Zucht..ik zeg toch ook niet dat ze elke boterham moet smeren met smeerkaas of smeerworst ofzo. Net als dat je niet elke boterham moet smeren met jam want daar zit ook suiker in. Ja in smeerkaas en smeerworst zit zout ja. Maar van een keer een boterhammetje voor de afwisseling krijgen ze écht helemaal niks hoor.
Oeps, volgensmij eet dl wel erg ongezond op brood ...Ik geef haar (15 mnd) ook weleens smeerkaas hoor.. beter ies dan niets eten en soms heeft ze weleens zo'n dag. Verder..pindakaas, philadelpia, kipfilet, sandwichspread(de rode) vruchtenhagel (af en toe), jam, kale boterham, kaas, geitenkaas, gerookte zalm Ze eet wel gewoon wat ik in huis heb, ik ga er geen biologische dingen ed voor kopen die niemand hier verder eet. Daar ben ik inmiddels vanaf gestapt
Nou mijn zoon eet dan ook ongezond volgens sommigen hoor. Ik wissel z'n boterhammen met boter namelijk wel af met smeerkaas en smeerworst en appelstroop. Hij is nu bijna 8 maanden. Maar ik geloof niet dat het af en toe kwaad kan. Dat je ze niet dagelijks 3 boterhammen met smeerworst moet geven lijkt me duidelijk op zo'n jonge leeftijd...verder gewoon lekker afwisselen dan komt t echt wel goed.
Je kunt zelf diverse spreads maken die je kunt smeren. Hier staan wat ideeën, mijn zoontje vond de drakenspread het lekkerste 😊 3 groentespreads voor op brood voor ouders by Voedingscentrum - issuu https://www.iamafoodie.nl/recepten-broodbeleg/
Vergetarische smeerworst (te koop bij ah) smaakt naar gewone smeerworst. Zoon is er dol op en hier kan hij wel meerdere boterhammen van eten op een dag. Echt een aanrader! Ik eet het zelf ook.
Mijn dochter is gek op een gebakken of gekookt ei op brood en wentelteefjes vind ze ook heerlijk (zonder suiker dan he). Dit geef ik haar af en toe voor de afwisseling.
Hier ook een klein jongetje dat alles dat niet smeerbaar is van z'n brood af eet. Ik geef weleens de driehoekige smeerkaasjes van la vache quirit, zat echt minder zout in ivm andere smeerkaas. En wat hier ook een grote hit is is de rozenbottel'jam' (het is een gladde substantie zonder klontjes) van de ekoplaza. En appelstroop of geprakte banaan. Soms pindakaas of andere zo natuurlijk mogelijke jam. Maar ja, hoe het ook heet (agavesiroop of glucosestroop of bruine rietsuiker enz enz), suikers blijven toch suikers. Dus ik weet ook niet precies wanneer ik het nou helemaal goed doe. De vegetarische smeerworst ga ik ook eens halen.
Ik wissel af (probeer ik in ieder geval).. philadelphia, eru kids smeerkaas (minder zout), kalfsleverworst (2x per week), tivall/ vivera vega smeerworst, muisjes (omdat ik graag beschuit met muisjes eet, wil hij ze nu ook), hero delight jam (minder suiker), kaas, kipfilet, sandwichspread, pindakaas (1x per week) en heel soms kokosbrood. Hij eet ook graag eens rozijnenbrood of een krentenbol, gewoon met wat boter.
Vaak maak ik zelf mijn broodbeleg: Ik maak wel eens zelf worst (kip of vegetarisch), ook maak ik zelf groentenspreads. Verder brood gedipt in olijfolie en heb ook wel eens gezonde chocoladepasta op basis van dadels en notenpasta gemaakt.
Maar dat zijn toch twee verschillende dingen? Nee, je krijgt er vast niks van, maar er wordt over gezónd beleg gevraagd en dat is smeerkaas dan dus niet echt.
Maar er wordt specifiek om gezond beleg gevraagd?? Nee een kind gaat vast niet dood van een boterham met smeerworst, maar heel gezond is het ook niet. Als iemamd om tips voor een gezond avondmaaltijd vraagt zet ik daar ook niet bij: bak lekker friet met een frikandel. Want ja als je dat soms eet is het echt niet slecht
Mijn dl is ook erg dol op kokosbrood. Bij mijn biowinkel hebben ze een variant die gezoet is met honing ipv suiker. Wilde het gewoon een keertje proberen of ze het lekker vond. Maar nu wil ze bijna iedere lunch wel kokosbrood. Ze wijst altijd superblij naar de la waar het in ligt. Gelukkig wordt het geen drama als ik gewoon een plakje kaas uit de koelkast pak. Maar ja, kokosbrood snoep je wel weer makkelijk van je boterham.