flauwvallen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door patricia24, 29 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia24

    patricia24 Actief lid

    27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    hoi hoi

    ik ben nu 6 weken en 3 dagen zwanger, ik voelde me al wel steeds duizelig als ik van de bank of uit bed stapte. maar gistermiddag is het toch wel serieuse geworden.
    Mijn moeder en ik zijn samen boodschappen gaan halen, toen mijn moeder even naar de slagerij heen moest stond ik netjes te wachten, ik voelde een misselijk gevoel op komen van de geur van het vlees, dus ik zei tegen me moeder ik ga even bij de aldi staan met de kar.
    Het werd alleen maar slechter wat voelde ik me beroerd, dat zei ik ook nog tegen me moeder toen ze klaar was. en ineens viel ik achterover tegen het raam van aldi en zo op de grond, flauwgevallen dus. me moeder die schrok zich een ongeluk en wist wel wat de reden was, maar de mensen er om heen niet, ze kwamen met suikerklontjes, water, allemaal heel leif maar dat hielp niet, ik zag gewoon helemaal niets meer alles was groen en zwart ik hoorde alleen stemmen, toen heeft mijn moeder een aardige vrouw me naar een winkel gebracht waar ik even kon gaan zitten en dat hielp, want naar 3 minuten ging het al beter, al begon ik me wel als een rund te zweten het liep van me hoofd, me moeder me vriend gebeld, want ik mocht niet meer rijden van haar. hij helemaal geschrokken, nou het is dus nu echt begonnen ik zei ja.
    ik had wel eens voor de grap gezegd van ik voel me helemaal niet zwanger waarom geeft mijn lichaam geen teken. Nou dat teken heb ik dus gister gehad maar wel iets te heftig pfff.

    tis een lang verhaal maar wilde het even kwijt, zijn er meer mensen die dit hebben gehad??? maar wat is de oorzaak een te lage bloeddruk of ijzer te kort???

    groetjes patricia
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hoi Patricia, wat moet jij geschrokken zijn zeg!
    Heb je je geen pijn gedaan?

    De oorzaak kan inderdaad je bloeddruk zijn of een drop in je suikerspiegel. Ik ben wel niet zwanger (in ieder geval, dat weet ik van de week pas) maar stond gister in de rij bij de supermarkt en werd ook misselijk en kreeg het heet, ik zei dit tegen mijn zusje en die legde gelijk Balisto voor me op de band...ik direct op gegeten na te hebben betaald hiohihi en toen zakte het weer en gingen mijn wiebelbenen weg...

    groetjes
     
  3. patricia24

    patricia24 Actief lid

    27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    hoi natas

    ik ben er ook ontzettend van geschrokken, en ja de pijn kwam later op zetten wat had ik een hoofdpijn, dat is gelukkig nu wel weg. Alleen een klein bultje op me achterhoofd. ik bel maandag de huisarts even dan kan ze me even de bloeddruk opmeten, want ik moet anders dan nog 3 weken wachten voordat ik bij de VK terecht kan.

    tis voor jou dus ook een spannende week???

    groetjes patricia
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nou ik ben blij dat het alleen een klein bultje is.. jakkes wat eng zeg!
    Idd even je bloeddruk laten meten, weet je meteen waar je aan toe bent.. zoute drop bij je dragen, die kan het even wat beter maken.

    Ja hele spannende week! moet je eens onder temp kaartjes kijken! de mijne lijkt wat op jou laatste kaartje! met die hele stabiele temp! heb ik nog nooit gehad! :confused:
     
  5. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jeetje, dat is goed schrikken zeg. Verstandig dat je even naar de HA gaat, want op een herhaling zit je natuurlijk niet te wachten.
     
  6. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Hey ja dat flauwvallen heb ik vanaf ik denk week 1 van de zwangrschap al.. Val minstens 1x per week flauw...
    Maar ik heb die kwaal al sinds ik 15 ben.. Het was alleen een tijdje weg.. HA wist niet echt wat het was :(
     
  7. patricia24

    patricia24 Actief lid

    27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    nee ik zit inderdaad niet op op een herhaling te wachten, stel dat ik alleen ga winkelen pfff. ik mocht vandaag ook niet weg van me vriend moet het rustig aan doen, tis alleen balen dat ie nou de hele dag weg is om te werken tot half 7.

    patricia
     
  8. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Patricia ik denk dat je voor de zeker heid even naar de ha moet (maandag)

    Ik heb dit met mijn eerste zwangerschap gehad dat was zo eng ik weet wat je bedoel.

