Gezond eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetje2015, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Klopt, liever niet te veel vlees. Ik eet 2-3 keer per week vlees, wel sowieso biologisch want ik hoef geen antibiotica in mijn eten. Maar dan kies ik liever voor gevogelte dan varken en rood vlees.
    Verder vis en vaak vegetarisch.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wij eten normaal gezond.

vis en vlees maar geen grote portie's.

Dus wel aardappels maar niet te veel, volkoren macaroni etc.
    pakjes minimaal al gebeurd het in tijdnood heus weleens. Maar dan wel aangevuld met veel verse groente en niet die ene paprika die er volgens het doosje in moet.
    sausjes etc eten we haast niet op de mayo of ketchup bij frietjes na. Frietjes eten we uit de oven, is ook weer wat gezonder.

verder gewoon brood van de bakker, heerlijk!
    en daarnaast veel fruit.

Taart eten we ook gewoon met een feestje evenals een chippie.
    toetje (vla) eten we ook af en toe en een snoepje voor de kleine is er ook gewoon.

daarnaast bewegen we veel, en alles met mate.
    Gewoon de balans zoeken. Want van wat ik soms lees wat andere voor definitie van gezond hebben krijg ik geen trek. En ik eet liever wat minder maar ook gezond en lekker dan meer en met lange tanden eten.

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik let erop dat de basis oké is: volkoren brood, volkoren pasta, zilvervliesrijst. Elke dag groenten en fruit. Elke week vis. Ik drink voornamelijk thee of water, bij de lunch karnemelk.
    Dat klinkt wel redelijk gezond, maar dat maak ik meestal in de avond wel goed met toastjes, blokjes kaas of een dikke vette reep chocola :D
    Zolang ik niet uit m'n voegen barst ga ik lekker mijn gang.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij eten gewoon wat we lekker vinden en let eigenlijk nergens op..
    enummers boeien me niet suikervrij ook niet..
    tegenwoordig krijg je overal een enge ziekte van en is uiteindelijk niks meer echt gezond..
    ik snoep en snaai er rustig op los als ik er zin in heb en alle sausjes komen uit een pakje

5. susy26

susy26 Niet meer actief

Als je overal op gaat lLetten kun je beter alleen sla eten ofzo.. alles met mate kan het best.

6. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Dat is wat veel mensen idd denken. En het kost in het begin ook heel veel aanpassingsvermogen. Maar je krijgt er ook veel voor terug.
    Tenminste, ik wel. Ik had chronisch pijn, overgewicht en was moe.
    Ben nu van al die klachten af!

7. fairy80

fairy80 Lid

19 apr 2015
    18
    0
    1
    Ik ben vegetariër en daarnaast eet ik zo mogelijk alles biologisch. Eten uit pakjes komt er hier niet in, afgezien van 1x per maand een diepvriespizza omdat we die zo lekker vinden.

Ik probeer zo min mogelijk toegevoegde suikers en e-nummers te eten, haal m'n groenten bij de bio boer etc. Maar ik eet ook net zo makkelijk af en toe een patatje (maar dan doe ik m'n eigen keltisch zeezout daarover :eek: ), of ik maak lekker nacho's uit de oven met kaas en avocado etc.

Ik heb natuurgeneeskunde gedaan, en daarbij hoorde ook voeding als opleiding en ik moet zeggen dat dat best handig is, want als vega eet je natuurlijk ook geen vis, maar ik moet wel mijn omega 3 binnenkrijgen, dus gelukkig weet ik waar ik die moet halen :)

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    mn vriendin eet ook supergezond maar heeft nog steeds veel pijn en ook veel moe.
    Heb al die jaren geen verbetering gezien.

Ik moet zelf wel opletten dat ik niet te veel zoetigheid eet en zoveel mogelijk volkoren . Dan heb ik minder last van mn darmen die tegensputteren als bijwerking van medicatie.

Verder snoepen mn kinderen 1 keer per dag, drinken limonade, eten alle groentes en vragen zelf om fruit.
    Ze zijn bijna nooit ziek en zijn zeker niet aam
    n de dikke kant. Oudste heeft zelfs ondergewicht.

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik ben sinds 10 dgn bezig met vetvrij, suikervrij en koolhydratenvrij. Ik heb me een hoofdpijn gehad en trillen, gewoon ontwenningsverschijnselen!!!
    Dat is wat suiker met je doet, je bent er verslaafd aan!

Ik eet nu alleen natuurlijke suikers (fruit) en alles smaakt nu zoveel beter!! Een aardbei hoeft echt geen suiker te hebben en grapefruit is heerlijk zonder!

Ik weet nu al dat wij heeeel weinig aardappels gaan eten en rijst dat wordt hier wel gemist dus we gaan de zilvervliesrijst proberen!
    De kids eten hier gewoon roomboter en we gaan op zoek naar palmsuiker.
    Verder is het gewoon etiketten lezen!!

10. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Alleen eiwitten... dat is knap....

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Whahaha geen koolhydratenvrij maar arm!

