Goede morgen allemaal, ik ben half april uitgerekend. Het lijkt mij gezellig om te kletsen met meiden uit omgeving Haarlem die ook binnenkort uitgerekend zijn.
Ik kom wel uit 1984 en woon in haarlem, ben alleen niet zwanger meer...10 december bevallen van een zoontje en helemaal in de wolken! Je zit zelf op de 26 weken, wat fijn! Hoe verloopt de zwangerschap tot nu toe? Vanaf de 30 weken gaat het echt heel snel! En weten jullie wat het wordt of is het een verrassing?
Hoihoi, wat leuk al een kleintje. Je eerste? Erg wennen? Er zijn dagen dat ik alles nog spannend vind, maar gelukkig krijg ik al meer dagen dat ik ontzettend veel zin heb in april. Kan haast niet wachten. Dit wordt onze eerste. Voor iedereen houden we het een verrassing, maar hier kan ik het natuurlijk wel zeggen. We krijgen een meisje Met mij gaat alles goed, de eerste 4maanden de hele dag door misselijk geweest, heb jij daar ook zo een last van gehad. de laatste tijd ook weinig zin nog om te werken, zo een zin in april. ik werk nog gewoon fulltime in een winkel. Best zwaar sommige dagen, maar af en toe een extra pauze inlassen. ik hoor graag van je
Oh ja zeker, is heel erg wennen. Het is onze tweede, maar de eerste waar we voor mogen zorgen. Onze dochter is vorig jaar december geboren met 23 weken. Zomaar uit het niets is mijn bevalling toen begonnen en met haar termijn was ze net te klein om een overlevingskans te hebben. Het is een moeilijk jaar geweest, maar wat waren we bij dat ik op haar uitgerekende datum weer een positieve test handen had! Er werd weer een stukje hoop gecreëerd, de wil om te zorgen voor een kindje was zo groot! De zwangerschap was niet fijn, eerste 4 maanden ook veel misselijk en veel overgeven. Na de 20 weken was mijn angst zo ontzettend groot om hem ook te verliezen. Met 27 weken werd ik opgenomen in het ziekenhuis met verkorte baarmoedermond en waren ze bang voor weer een vroeggeboorte. Ik heb toen longrijpingsspuiten gehad en mocht na 5 dagen met complete bedrust naar huis. Mocht niet met werken....dit heb ik volgehouden tot 32 weken, toen mocht ik wel weer wat doen. Maar daarna kreeg ik erg kwart van mijn bekken, nice! Ook lag meneer in stuit en heeft de moxa therapie (om hem te laten draaien) niet geholpen....dus het zou een geplande keizersnee worden met 39 weken. (ik wilde zelf geen draaipoging of stuitbevalling doen, veel te bang dat er iets met de kleine zou gebeuren) Maar mijn kleine binkie besloot met 38 weken te komen, toen spontaan mijn vliezen braken. Dus een weekje eerder de keizersnee gehad Als ik dit zo allemaal op noem...het is echt een heftig jaar geweest! Maar nu, ondanks dat ik moe ben, ligt die kleine bij me en dat geeft zo ontzettend veel liefde! Wauw! Wat ben ik ontzettend blij dat ik voor hem mag zorgen! En als ik naar hem kijk en aan de zwangerschap terug denk...dan heb ik het er allemaal voor over gehad en zou het zo weer doen! Wat ontzettend leuk dat jullie een meisje verwachten!!! En al helemaal uit over de naam enzo? Leuk dat jullie het geheim houden voor de buitenwereld! Ik ben echt een flapuit en zou dat wel moeilijk vinden hihi! Knap hoor! En kwa spulletjes, alles al in huis? En ga je thuis bevallen of in het ziekenhuis? Ik ben zelf in het spaarne bevallen, heel fijn ziekenhuis! Liefs lynn
