Gezond eten hoeft niet peperduur te zijn.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Huismuisie, 27 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.707
    11.293
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Vanwege de smaak? Want voor de vitamines kan je beter de ingevroren variant kopen heb ik altijd begrepen.
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.632
    113
    Ik las laatst dus ook iets over bladgroenten, dat hoe fijner deze gesneden zijn hoe gezonder ze zouden zijn. Helaas kan ik het artikel niet meer terugvinden, het was Engelstalig.
     
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.707
    11.293
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Omdat mensen niet meer willen kauwen ;)?

    Wat ik altijd heb begrepen is dat vitamines vrij vlot uit bladgroenten verdwijnen. En spinazie wordt direct gestoomd en ingevroren. Dus dan zou er meer behouden zijn.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  4. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.823
    12.440
    113
    Vrouw
    Mijn vader had vroeger een moestuin. Ik heb wat keren boontjes uit de vriezer gegeten:|
    Echt nooit meer! Ook uit een pot vind ik er een raar smaakje aan zitten en zoveel slapper dan een vers boontje.

    Spinazie koop ik wel altijd uit de vriezer. Ik vind verse spinazie zoveel werk:oops:. Ga maar eens een dikke kilo spinazie schoonmaken:eek:

    @Vero0504, hier krijg ik bij een vegarecept direct te horen: best lekker, maar ik mis toch de kip:roflmao:
    Dus nee hier wordt het zeker opgemerkt als ik zonder vlees kook. Onze jongens zijn echte vleeseters, die krijg ik echt niet zomaar mee.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.303
    15.486
    113
    Mijn manier is over het algemeen gewoon bevroren de pan in:roflmao:
     
    Fruity90, Zuul en spruitje80 vinden dit leuk.
  6. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.911
    3.716
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn dochter had de afgelopen weken het thema gezond en fit op school.

    Natuurlijk helemaal prima, ze kregen als klas punten als ze fruit en/of groenten mee naar school namen.

    Maar vervolgens leerden ze bij het gezonde broodbeleg nog steeds dat een plakje bewerkt vlees op brood gezond is :| en hadden ze een uitstapje naar een zuivel boerderij :rolleyes:.

    Als het zelfs voor een schoolteam bij het samenstellen van een lespakket al niet meer helemaal te volgen is, hoe moet een gemiddelde consument het dan allemaal gaan bijhouden?
     
    Zuul en Huismuisie vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.707
    11.293
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik snap wel wat je bedoelt. Naar ingevroren groenten zijn niet ongezond. Je kan dat echt nog beter eten dan geen groenten.

    Dingen als spinazie, doperwtjes vind ik prima uit te vriezer.
     
    Zuul, citroenrasp en Nellie4 vinden dit leuk.
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.707
    11.293
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zo heb ik met hey kdv wel eens een discussie gehad dat fruithagel geen hartig beleg is… :(:mad:
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Haha ja ik met een overblijfjuf, die vond die pastasalade met rauwkost voor dochter geen fatsoenlijke lunch, "ze moest maar een boterham met chocopasta meenemen".
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Maar er zijn ook kindercentra die weer doorslaan de andere kant op.
    Ik vind het prima als scholen en kdv's niet meer standaard koek doen s ochtends (dat heb ik altijd raar gevonden) maar op die plekken mogen dus geen koekjes meer gebakken worden, niet een keertje pannenkoeken of knakworstjes eten.
    Een keer een koekje of ijsje, niks mag meer.
     
    Zuul, Spectre, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.880
    3.678
    113
    Hier sloegen ze zover door, dat de kinderen geen crackers/soepstengels etc meer mochten eten. Letterlijk alleen tomaat, paprika en komkommer. En het ging op een sport bso. Moet je voorstellen hoe gezellig het daar was :| met allemaal.kinderen die ontzettend hongerig waren.

    En de allerbeste reactie was, toen ze een keer eitjes over hadden en de groep voorzagen van , per uitzondering , een boterham met gekookt ei na school,'goh vandaag was zo gezellig, geen idee wat er vandaag anders was'
     
    citroenrasp, tuc en Huismuisie vinden dit leuk.
  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.518
    5.809
    113
    Denk dat de meesten dat doen :D

    Alleen wel kans dat ze buitenkant dan overgaar is en de binnenkant nog koud.
     
  13. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.644
    2.151
    113
    Vrouw
    Je moet het juist niet ontdooien, uit de vriezer in de pan. Bij koken dan vanuit de vriezer in kokend water.

    dan proef ik het verschil absoluut niet.

    Van ontdooien wordt het snot.
     
    Zuul, Loufoque, spruitje80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.632
    113
    Ik ontdooi ook nooit wat. Dat lees/hoor ik nu echt voor het eerst, tja dan lijkt het me logisch dat dat de structuur nogal verandert.
     
    mamabri vindt dit leuk.
  15. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.823
    12.440
    113
    Vrouw
    Oh ik dacht al, de enkele keer dat ik groente uit de vriezer heb gaat dat direct in het kokend water. Was al verbaasd dat ik blijkbaar fout deed. Maar nee toch niet:D
     
    Loufoque en mamabri vinden dit leuk.
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.434
    17.394
    113
    Vrouw
    Het is ook wel afhankelijk van welk soort groenten vind ik. Boontjes of wortels uit de vriezer vind ik niet zo lekker, maar brocoli, bloemkool, spinazie of rode kool vinden wij wel lekker. Al eten we liever spinazie 'vers' uit de koeling en gebruiken we eigenlijk diepvries spinazie voor gerechten met pasta..
    Uit pot of blik eten wij geen groenten.. omdat er vaak wel zout/suiker aan wordt toegevoegd.
     
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.434
    17.394
    113
    Vrouw
    Heb je wel eens vega kip/gehakt geprobeerd door bijv. de spaghetti saus.. je proeft amper verschil vind ik.
     
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.823
    12.440
    113
    Vrouw
    Nee, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb daar wel eens over nagedacht. Echt wel eens op het punt gestaan het te doen, maar toen zag ik de prijs van het vegagehakt in de Plus: 175 gram voor €3,15. Dat betekent dat het dubbel zo duur is als gewoon rundergehakt. En dat is mij echt te gortig.

    Ik doe nu in een pan macaroni wel minder gehakt dan op de verpakking staat en een stuk meer groenten. Dan eten we 2x van een pond gehakt met 8 man. Dat vind ik toch best netjes.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.434
    17.394
    113
    Vrouw
    Wij doen het ook niet standaard, enkel wanneer het eens in de aanbieding is haha.
    Verder doen we hetzelfde als jullie; minder gehakt of kip dan in het recept staat aangegeven en we eten niet meer dagelijks vlees.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  20. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.644
    2.151
    113
    Vrouw
    Dit! Dan wordt het snot: heel vies!
     

Deel Deze Pagina