Ik ben een slechte eter van mijzelf. Ik eet zeer weinig groenten en fruit, maar ik vul dat zoveel mogelijk aan met supplementen (alhoewel ik weet dat dit niet het echte werk vervangt, maar iets is beter dan niets). Desalniettemin probeer ik gevarieerd te eten. Ik eet sowieso 4 x per week vis en eet niet vet, hoogstens eens in de 2 weken een patatje. Ik drink zo'n 2 liter water per dag en beweeg elke dag ivm mijn werk (paardrijden). Maar ja... hoe moet dat nu straks met mijn eventuele zwangerschap?? Ik maak me wel een beetje zorgen...
Dat heeft helaas geen zin.... ik krijg groente en rauwkost simpelweg niet binnen. Ik ga letterlijk kokhalzen. Ik noem het altijd maar "groente anorexia". Ik ben er echt niet blij mee hoor... het is een ramp als je een keer bij een ander eet. Bovendien vind ik alle er altijd zo smakelijk uitzien, en dan zonde dat ik het niet lust.
Een heel bekend verhaal... Ik ben ook altijd een hele slechte eter geweest qua groente en fruit. Is ook moeilijk uit te leggen omdat je het gewoon echt niet weg krijgt en maar weinig mensen begrijpen dat. De laatste paar jaar ben ik er wel veel bewuster mee bezig en steeds weer op zoek naar nieuwe manieren om zo toch groente en fruit binnen te krijgen. Ten eerste kook ik anders dan bv mijn moeder vroeger deed. Dus op mijn manier, veel wokken en geen prakjes van aardappelen met jus en groente. Maar het allerbeste heb ik nog niet zo heel lang geleden gevonden! Ik heb namelijk een blender gekocht, tjee zeg, had ik die maar 20 jaar geleden (of nog eerder) gehad! Ik doe daar allerlei fruit in, en een beetje yoghurt en klein scheutje kokosmelk en 2 ijsklontje en mixen maar! En je hebt een ontzettend gezonde milkshake ! => en heel belangrijk zonder stukjes (want daar hou je vast ook niet van? Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik ben namelijk ook altijd erg moeilijk te overtuigen wat betreft dit soort dingen. Eerst zien dan geloven en wat een boer niet kent dat eet 'ie niet hè!
INDERDAAD! Die stukjes!!! Het is de structuur van groente en fruit wat me zo tegenstaat! Ik denk dat ik, als ik zwanger ben, je blendertip toch eens ga uitproberen. Verdere tips zijn uiteraard van harte welkom
Tijdens je zwangerschap kan je de gekste dingen gaan eten, misschien dat je groenten/fruit dan wel lekker vindt Blender lijkt me goede optie!
Ja ik weet wat je bedoelt hoor! Hahaha die stukjes doen mij ook griezelen! En nog een handige tip => die blender gebruik ik nu al voor mezelf maar straks als de baby er is kan dus ook allerlei verse baby-hapjes mee maken! Ik drink trouwens ook groentensap, die koop ik zo in de winkel en maak ik (nog) niet zelf met de blender. In het begin moest ik daar ook enorm aan wennen maar nu is het wel okee. Superlekker vind ik het niet maar ik krijg het wel weg. Ik ben wel benieuwd hoor naar je eventuele ervaring straks met de blender! Laat je het weten?
fruit krijg ik wel binnen maar groente is altijd lastig en zeker met dit weer. mijn vriend hoeft geen warm eten met dit weer en ik moet er ook niet aan denken. en ook niet om het helemaal te gaan maken. ik slik wel gravitamon dan krijg je toch ook een groot deel binnen van wat je moet eten? Krijgen jullie wel groente weg met dit warme weer?? pff en ik ben ook zo misselijk smorgens.. dan krijg ik niks weg hoewel ik toch moet eten.. Heeft iemand tips wat je kan eten als je misselijk bent? ben het eigenlijk de hele dag wel.. bah
Albert Heijn verkoop flesjes (staan op de groenteafdeling, geloof ik, in het koelvak) met versgeperst sap van groente en fruit. Als ik een dag geen groente/ fruit kan eten, haal ik vaak zo'n flesje. Daar zit dan alles in wat je nodig hebt en het mooiste is: er si ook echt niets en dan ook niets anders aan toegevoegd! Dus ECHT alleen maar groente en fruit. Met dit weer is het helemaal lekker omdat het koud is. Warme groente staan mij nu ook een beetje tegen. De flesjes zijn alleen niet lang houdbaar, even op letten dus. Maar is ook logisch, gezien de inhoud...