Ja de naam is ook al bekend, het wordt Kyra. Hoe heet jouw zoon? Ik heb me al meerdere malen versproken over het geslacht, maar ik probeer er zo snel mogelijk overheen te kletsen haha dus niemand heeft het nog door gehad. Ik praat zo veel mogelijk in de hij vorm of de kleine haha Ik heb al veel spullen in huis, afgelopen week zijn de commode en kledingkast bezorgt, dat maakt het allemaal al veel echter. Van mijn zusje krijg ik een wiegje. Daar hebben al mijn zussen (3) en ik in gelegen en mijn nichtjes (2) en neefje(1) dus wel erg leuk dat onze kleine meid daar ook in mag liggen. Week 6 kunnen we de kinderwagen ophalen en rond die tijd ook de box. Binnenkort nog even wat kleding kopen Iedereen zegt koopt niet teveel, want je krijg straks zoveel kado, maar ik wil sowieso een kledingsetje kopen dat ze aan kan als we uit het ziekenhuis komen en daarna een setje. Ik ga dus bevallen in het ziekenhuis. keuzes die ik kreeg waren Beverwijk of Haarlem Zuid. Het wordt Haarlem zuid. Is denk ik ook dichter in de buurt van het Spaarne ziekenhuis. Ik woon zelf in Noord. Ga je straks na je verlof weer werken
Kyra, super leuke naam! Mijn knappert heet jaylen Leuk hè al die spulletjes, kamertje inrichten enz. Bij hem ligt ook veel te veel kleding in de kast maar het blijft zo leuk om voor hem te shoppen! Haal sneller iets voor hem dan voor jezelf hoor! Ik moet half maart weer beginnen, ga dan lekker 3 dagen werken Wel weer zo'n in tegen die tijd denk ik, aangezien ik al vanaf september thuis zit. Jij?
Ohw wat een leuke naam, mn neefje (bijna 1) heet Jayden. Lijkt er erg op. Ik zit erg uit te kijken naar mijn verlof. Ik stop als alles goed gaat 4 weken van te voren, maar 2 a 3 weken daarvoor neem ik al wat vakantie op. Dus nog 8 weekjes door bikkelen, sowieso mag ik uiterlijk vanaf 1 maart uitrusten Dan heb ik na de bevalling zo een 12 weken vrij, eerst maar zien hoe alles gaat lopen, je weet het niet van te voren he. Planning is fulltime blijven werken, maar ik zit er wel erg aan te denken om een dagje minder te gaan doen. Heerlijk bij de kleine thuis zijn. De kleine gaat dan 1 a 2 dagen naar de kinderopvang, sowieso 1 dag in de week ik heb begrepen dat dat goed is voor de ontwikkeling van het kindje en de 2e dag misschien als we met ons werkrooster niet uitkomen. Mijn vriend werkt namelijk onregelmatige tijden, wat het soms lastig maakt.
Dank je! Jaylen gaat ook in ieder geval 1 dag naar de kinderopvang, misschien 2, hangt ook even af van het werk van mijn vriend. Hij had geregeld de maandagen vrij te zijn, alleen is per 31 december zijn contract niet verlengt wegens bezuinigingen. En aangezien hij nog geen vast contract had moest hij weg. Balen, maar aan de andere kant voor nu wel echt even heel fijn om het met z'n 2en te kunnen doen! De andere dag gaat hij gezellig naar oma. Lekker dat je vanaf maart al verlof hebt!
Zo, even 2 lange dagen gewerkt. Vandaag vrije dag gehad en een kinderopvang bekeken. bij t zonnehoekje hebben mijn vriend en ik een heel goed gevoel. alleen krijgen we dit jaar veel minder terug van de belastingdienst( in vergelijking met 2012) we zaten te denken aan 2 dagen, misschien dat t maar 1 dag wordt... En dan misschien beide een dagje minder werken als dat mogelijk is, of vrienden die een dagje willen oppassen... T wordt nog even puzzelen... Ff lastig