegaan (we stonden bij de gym van de oudste) - maar in de auto al viel ze al in slaap. Thuis hebben we dus terwijl ze sliep nog gekoeld met een coldpack en verder vallen en stoten creme op haar lipje gesmeerd, maar ze bleef gewoon diep slapen. Maar hier was dat dus gewoon puur van de uitputting. De uitputting van het kdv die dag, inmiddels was het al bijna 5 uur en dan de klap + huilen... Dus ze heeft gewoon gelijk de nacht gemaakt. Hier was het natuurlijk wel anders omdat ze op de voorkant viel, maar het leek hier ook logisch dat het slapen ook simpelweg dus van de vermoeidheid kwam.
Wel elke twee uur wakker maken hoor! Onze zoon is vorig jaar (waarschijnlijk) van de trap gevallen. Hij had een wond op zn voorhoofd. Het is bij de huisarts geplakt. Zij heeft toen advies gevraagd aan kinderarts in zhuis en hij gaf toen aan dat bij een harde val/klap je altijd moet wekken ook al zijn ze niet bewusteloos geweest en hoe vrolijk ze na het troosten weer zijn. Huisarts ging bellen omdat ze twijfelde of ze hem niet een nachtje in het zhuis moest laten slapen voor observatie. Kinderarts zei dat dat kon maar zij gaan hem ook elke twee uur wekken. Wij hebben besloten dat we dat ook zelf konden doen en we zouden meteen in de auo kunnen springen als er toch wat was met hem. Kinderarts gaf namelijk aan dat er binnen 24uur na een val nog een bloeding kan ontstaan. Dus ook na 3, 4, 5 of 20uur. Belangrijk is dat ze goed wakker te maken zijn en dat ze niet suf overkomen en evt antwoord kunnen geven op een vraag. Bel anders met HAP voor advies! Sterkte!
Net toch de dokter maar even gebeld ondanks dat ze normaal speelt en eet. Zit me niet echt lekker. Wordt straks teruggebeld tijdens het telefonisch spreekuur
Hier pas geleden de jongste ook een flinke smak gemaakt maar mochten toch een nachtje ziekenhuis doen.
Het is inmiddels een dag later? De eerste zes uur zijn cruciaal en hoe verder je afkomt van het moment dat het gebeurde en er niks blijkt hoe beter. Uiteindelijk gaa het om de eerste 24 uur maar vooral de eerste zes zijn belangrijk. Heeft ze verder nog overgegeven? Dat kan ook iets zeggen.
Gistermiddag ben ik terug gebeld door de dokter en die denkt dat het toch een lichte hersenschudding is ondanks dat ze normaal speelt en eet. Moeten even paar daagjes rustig aan doen en bij braken/pijnklachten bellen. Maar ik merk niks meer aan dr dus denk dat het wel meevalt