Wat wekelijks in mijn eetpatroon zit: kwark, soms een bord brinta eieren fruit, vaak door de kwark in de ochtend salades, ik gooi van alles bij elkaar vaak gestoomde groenten rundvlees en kip (ben geen fan van vis en varkensvlees) nootjes, allerlei soorten kaas plakjes kipfilet en boterhamworst tussendoor ik heb ook een pindakaas verslaving ongeveer 2x per week brood complexe koolhydraten (maar eet niet vaak meer aardappelen enz) pure chocola water, thee en soms cola zero Ik probeer er wel bewust mee om te gaan, maar ik ga niet moeilijk doen als ik een high tea heb met vriendinnen of we besluiten na een feestje een frietje te eten oid. Ik voel mezelf gezond als ik zo eet, dan ben ik bijna nooit ziek. Hoe meer suikers ik eet, hoe vermoeider ik ben en slechter ik slaap.
Sorry, maar dit is echt een misvatting. Slanke mensen kunnen hartstikke ondervoed zijn, en zelfs veel vet hebben. Misschien niet te zien aan de buitenkant, maar wel rondom de organen. Heel gevaarlijk vet dus.
Fijn dat je het begrijpt. Er zijn zoveel mensen die denken dat ze goed bezig zijn, omdat ze slank zijn. Maar bmi heeft niets met gezondheid te maken, behalve dan dat een te hoog bmi over het algemeen niet best is. We moeten leren hoe we ons lichaam het beste kunnen voeden ipv het te vullen. En dat is best lastig hoor, af en toe, maar wanneer je er veel mee bezig bent en er bewust van bent wat voeding met je doet, raak je vanzelf gemotiveerd om je lichaam het beste van het beste te geven.
Ik volg eigenlijk niet een speciaal dieet oid, maar gewoon met mn verstand Volkorenbrood met zoet of kaas of af en toe een eitje, yoghurt met vers fruit, noten, aardappels en groentes, en een normale portie vlees Als we geen vlees eten maak ik bv een groentenomelet oid. Verder veel water, zelfgemaakte fruitsapjes en 2x een kopje koffie. Suikers niet teveel, maar als ik eens een keer iets bak (taartje, dessert oid) dan mag daar van gesmuld worden e-nummers let ik op, ik kook gewoon alles zelf. Maar als ik een keer zin heb in een koekje en er zit weet-ik-veel in, dan laat ik het ook niet staan Aspartaam komt er hier niet in.
Waar ik vooral moeite mee heb is dat veel producten als gezond bestempeld worden. Die dat dus niet blijken te zijn. Wanneer doe je het goed? Het kies bewust logo was een aantal jaar geleden het middel om gezonder te kiezen. Blijkt dus gewoon misleidend.. Persoonlijk vind ik dat de voedings hypes je om de oren vliegen. Ja ik snoep graag ( de 'slechte' dingen) mast eet daarnaast ook gezond. Kies dus maar voor deze middenweg..
het is heel simpel hoor. eigenlijk alles waar een verpakking omzit en hoe meer ingredienten op een verpakking hoe slechter al die optimel, vifit, zogenaamde gezonde koeken, is allemaal troep. groente fruit, kip, vis, noten, olijven, eieren, kwark, volkorenprodukten zijn prima.
Ik eet scharrelvlees en vrije uitloop eieren. Vis met keurmerk. Ik eet brood waar geen troep in zit en verder verse groenten en fruit. Zo min mogelijk e-nummers maar ik ontkom er niet altijd aan. Een keer een wereldgerecht of een snel sausje bij het vlees is nl best lekker. Verder 30+ kaas en halfvolle melk maar light koop ik niet. Alles met mate en een beetje opletten.
Eerlijk gezegd hou ik me niet zo bezig ermee. zou het wel willen maar weet gewoon niet hoe/wat. eet gewoon brood uit de supermarkt, als ontbijt en lunch. avonden vaak aardappelen groente vlees en ook met pakjes en zakjes. en ja ook wel eens pizza patat en pannenkoeken. drink ook cola,sap en eet chips koek en chocolade.
Ik probeer redelijk gezond te eten, maar ben absoluut niet van de voedselhypes. Daar heb ik gewoon niks mee. Alleen maar omdat iemand ineens beweert dat iets niet meer gezond is met een theorie daarbij, overtuigt mij niet om iets wat ik al m'n hele leven eet ineens te laten staan. Als ik voel dat iets niet goed voor mij is laat ik het wel staan. Zo ben ik bijvoorbeeld allergisch/gevoelig geworden voor mango en kiwi. Hoewel dit nooit officieel bewezen is hoor, maar ik merk dat alles opzwelt na het eten daarvan. Vroeger waren die hypes montignac en sonja bakker, nu weer paleo/raw food/super food e.d. Over een paar jaar komt een ander wel weer met een ander dieet vermoed ik. Ik neem zuivel, eet aardappels en brood, mijd niet ineens koolhydraten of tarwe. Brood maak ik zelf vanwege alle toevoegingen in het winkelbrood (ik heb er geen behoefte aan dat een brood na een week nog steeds hetzelfde smaakt), gebruik amper pakjes/zakjes en probeer veel vers te koken en te variëren. Vlees eet ik niet vaker dan 2x per week en meestal eet ik kip. Vooral omdat ik dat lekkerder vind dan rood vlees. Groenten/fruit het liefst van het seizoen. Ook houd ik van lekkers (ongezond lekkers dus) dus ja dat wordt hier ook wel eens gegeten. Maar ook veel gezond lekkers hoor, dadels, fruit, noten, olijven e.d. Ook vind ik het onzin dat op vele producten BIO staat en vervolgens blijkt dat het niet eens bio is, m.i is dat vaak geldklopperij. Dat soort dingen koop ik dus eigenlijk ook niet.