    Ik stond dus in een winkel met mijn zusje en mijn moeder ik werd ook duizelig , misselijk eng, ik denk he dit gaat niet goed, ik mijn zusje bij me geroepen en gezegt dat ik denk dat ik flauw ging vallen :confused:

    Ik naar de ha en even bloed prikken en ik had ijzer tekort.
    Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn.

    Maar ik hoop voor je dat het ook ijzer tekort is, dat is zo teverhelpen, en is ook niet zo erg.

    Ik hop niet dat het met je bloed druk temaken heeft.

    Succes een maandag ;)

    Liefs manon.

    Ps. ik ben nu ook steets een beetje duizelig hoor dus ik moet ook even op passen.
     
  9. Chanel

    Chanel Bekend lid

    19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

    Ik heb geen last gehad van letterlijk flauw vallen. Maar heb net als jullie soms last van duizeligheid. Bij mij helpt het als ik iets zoets eet of een zout dropje neem. Hopelijk werkt dit bij jullie ook.

    Groetjes.
     
  10. patricia24

    patricia24 Actief lid

    27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    hoi

    ben gister naar de huisarts geweest en mijn bloeddruk was in orde, wel heb een papiertje mee gekregen dat ik bloedprikken op het ziekenhuis.
    met ijzergehalte, schildklier en nog 1 ding.
    ze zij wel je bent op en top zwanger, tegen flauwvallen kunnen we niks voorschrijven alleen dat je het rustig aan moet doen, en zodra ik me licht begin te voelen in me hoofd dat ik dan even moet gaan zitten, en voldoende frisse lucht krijg.

    patricia
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Helaas ik ken het.

    Ook ik ging bijna voor de vlakte (bij intratuin), zag niets meer en hoorde heel wazig.
    Daarna nog een paar keer gebeurd en toen heb ik contact gezocht met mijn huisarts, daar kon ik die dag nog terecht maar ja toen was de bloeddruk goed (thuis was het tijdens zo'n "aanval") steeds te laag vooral de onderdruk. Hb en bloedsuikers gecontroleerd en niets gevonden, urine nagekeken en die was ook schoon.
    Toch vond mijn huisarts het verstandiger dat ik ook nog even bij een gyneacologe langs ging. Die dame zei dat het wel veel vaker voorkomt bij zwangere dames maar omdat het niet gevaarlijk is voor de kleine en er geen medicatie voor bestaat. Voor de zekerheid is er nog wel een ecg gemaakt van mijn hart maar daar was ook niets mee aan de hand.
    Dus het enige wat ik kan doen is rust houden.
    Wel het advies gekregen niet auto te rijden of te fietsen (tijdens het fietsen heb ik het meeste last), niet te douchen als ik alleen in huis ben
    en zorgen dat je zoute drop bij de hand hebt al moet ik zeggen dat die opkikkertjes (die je om 4 uur moet nemen volgens de reclame) effectiever zijn, ze werken sneller.


    Groetjes
     
  12. rachel22

    rachel22 Actief lid

    16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    hoi hoi ja ik sluit me aan bij de groep ik ben ook twee keer faluwgevallen gelukkig nog niet meer.maar doe het wel even rustiger aan tenminste dat doe ik wel nu.suc6 :)
     
  13. rachel22

    rachel22 Actief lid

    16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    hoi hoi ja ik sluit me aan bij de groep ik ben ook twee keer faluwgevallen gelukkig nog niet meer.maar doe het wel even rustiger aan tenminste dat doe ik wel nu.suc6 :)
     
  14. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    En ik ook.
    Drie weken geleden voor het eerst bijna flauwgevallen, ook geen beeld en wel een beetje geluid, en sindsdien voel ik het af en toe op komen. Bloeddruk is laag, en VK adviseerd om regelmatig te eten, en dropjes meenemen
     

Deel Deze Pagina