Gezond(er) in de MMM

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Do1981, 12 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik ga vandaag weer wandelen en wil ook weer fietsen, maar voelde me van het weekend niet goed. Dus hopelijk dit weekend.

    Ik wil meer groenten en gezonder eten. Het ging vorige week niet zo goed door allerlei cravings door de hormonen.
     
  2. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Hier nog steeds af en toe cravings:( rot hormonen.....

    Wel a.s donderdag onder voorbehoud afspraak sportschool, als deze poging mislukt zal het wel 2/3 maanden minimaal duren voor ik weer een tp zal krijgen. Dan ga ik die tijd aan mezelf werken!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  3. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    heel herkenbaar die invloed van hormonen op je eetpatroon. Ik hoop voor je dat het niet nodig is en dat je poging slaagt.. maar wel een super goed voornemen.
    Ik durf zelf nog niet zo binnen te sporten ivm toename besmettingen etc.
    Dus wil doel stellen naar 80 km fietsen (mountainbiken) en dan beginnen met 20.
     
  4. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Ik heb sinds kort mijn voeding ook aangepast. Ik heb vaak koude handen en voeten. Anderhalve maand geleden voor eerst naar acupunctuur geweest. Zij sprak meteen het vermoeden uit dat ik misschien een koude baarmoeder heb. Drink nu elke ochtend een verwarmende ontbijtsmoothie (super lekker!). Als lunch eet ik nu vaker een soepje. Dit in combinatie met acupunctuur heeft er denk ik wel voor gezorgd dat ik nu echt verandering begin te voelen. Bijna geen koude handen en voeten meer!
     
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat is een verwarmende ontbijt smoothie? Ben benieuwd :p

    had ik hier al verteld dat ik een ingreep bij de implantoloog heb gehad omdat ik 2 implantaten moet?

    Ik heb nu dus een plaatje in mijn mond. Voor ongeveer 8 a 9 Maanden. Zo lang duurt dat hele proces van die implantaten.

    het begint nu na een paar dagen wel te wennen. Maar het is gewoon minder fijn om met dat ding te eten. Snaaien tussendoor kan ik makkelijker vanaf blijven. Gisteren een borrel met de hele tijd lekkere snacks op tafel. Heb alleen een paar chipjes gehad. Alcohol sowieso niet natuurlijk.

    Ook de eerste dagen na trekken van kies alleen vloeibaar voedsel en veel misselijk.
    Dus ook weinig gegeten. Moet zeggen dat, dat wel een voordeel is (wel het enige) van dit hele gedoe. Ben al zo’n 4 kg afgevallen nu in 3 weken. Heb ook het idee dat ik het aan mijn buik al een beetje zie. Sowieso het idee dat mijn huid er beter uitziet.
     
  6. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Dat zijn smoothies die letterlijk warm zijn, maar die ook verwarmende specerijen bevatten. Voedsel kan een verwarmend of verkoelend effect hebben. Zijn echt lekkere, gezonde smoothies. Smaken bijvoorbeeld naar appeltaart en stoofpeertjes. Hier wat voorbeelden:
    https://www.google.com/amp/s/florum.nl/warme-winter-smoothies/amp/
     
    droomwens79 en Do1981 vinden dit leuk.
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    welke had jij gemaakt?

    Ik vind de meeste niet echt heel aanlokkelijk op het eerste gezicht, haha. Maar sommige zullen vast lekker zijn.

    sommige zijn ook niet zo heel goed voor de lijn volgens mij, zoals deze (foto), haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Haha, je moet wel naar de ingrediënten kijken en niet naar de plaatjes :p. Je kan ze natuurlijk zo gezond maken als je zelf wilt. Ingrediënten vervangen of weglaten. Mijn favoriete is deze:
    Je hebt nodig voor 1 smoothie:
    1 Appel
    240 ml heet water
    1 Peer
    Handje spinazie
    Appeltaart kruiden (kaneel, nootmuskaat, kruidnagel, gemberpoeder)

    Echt een heerlijke combinatie van stoofpeertjes/warme appeltaart. En ook helemaal niet ongezond. Betekend wel dat ik verder die dag geen fruit meer eet.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  9. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik kom nog niet direct in de verleiding om dit te gaan maken, haha. Super dat jij het goed in je schema in kunt passen en lekker vind!!
     
  10. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Iemand1991: ik denk dat ik magere yoghurt met warme appel, kaneel en peer ga proberen.

    ik ben het sinds vandaag zat, ga weer echt beginnen met gezonde maaltijden plannen en meer bewegen.
    Als ik t buiten wandelen te moeilijk vind ivm regenachtig weer misschien maar een binnen HIT training starten.
     
  11. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Het kan natuurlijk hartstikke toeval zijn. Maar deze ronde dat ik warme smoothies en soepen ben gaan drinken (wat ik gelijk voelde ook aan mn nu veel warme handen en voeten), ben ik na 2,5 jaar met IUI-5 zwanger geworden. Ik vond het ook oprecht lekker, hoop jij ook!
     
    Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina