gezond eten tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Inger1979, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

rookvlees is toch gerookt?! en dus niet rauw, zou ik zeggen. ik heb dit gewoon gegeten en was niet van plan ermee te stoppen.
    En ook al zou je vanuit de naam denken dat het niet kan, ook rauwe ham kun je gewoon eten.
    Ander vleesbeleg: corned beef, salami, boerenmetworst, katenspek. Da's wel vet allemaal, in vergelijking met rookvlees, kipfilet en rauwe ham. Niet te veel van eten dus!

2. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik heb nu al steeds minder trek dan ik van plan ben te eten... ik heb sowieso meestal geen zin in eten, en als ik trek heb in een bepaald soort eten en dan ook alleen dat. Van eten koken word ik ook misselijk, maar als ik dan eenmaal aan t eten ben gaat het meestal wel.

ontbijt: schaaltje magere yoghurt met ontbijtgranen (als ik mezelf ertoe kan zetten nog een volkoren boterham of volkoren beschuitje erbij met iets van appelstroop of honing)

lunch: nog een keer schaaltje yoghurt of glas melk, 1 of 2 boterhammen meestal met kaas of iets zoetigs (honing, appelstroop, gestampte muisjes)
    daarna barst ik voor mn gevoel al... had k normaal nooit last van.

diner: wat aardappels, rijst of pasta, een hele hoop groenten, 60 a 70 gram vlees, af en toe vis.

tussendoortjes: fruit, soms een stukje chocola, soms een koekje.

ik drink vooral veel water en rooibos thee, praktisch geen koffie, helemaal geen alcohol.

Deel Deze Pagina