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik wil die scheten niet ruiken onder de dekens:D:)

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    hier probeer ik sinds een jaar ook zoveel mogelijk schoon te eten.

ik eet heel veel groente ( kom echt wel aan een pond per dag) rauwkost, fruit met mate, veel kwark, yoghurt, kip, rood vlees, veel vis en noten.

koolhydraten in de zin van volkoren alles. wel veel minder als vroeger maar eet ze zeker!

heel weinig uit zakjes en pakjes. ongeveer 1x per 2 weken knorr wereldgerecht tandoori omdat ik die echt lekker vind maar verder niet.

ik neem ongeveer 2x per week iets ongezonds als een ijsje, chippie ( klein schaaltje).

verder geen snoep oid.

op zondag eten we standaard friet maar geen grote borden en 5 snacks erbij. geen mayo alleen wat piccalily of ketchup.

op brood eet ik magere vleeswaren of magere kaas en soms pindakaas of appelstroop.

ik drink veel water, spa rood en ( groene) thee en 1x per dag een blikje pepsi max

sporten doe ik 3 a 4 x per week dus vind mezelf best goed bezig

14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    er is ook helemaal niks ongezonds aan roomboter...

15. susy26

susy26 Niet meer actief

vind het ook zo moeilijk. Vind alleszo lekker. Haha... heb nu ook wel meer fruit in huis, en lLeter wel op.. maar vind het zo mmoeilijk als ik zin in zout heb geen chips te pakken, of in zoet, wat lekkers. Weet dat sommige pproducteng geen waarde toevoegen..maar t is allemaal zo lekker..... wat zijn dan gezonde alternatieven?... peperkoek, eierkoek, jJapansemix..... ahhhh :(

16. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38

prrrrrrttt

17. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Als je zin hebt in zoet kun je fruit pakken.
    Als je zin in iets hartigs hebt kun je noten nemen. Het liefst wel rauwe en ongezouten. En eventueel een eitje is ook prima. Een stukje magere kaas is niks mis mee.
    En het is echt een kwestie van wennen en af en toe doorbijten.

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    peperkoek en eierkoeken zijn niet gezonder of ongezonder als een gewone koek. ze bevatten weliswaar minder vet maar bomvol suikers.

volkoren cracker met bv pindakaas of een rijstwafel met plakjes aardbei is beter

japanse mix zit niets in waar je wat aan hebt. dan kun je beter een handje ongebrande en ongezouten noten nemen

verder is lekker komkommer met hummus, olijven, komkommer met blokje feta of beetje tomatentapenade al dan niet zelf gemaakt

blokje 20 of 30 plus kaas

rauwkost met yoghurtdip ( paprika, bloemkool selderij)

19. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik volg een opleiding waarin de werking van het lichaam onder invloed van goede en slechte stoffen in voeding regelmatig aan bod komt. Zo heb ik gisteren bijvoorbeeld geleerd waar ijzer en vitamine B12 onder andere belangrijk voor zijn.

Ik houd me niet heel erg bezig met het vermijden van slechte stoffen. Tegenwoordig is bijna alles wel slecht (het gaat de fabrieken om het maken van zoveel mogelijk winst, niet om het produceren van zo gezond mogelijke voeding). Alle slechte stoffen vermijden is zo goed als onmogelijk. Ik vermijd wel zoetstoffen zoals aspartaam en ook het zogenaamd gezonde stevia. Daardoor kom ik dan vaak wel uit bij de suikers. Dan denk ik: liever suiker dan aspartaam. Als het kan geen van beide maar ik vind het geen ramp om wat suiker binnen te krijgen.

Ik ben ook niet vies van koken met pakjes en zakjes. Wel draai ik de verpakkingen altijd om en lees wat erin zit. Als het propvol zit met kunstmatige stoffen koop ik het niet.

Gezond eten houdt bij mij vooral in dat ik ervoor zorg dat ik genoeg goede voedingsstoffen binnenkrijg. Ik let op vitamines en mineralen en luister naar mijn lichaam wanneer ik merk ergens een tekort aan te hebben. Ik eet dus veel groente en fruit en kies voor de soorten die de meeste stoffen bevatten die mijn lichaam op dat moment nodig heeft.
    Daarnaast heb ik altijd verschillende voedingssupplementen in huis. Ik neem ze niet dagelijks maar ze staan er voor wanneer ik extra nodig heb.

Oh en ik eet altijd overal groente bij. Een avondmaaltijd zonder groente is voor mij niet compleet en een toetje zonder fruit ook niet.

20. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Het lijkt me super irritant en frustrerend als je moet letten op al het eten wat je naar binnen schuift..
    Tegenwoordig is niks meer goed. Zelfs de aardappelen van oma niet meer.
    Ik let totaal niet op de hoeveelheid suikers per dag, wel of geen kleurstoffen, biologisch of niet.. echt hoor je schrikt als je kijkt wat er in kaas zit (bijvoorbeeld), zou je daarom dan ook geen kaas meer eten? Nou dan word het wel een erg schraal lijstje met dingen die je wél mag eten.. en is uiteten gaan dan ook verboden, of vraag je aan de kok of hij wel biologisch gekookt heeft? Nah nee lijkt mij niet genieten.. je leeft maar 1 keer mensen.

Ik eet elke dag fruit, omdat ik het lekker vind. Ik eet elke dag groente, omdat dat mijn maag vult. En ook eet ik elke dag cracottes met het o zo vette hagelslag, oepsie chocola he.. stel je voor.
    Dit is geen aanvallend bericht, absoluut niet. Maar dames echt alles is tegenwoordig slecht. Tuurlijk is het ongezond om elke dag een reep chocola te eten, maar dat zou de gemiddelde nederlander uit zichzelf ook niet doen.
    Beetje letten op je eten Tuurlijk, logisch, maar elk etiketje gaan uitpluizen of het wel of geen kleurstoffen bevat? Nee.. levert mij alleen maar stres op :) als je een goed bmi hebt ben je dus goed bezig, ook ik, zonder dat ik let op etiketten.

Deel Deze Pagina