Een aantal kennisjes die ook zwanger waren hebben gewoon gereden tot ze zelf vonden dat het niet meer ging. Hun VK was het daar gewoon mee eens. Wat betreft die fruitmixjes. Je hebt ook die Knorr Vie flesjes. Heb altijd toch geaarzelt om ze te nemen want er zit wortel (yegh!) in. Misschien dat ik maar met een rietje ga drinken. Dan proef ik er niet veel van als ik het direct in mijn keel zuig, hihi 8)
Ja, alleen is er bij die Knorr Vie flesjes wel weer het een en ander toegevoegd. Dan geloof ik vaak niet 100% wat er op de verpakking staat, want tegenwoordig staat er op iedere verpakking wel iets van: 50% minder vet/ light/ met vitamineC/ met 30% meer fruit/ etc. Als je alles moet geloven, zou het supergezond zijn allemaal, maar uit onderzoek bleek dat al die leuzen vaak onzin zijn. Doe van de Albert Heijn zijn errug lekker en je hebt ontzettend veel keuze! Ik lijk wel reclame te maken, hihihi.
hehe ik ken het!!! Ik lust ook niets wat gezond is geloof ik.. Maar fruit ben ik wel gek op dus dat scheelt. Om eerlijk te zijn...doe ik er niets aan..ik slik vitaminen pillen..maar nu ook al 3 weken niet..oops..en ik eet het eten dat ik wel lust..mijn probleem alleen is ook nog eens dat ik hier in Turkije geen melk lust..yoghurt gaat er wel in..maar moet er wel een hoop van die neppe suiker in..en die ben ik nu vergeten dus dan eet ik het absoluut niet..echte suiker gooi ik er niet in dat vermijd ik liever ivm aankomen.
De kleine pakt toch wel wat ie moet pakken van je hoor. Ik kook tegenwoordig veel groenten in bouillonpoeder, niet te zout, maar wel lekker van smaak. En de groenten gewoon wat gaarder koken, dan proef je ook geen stukjes. Ben ook geen held met groentes eten, maar op deze manier krijg ik het wel binnen. Brocolli met een lekker kaassausje. Bloemkool met een lekker kerriesausje. Enne aardappeltjes vallen ook onder groenten he. Sterkte en suc6 ermee. Komt vast allemaal goed, want zoals ik al zei, de kleine pakt wel wat ie nodig heeft hoor. Mijn eerste kindje was er 1 van ruim 7 pond. En of ik nou echt veel groenten heb gegeten tijdens die zwangerschap, niet echt. Grttttzzzz Yvonne.
Groentesoep kun je ook heel goed blenderen/staafmixeren, en pastasaus trouwens ook! Als je daar de groenten door doet en je maakt er puree van dan proef je de afzonderlijke groenten niet en je voelt ook geen stukjes! En je krijgt dan toch alles binnen, misschien is dat dus een idee? Door tomatensoep zijn bijvoorbeeld mexicaanse roerbakgroenten heel lekker, en dan als laatste stukjes chorizo erdoor, mmmmmm
Ja, ik denk dat ik maar extra aan de soep ga. En ook wat vaker naar de italiaan, want die maakt heerlijke bolognesesaus met verse groenten erin. Die lust ik dan weer wel. Als ik het zelf maak, vind ik het niet te vreten 8) Maar goed, eerst maar eens mijn eerste NOD afwachten Tipzzzz zijn uiteraard nog steeds welkom!
kan het geen kwaad dan als je geen groente eet maar wel vitamines slikt? niet elke dag dat begrijp ik.. maar pakt de kleine zelf wat ie nodig heeft?
Dat wil ik sowieso vragen aan mijn HA. Een jaar of 3 geleden was overigens mijn bloed eens nagekeken en de waardes waren prima. Datzelfde zal ik eens vragen als ik bloed moet laten prikken (*slik*) als ik zwanger ben. Kan het iig vergelijken met 3 jaar geleden.