Gezond broodloos lunchen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mommysince13, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Salade maak ik 's morgens voordat ik weg ga in een bakje.

Toevallig deze week een salade met:
    Veldsla
    Komkommer
    Tomaat
    Avocado
    Maïs
    Kidneybonen
    Hüttenkäse

Op het werk in de koelkast zetten en blijft wel goed tot 12.00

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn favo lunches:

- een lekkere salade
    - een Spaanse omelet, dan neem ik een stuk koud mee
    - crackers met geprakte avocado en gerookte zalm mmmm
    - kwark met muesli en honing

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik werk vaak maar halve dagen, de dagen dat ik wel werk koop ik daar (werk in een supermarkt) vaak bolletjes eb dan ham en kaas of hagelslag of verse (erg ongezonde) broodjes van de bakkerij..

Heb al wel onwijs lekkere dingen voorbij zien komen. Morgen maar eens een schriftje opzoeken en lekkere dingetjes opschrijven!

Verdere recepten zijn nog steeds erg welkom :-D

4. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Een heel groot korreltje zout ;) Het Voedingscentrum kraamt wel meer onzin uit. Het is geen objectief adviesorgaan, ook al denken velen zo. Unilever is de grootste sponsor en ook overheidsbelangen spelen een rol.

Eieren zijn ontzettend gezond. Let wel op dat de kippen niet mais gevoerd zijn, want dan zit er naar verhouding meer omega-6 in en daar krijgen we al teveel van binnen.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Linzensoep, erg gezond en vult enorm, als lunch heb ik daar echt wel genoeg aan evt met een cracker en wat rauwkost ernaast ofzo.

Salades vind ik ook altijd fijn, ik gebruik vaak rauwe bloemkool als basis, dat vult en combineert heel goed met bijvoorbeeld tonijn. Een salade op basis van rode of witte kool is ook lekker.

6. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Klopt, die poederzakjes bij noodles zitten vol met slcehte e-nummers, en de noodles zelf zijn niet volkoren, dus in feite eet je alleen maar calorieën zonder voedingswaarde.

7. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wij hebben zo'n groenteboer in Rdam die wel 20 verschillende soorten salades heeft (hoek weena, lijnbaan) en ik vind het echt een feestje om daar tussen de middag op werk mijn lunch te halen. De ene dag krabsalade, de andere dag ceasarsalade of carpacciosalade of eitjepreitje. Iedere dag vers bereid en voor 2,95 per lunch ben je klaar.
    Aan die specifieke groenteboer heb jij waarschijnlijk niks, maar ik zeg het omdat bijna iedere stad of dorp wel zo'n groenteboer heeft waar ze ook lunchsalades in bakken in de vitrine hebben.
    Probeer eens in de buurt te kijken of je ook zoiets hebt!

Ik haal vaak voor 2 of 3 dagen en dan zet ik het in de koelkast op mijn werk. Broodloos, niet duur en gezond!

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit ken ik niet, ga eens kijken. Klinkt goed zeg! :)

9. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Als je vanaf Stadhuisplein komt rechtsaf bij de Bershka en dan richting de Weena lopen. Bijna op het einde aan de rechterkant zie je vanzelf een rij staan want ze zijn heel populair :)

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik maak vaak op zondag sla voor maandag en dinsdag. Dan kan de sla, verdere groente en vlees vaak wel al bij elkaar. Maar als ik met tonijn maak, dan doe ik die nog niet bij de sla. Ik heb dus meestal 2 bakjes, 1 met sla/groente en 1 met dressing (soms met tonijn). Mijn dressing is meestal kwark, azijn en peper. Soms met wat yogonaise of melk of karnemelk om wat aan te lengen. Ik houd van veel dressing, dus probeer daarbij wel op de calorieën te letten, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen nodig.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat ik lekker vind als noodle soep, gisteren nog lekker gemaakt
    Kippen dij of poten gaar koken in kippen bouillon. Chinese kool en evt andere groenten fijn snijden, eier noodles, handje pinda's, snufje Chili, evt wat kokos/santen. Als de kip gaar is, die uit pluizen en in een diep bord. Intussen de kool/groenten kort koken in de Bouillon. Kool in bord scheppen, noodles garen, ook in bord. Chili erover, pinda's erop, en dan soep erop scheppen tot alles net onder staat. Noodle soep die vult, verwarmt en meer voeding waarde heeft als de instant noodle. Ik deed er gister nog wat schepjes mais uit blik door, lekker dat zoete tussen het pittige.

12. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Gisteren begonnen met het gezonder eten. Bij de Lidl het Sonja bakker boek gehaald. Daar staan ook gezonde en (hopelijk) lekkere lunches in.
    Gister een pinda soep met restjes gemaakt, met kip, sperzieboontjes en vermicelli.
    Zonet 2 volkoren crackers gehad (een met kaas en komkommer, een met kipfilet) en een bak yoghurt met muesli en vers fruit.

Ben benieuwd wat dit gaat doen met mijn lichaam, hoor erg veel positieve berichten over gezond en gevarieerd eten, mensen die minder futloos, en minder hoofdpijn hebben, en meer energie krijgen.

Meer receptjes zijn nog steeds erg welkom

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Sonja bakker is maar net wat je zelf onder gezond verstaat. Zo is ze nogal fan van lege, calorie rijke tussendoortjes (Liga, eierkoek) en gebruikt graag magere producten met zoetstoffen (optimel)

Zelf probeer ik juist ook die dingen te ontlopen...

14. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @suusje; als lunch staat vaak volkoren crackers en yoghurt heb er nog geen eierkoeken en optimel in tegen gekomen. Gaat me ook niet om het afvallen maar meer om het gezondere leven :)

15. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Pfffff ik zou na 2 crackers na 2 uur omvallen! Een cracker voedt toch ook niks? Op pinterest of via google op kh arme recepten of kh arme lunches zoeken en je vind een hoop lekkers zonder brood!

16. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    SB is trouwens wel een crash dieet.. Vanwege het mager en light aspect mis je ook wel belangrijke voedingsstoffen...

17. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Omelet bakken (laag vuur dat hij mooi egaal blijft) insmeren met mayo dan flink wat gerookte zalm en dan sla komkommer in repen erop en een paar walnoten en dan oprollen een heerlijk vullende lunch

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    wel heul calorierijk;)....ik eet veel zalm ei en noten maar niet in deze combi

19. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    dit klinkt wel heel lekker..

20. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik af en toe 😊 en val goed af

Deel Deze Pagina